شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024


۱۳۹۸/۱۱/۰۲ / /
لافیت G-Tec X-Road، سوپرکاری با خاصیت آفرود!
سوپرکار آفرود SandRacer متعلق به زاروق موتورز با قدرت 525 اسب بخاری را به یاد می‌آورید؟ این خودرو هم‌اکنون به محصولی جدید با نام لافیت G-Tec X-Road با خروجی 700 اسب بخار تبدیل شده و از امارات به کالیفرنیا مهاجرت کرده است.مسئول هر دو پروژه برونو لافیت برادرزاده‌ی ژاکس لافیتی است که 6 بار قهرمان فرمول 1 شده است. او به همراه همسرش کمپانی‌ای با نام لافیت سوپرکارز را تاسیس کرده است. این شرکت متخصص طراحی خودروها بوده و قبل از این محصولات تولیدی و مفهومی با تعداد محدود را ساخته است. شرکت لافیت سوپرکارز در لس‌آنجلس، میامی و والنسیا دفتر داشته و به خاطر پروژه X-Road با شرکت G-Tec همکاری کرده است. این کمپانی هم توسط فیلیپ گاترون اداره می‌شود. تیم او شاسی X-Road را از فولاد مولیبدن ساخته‌اند. این دو شرکت محصول خود را این‌گونه توصیف می‌کنند: «اولین سوپرکار آفرود جاده‌ای که قدرتی فوق‌العاده، عملکردی استثنایی و جذابیتی سطح بالا را به‌صورت یکجا ارائه می‌کند.» نیروبخش X-Road پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری LS3 جنرال موتورز با قدرت 720 اسب بخار است. این نیرو از طریق یک گیربکس 6 سرعته سکونشئال به چرخ های عقب فرستاده می‌شود. وزن سوپرکار موردبحث تنها 1300 کیلوگرم بوده و نسبت قدرت به وزن آن در حد و اندازه‌های سوپرکارهای امروزی بوده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 230 کیلومتر در ساعت را دارد. به تمامی این موارد باید توانایی حرکت 432 میلی‌متری سیستم تعلیق و استفاده از لاستیک‌های بزرگ بی اف گوودریچ را اضافه کرد. تصور پرش این سوپرکار در مسابقاتی همچون رالی داکار دور از ذهن نیست. X-Road در لس‌آنجلس مونتاژ شده و تنها به تعداد 30 دستگاه تولید خواهد شد. هر خودرو قیمت 465 هزار دلاری داشته و اولین نمونه‌های آن تا پایان سال جاری میلادی به دست مشتریان خواهند رسید. البته لافیت سوپرکارز گفته نسخه تمام الکتریکی این خودرو هم با بهای 545 هزار دلاری در دسترس خواهد بود.منبع: پدال (pedal.ir)