شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ / /
تولید محتوا در ایام اپیدمی
اگر از من بپرسند به چه کاری مشغولی، جوابم این است: قلم زدم و قدم زدن؛ سفر کردن شغلی است که به آن مشتاقم و نوشتن آرمانی است که به آن محتاجم. هر چند در 15 سال گذشته سعی کردهام به هر دو بپردازم اما شاید اگر وقت بیشتری داشتم بیشتر به نوشتن میپرداختم. از همین رو از دغدغه سالهای اخیرم تولید محتوای خلاق برای معرفی ایران به ویژه در عرصه گردشگری است؛ موضوعی که تقریبا بر آن متمرکز شدهام. کرونا سفر را با دشواری روبهرو کرد و فرصتی دست داد تا بخشی از اندیشههایم را تجسم ببخشم و کارهای نیمهکارهای را به انجام برسانم. در مدت کرونا با همفکری، همدلی و همکاری جمعی از دوستان 3 پروژه را در همین راستا شروع کردیم که هر یک درصدی پیش رفتهاند. یکی از آنها تولید مجموعه کتابهای «ایران 1001» است، کتاب اول آن با عنوان «100 میراث ایران» به زبان فارسی چاپ شده و در آینده خیلی نزدیک نسخه انگلیسی آن هم منتشر میشود. کتابهای «100 شیء موزهای ایران»، «100 محوطه باستانی ایران» و «100 خوراک و نوشیدنی ایران» موضوع کتابهای بعدی در راستای این پروژه هستند. ایرانیهای زیادی به کشورهای مختلف و از جمله اروپا سفر میکنند در حالی که کتاب مناسبی برای راهنمایی سفرشان وجود ندارد. از اینرو بود که نگارش کتابهایی با این محتوا را در ایام کرونا با جمعی دیگر از یاران و دوستان شروع کردیم. اولین آنها «رویای پاریس» است که نهایی شده و در صف گرفتن مجوز است و پس از آن کتابی درباره ایتالیا خواهیم نگاشت. تولید محتوا درباره ایران و مقاصد گردشگری آن سومین پروژه است. در همین راستا در حال نوشتن کتابی درباره کاشان هستیم و قصد داریم بعد از آن به مقاصد بعدی بپردازیم. مجله گیلگمش که تا پیش از کرونا منتشر شده و برای مدتی انتشار آن به تعویق افتاده نیز در حال آماده شدن است تا به زودی به دست علاقهمندان برسد. علاوه بر آن در این روزها فرصت کردم کتابهایی با موضوع ایرانشناسی، تاریخ ادبیات ایران و جهان، سفرنامه و... بخوانم، ورزش کنم، حدود 20 جلسه لایو (گفتوگوی زنده) در اینستاگرام داشته باشم که یکی از نمونههای آن برگ
استقلال فوتبال اسرائیل اصفهان ایران رژیم صهیونیستی پرسپولیس عملیات وعده صادق فلسطین سیل حمله ایران به اسرائیل لیگ قهرمانان اروپا