شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024


۱۳۹۹/۰۲/۰۶ / /
اپلیکیشن شاد؛ اجبار یا اختیار
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اجبار در استفاده از اپلیکیشن شاد مشکلات عدیده‌ای را برای دانش‌آموزان، خانواده‌ آنها و معلمان ایجاد کرده، گفت: آموزش و پرورش توضیح دهد، هدف از هزینه گزاف برای راه‌اندازی این اپلیکیشن چه بوده است؟ سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت درباره اجبار استفاده معلمان و دانش‌آموزان از اپلیکیشن شاد گفت: نخستین سوال این است که آیا از ابتدای اسفند ماه که مدارس تعطیل شد، آیا آموزش توسط معلمان و مدارس هم تعطیل شد یا این آموزش از طرق مختلف صورت می‌گرفت که جواب این سوال قطعا مثبت بوده و باید پذیرفت که آموزش و تعلیم و تربیت به دانش‌آموزان طی دوره شیوع ویروس کرونا تعطیل نبوده است. نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید اجازه داد این روند تا پایان سال تحصیلی ادامه داشته باشد و دانش‌آموزان و معلمان از طریق فضای مجازی و همچنین کمک شبکه آموزش دروس عقب‌افتاده را جبران و دروس تدریس شده را یادآوری و تمرین کنند. میرزاده تصریح کرد: در چنین شرایطی که تعامل بین معلم و دانش‌آموز حدود 2 ماه است در فضای مجازی شکل گرفته و امور آموزشی از این طریق پیش برده می‌شود، چه لزومی دارد با تحمیل هزینه‌ای گزاف اپلیکیشن یا شبکه شاد را راه‌اندازی و اجبار کرد. او با یادآوری اینکه اگر این اپلیکیشن حالت اختیاری یا پایلوت داشت ایرادی به آن وارد نبود، تاکید کرد: اجبار نصب این اپلیکیشن مشکلات عدیده‌ای را برای خانواده‌‎ها، دانش‌آموزان و معلمان به وجود آورده است. عضو کمیسیون آموزش مجلس با برشمردن ایرادات نصب اجباری اپلیکیشن شاد اضافه کرد: نخستین ایراد اینکه تلفن همراه برخی معلمان پیشرفته و هوشمند نیست تا این برنامه را نصب کنند، ثانیا شبکه اینترنت همه جای کشور را تحت پوشش ندارد، ثالثا همه دانش‌آموزان گوشی تلفن همراه ندارند و رابعا برخی خانواده‌ها نیز اعتقادی به تهیه گوشی برای فرزندان خردسال و نوجوان خود ندارند. این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: حتی در برخی خانواده‌ها که پدری چندین دانش‌آموز در منزل دارد، فقط می‌تواند اپلیکیشن شاد را برای یکی از فرزندان خود نصب کند لذا اجبار اپلیکیشن شاد مشکلات بسیاری را به دنبال داشته است. می