جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ / /
غول خفته چشم باز میکند
بازار تبادل اطلاعات آنلاین حالا از هر زمان دیگری داغتر است و پر رونقتر. همین روز گذشته گفتوگوی زنده رامین صدیقی مدیر نشر موسیقی هرمس با «نیک برتش» پیانیست شناختهشده سوییسی را تماشا میکردم؛ سه ساعت بعد نوبت به علی شمس، نمایشنامهنویس و کارگردان تئاتر رسید که با رحمت امینی دیگر کارگردان و مدرس دانشگاه درباره تاریخچه «کمدیان دلارته» ایتالیایی گپ و گفت کنند. هر دو نمونه هم از بازه یکساعته پیشفرض اینستاگرام پیروی کردند، بنابراین در مجموع دو ساعت گپ و گفت جذاب دیدم با میزان زیادی اطلاعات دست اول درباره اوضاع هنرمند موسیقی اهل سوییس در دوران کرونا و ایدههایش، به علاوه نکاتی آموختم در این باره که تئاتر سنتی ایتالیا مثلا از قرن پانزدهم آغاز شده، با بهرهگیری از چه ویژگیهایی ساخته میشود و تا امروز چه سرگذشتی داشته. پیش از این بعضی معتقد بودند زندگی در قرنطینه فرصت خوبی در اختیار هنرمندان هنرهای انفرادی مثل موسیقی و تجسمی گذاشته تا پیوند خود و مخاطب را مستحکمتر کنند، اما کافی است در فضای مجازی گشتی بزنید که ببینید سروکله نمایش آنلاین فیلم- تئاترها پیدا شده است. گرچه همین هفته گذشته مصطفی کوشکی برای نمایش آنلاین «رویای شب نیمه تابستان» تلاش کرد و با ممانعت مواجه شد اما ظاهرا باید مساله را تا حدی برطرف شده در نظر بگیریم. بازار آموزش آنلاین تئاتر، انتشار فیلم اجراهای خارجی کمپانیهای تئاتری معروف جهان نیز داغ شده و جریان طوری پیش میرود که همهچیز بیشتر به فیلمهای سینمایی علمی - تخیلی شباهت پیدا کرده: «غول خفته آرامآرام چشم باز میکند». طبق انتظار این جریان موافقان و مخالفانی هم برای خود تراشیده که در ادامه گزارش اشاره میکنم.
اسرائیل اصفهان رژیم صهیونیستی پرسپولیس فوتبال ایران عملیات وعده صادق استقلال سیل حمله ایران به اسرائیل فلسطین لیگ قهرمانان اروپا