جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024


۱۳۹۹/۱۱/۰۵ / /
نتیجه مثبت راه‌اندازی شوراهای حل اختلاف با ترکیب مدیران و معلمان
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: راه‌اندازی شوراهای حل اختلاف با ترکیب مدیران و معلمان موجب می‌شود برخی مسائل حقوقی طولانی معلمان و مدیران کاهش یابد. به گزارش خبرگزاری مهر، سید‌جواد حسینی در نشست ویدیو کنفرانسی که با حضور مدیر کل و اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش خراسان‌رضوی و اساتید حقوق برگزار شد، اظهار کرد: در جامعه امروز موضوع عدالت ترمیمی، آموزش ترمیمی، شهر و جامعه ترمیمی موجب برنامه‌ریزی و مباحث جدیدی شده  و این مباحث در راستای شهر دوستدار انسان که از سه مولفه دوستدار کودک، دوستدار کتاب و دوستدار معلول برخوردار است شکل گرفته است. همه این مباحث در حوزه تعامل بین قوه قضاییه و نظام تعلیم و تربیت می‌تواند به شکل‌گیری مدارس ترمیمی بینجامد. حسینی با بیان اینکه در حوزه آموزش و مدارس ترمیمی، بر مبحث آموزش صحیح و پیشگیری از تفرقه و چندگانگی، کاهش خشونت، افزایش آستانه تحمل جامعه، افزایش سرمایه اجتماعی و ترویج ادبیات و گفتار ملاطفت‌آمیز به جای خشونت افزا باید تاکید کرد، اظهار داشت: راه‌اندازی شوراهای حل اختلاف با ترکیب مدیران و معلمان موجب می‌شود برخی مسائل حقوقی طولانی معلمان و مدیران که بعضا موجب کاهش منزلت و حرمت معلمین می‌شود، کاهش یابد. او افزود: همچنین موضوع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی که هم‌اکنون در قالب طرح نماد در آموزش و پرورش پیگیری می‌شود و به ویژه کاهش و کنترل خشونت‌ها و آسیب‌ها و جرایم سایبری در این خصوص موضوعیت می‌یابد. حسینی با بیان اینکه ما در این حوزه‌ها باید نگاه ساختاری به جرم و آسیب‌ها را به جای نگاه پاتولوژیک آسیب‌شناسانه بنشانیم و از مجازات جابره به جای مجازات زاجره استفاده کنیم، اظهار کرد: بهترین ستاد برای ایجاد مدرسه ترمیمی که به همکاری و تعامل دادگستری، وکلا، حقوقدانان و آموزش و پرورش نیاز دارد طرح صد دبیرخانه صد مدرسه است که این طرح در حوزه آموزش و پرورش خراسان رضوی با ایجاد ۵۰۰ قاضی مدرسه پیگیری می‌شود. او افزود: طرح هدایت که به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان راه‌اندازی شده است و در آن یک مدیر، مشاور، معلم علاقه‌مند و ولی دانش‌آموز علاقه‌مند کار شناخت و کاهش و کنترل آسیب‌های ا