شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024


۱۳۹۹/۱۰/۲۲ / /
از «جام‌جم» به «پاستور»
انتخابات ریاست‌جمهوری هر دوره صفی هم برای مدیران صداوسیما دارد. چهره‌هایی که سال‌ها فعالیت را در صداوسیما تجربه کرده و دم انتخابات که می‌شود خیز برمی‌دارند تا پس از صدرنشینی در «جام‌جم» خود را به راس «پاستور» برسانند. البته سیاسی شدن تنها به بالاترین مدیریت سازمان صداوسیما اختصاص ندارد و به‌اعتقاد بسیاری، مدیران ارشد صداو سیمای جمهوری اسلامی، نه‌تنها وارد دسته‌بندی‌های جناحی می‌شوند، بلکه تا آن‌جا پیش می‌روند که گاه، دست به کار تاسیس دسته و جریانی می‌شوند که البته عمدتا ذیل جریان اصولگرا تعریف شده است. اکنون هم در آستانه یک رویداد سیاسی مهم در کشور، مدیران پیشین صداوسیما بار دیگر به‌خط شده‌اند تا وارد گود انتخابات شوند. آنان یا می‌خواهند مستقیم در انتخابات حضور داشته باشند و به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 نقشی اصلی ایفا کنند یا از همین حالا تلاش دارند که در این عرصه تأثیر بگذارند و دست‌کم کنار کاندیداهای اصلی، در نقش‌های دوم و سوم جلوی دوربین انتخابات بروند. عزت‌الله ضرغامی، رییس اسبق صداوسیما شاید یکی از جدی‌ترین گزینه در این جمع نسبتا کم‌تعداد است و برای ناظران و کنشگران سیاسی، از مدتی پیش همچون آفتابی که پشت ابر نمی‌ماند و اکنون مثل روز، روشن است که ضرغامی بی‌تاب «پاستور» است و منتظر هر موقعیتی تا برای خود تبلیغاتی کند و بخشی از این مسیر را بپیماید. چه آنکه چندی پیش، در توییتی به‌طور تلویحی از کاندیداتوری در انتخابات 1400 پرده برداشته است.  هرچند حالا اختلاف در اردوگاه اصولگرایی چنان زیاد شده و کاندیداهای اصولگرا آنقدر متعدد و متکثرند که دیگر تنها عزم جزم ضرغامی نیست که پازل انتخابات 1400 را تکمیل می‌کند. او اما با سخنرانی و مصاحبه‌های پرتعدادش راه خود را می‌رود؛ مسیری که ضرغامی خوش دارد به همان حوالی منزلش، در میدان پاستور تهران ختم شود! اما راهبردهای صداوسیمایی‌ها برای رسیدن به «پاستور» یا در مسیر تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری با یکدیگر متفاوت است. ضرغامی با اینکه خاستگاه اصولگرایی دارد اما تلاش می‌کند خود را منتقد این جریان سیاسی ن