جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024


۱۳۹۹/۱۱/۰۱ / /
نزاع طبقاتی
مسعود پویا _روزنامه‌نگار  دو قطبی سطح پایین ولی گریزناپذیری که هنگام نمایش عمومی «جدایی نادر از سیمین» و «اخراجی‌ها ۳» به‌وجود آمد، فیلم‌ها را منتسب به جناح‌های سیاسی ایران می‌کرد. در این دوقطبی فیلم فرهادی از جناح چپ می‌آمد و فیلم ده‌نمکی از جناح راست. جدایی نادر از سیمین نماینده سینمایی طبقه متوسط شهری با تمام مصایب و مشکلاتش محسوب می‌شد و اخراجی‌ها ۳ فیلم جریانی که انتخابات ۸۸ را برده بود. حدود 10سال پیش، این تقسیم‌بندی و مرزبندی وجود داشت و عده‌ای هم به آن دامن می‌زدند. حتی طرفداران فیلم شماره …