اگر صفحه را درست نمی‌بینید اینجا را کلیک کنید

تشکری هاشمی: وضعیت موتورسیکلت‌ها در تهران نگران کننده است
عضو شورای شهر تهران پس از استماع سخنان رئیس پلیس راهور تهران بزرگ مطرح کرد؛ تشکری هاشمی: وضعیت موتورسیکلت‌ها در تهران نگران کننده است خانه اخبار اجتماعی شهری کدخبر: 765355 ۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ۱۱:۵۸:۱۹ رکنا: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شوراى اسلامى شهر تهران نسبت به ناهنجاری های ترافیکی و انضباطی موتور سیکلت ها در محدوده مرکزی شهر ، سرعت غیر مجاز ‌کامیون ها در بزرگراه ها و افزایش مسافربران شخصی غیر بومی در پایتخت تذکر داد. به گزارش رکنا، سید جعفر تشکرى هاشمى صبح امروز در چهل و دومین جلسه شوراى شهر تهران پس از استماع گزارش سردار "حمیدى" رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن انتقاد از وضعیت موتورسیکلت ها در شهر تهران گفت: سالهاست که در خصوص ساماندهى موتورسیکلت ها بهبودى حاصل نشده و متاسفانه هیچ گاه شاهد توقف رشد بى انضباطى ترافیکى موتورسیکلت ها نبوده ایم. رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شوراى اسلامى شهر تهران با بیان اینکه بیش از ٣٠ درصد حوادث رانندگى متعلق به موتورسیکلت هاست و ٥٠ درصد کشته شدگان حوادث رانندگى، راکبان موتورسکلت هستند اظهار داشت: بدترین ناهنجارى هاى رفتارى و ترافیکى، اعم از حرکت خلاف جهت، عبور از چراغ قرمز، حمل بارهای غیر مجاز و انواع بزهکاری و سرقت را از سوی موتورسیکلت ها شاهد هستیم که پذیرای نظم و قانون نیستند. وی در ادامه از وضعیت نگران کننده موتورسیکلت ها در محدوده مرکزی شهر و حمل بارهای سنگین به وسیله موتورسیکلت ها انتقاد کرد و نسبت به تردد شبانه کامیونها و سرعت غیر مجاز آنها در بزرگراههای پایتخت هم‌ هشدار داد. تشکری هاشمی گفت: سرعت غیرمجاز با رانندگان غیرمجاز و رفتارهای پر خطر کامیونها در ساعات پایانی شب امنیت شهروندان را به خطر انداخته است. رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به افزایش تردد خودروها و موتورسیکلت های فرسوده اشاره و یادآور شد: در د‌وره ای قرار بود از دوربین های پردازش تصویری برای کنترل معاینه فنی استفاده شود و خودروهای فاقد معاینه فنی جریمه شوند اما اکنون شاهد تردد خودروهای سالهای ۶۰ و ۷۰ میلادی و حتی حمل بار از سوی این خودروها در سطح شهر هستیم که خواهشمندم در این خصوص نیز رسیدگی های لازم صورت گیرد. تشکری هاشمی در ادامه به وضعیت نا مناسب تخلیه بار و بارگیری در طول روز و به تبع آن افزایش تراکم ترافیک در معابر شهری و هجوم خودروهای غیر بومی به پایتخت جهت مسافربری و حتی تهدید تاکسی ها اشاره کرد و خواستار ساماندهی آنها شد. رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی به راهنمایی و رانندگی پیشنهاد کرد: بسیاری از افسران راهنمایی و رانندگی برای رسیدگی به تخلفات ساکن مانند پارک حاشیه ای مستقر هستند، برابر تبصره ۳ بند ۲ قانون راهنمایی و رانندگی ، این اجازه داده شده از نیر‌وهای داوطلب مردمی جهت رسیدگی به تخلفات ساکن مانند پارک حاشیه ای استفاده شود که در دوره ای نیز این آمادگی از سوی شهرداری تهران اعلام شد که از پارکبان ها برای این‌ منظور استفاده شود تا افسران ما جهت رسیدگی به تخلفات حادثه ساز متمرکز شوند. اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید: پشت پرده مافیای بزرگ ایران خودرو و سایپا / دو قطعه ساز بزرگ لابی باز هستند ! آیا این خبر مفید بود؟ 0 0