شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024


۱۳۹۸/۱۱/۱۵ / /
آبادان یازده ۶۰؛ ملی گرایی ایرانی در خدمت ایدئولوژی موسسه اوج
آبادان یازده ۶۰ که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، توسط موسه اوج ساخته شده است. سازندگان فیلم تلاش کردند به جز چهره‌های تیپیک (یقه‌ بسته‌های ریش‌دار با پیشانی پینه بسته)، از شخصیت‌هایی در فیلم استفاده کنند که در عالم واقع به جهان فکری مدیران موسسه تعلق ندارند. بنابراین بیش از آنکه خود فیلم اهمیت داشته باشد، این زاویه دید سرمایه‌گذاران مهم است و اینکه چطور شخصیت اول فیلم که اتفاقا کارگردان هم با آن همفکری دارد، یک روشنفکر یا یک ارمنی مشروب‌خور است، جای تعجب بسیار دارد. آیا باید تغییر رویکرد اوج را جدی گرفت؟