آموزش ریاضی در ایران سطحی، حافظهمحور، و بینتیجه است/ از دست دادن مریم میرزاخانی هم درس نشد/ضرورت دگرگونی ریشهای در آموزش نسل جدید + صوت
با اینکه زنان در دهههای اخیر سهم بیشتری از میدان علم را به خود اختصاص دادهاند، هنوز در علوم پایهای چون ریاضی و فیزیک، غیبت جدی دارند ،غیبتی که نه از ناتوانی، بلکه از کلیشههای ریشهدار فرهنگی، آموزشی و نداشتن ساختار شناسایی استعداد ناشی میشود. محمدرضا نیکنژاد، در گفتوگو با رکنا، از روند آموزش نامناسب با زمان حال میگوید:«گرفتاریهای آموزش در ایران ریشهدار هستند و فقط یک عامل ندارد؛ بلکه مجموعهای از عوامل فرهنگی، ساختاری و سیاستگذاریهای غلط دست به دست هم دادهاند»