جمعیت هلالاحمر جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت سالروز فاجعه بمباران شیمیایی سردشت، ضمن یادبود شهدای این جنایت جنگی، بر تداوم رسالت خود در حمایت از آسیبدیدگان تأکید کرد. این نهاد مردمی با اشاره به نقش ایثارگرانه امدادگران در روزهای نخستین وقوع فاجعه، یادآور شد که حمایتهای درمانی، روانی و اجتماعی از بازماندگان، مسئولیتی ماندگار و اخلاقی است که از آن باز نخواهد ایستاد.