رکنا، با وجود افزایش ۱۸ درصدی بارندگیها نسبت به سال گذشته، کاهش ۳۴ درصدی بارشها در مقایسه با میانگین بلندمدت، تهران را همچنان در وضعیت شکننده آبی نگه داشته است. آمارهای رسمی از کسری ۲۰۰ میلیون مترمکعبی ذخایر، افت نگرانکننده برخی سدها و هدررفت ۲۲ درصدی آب در شبکه حکایت دارد؛ مجموعهای از شاخصها که نشان میدهد مدیریت وزارت نیرو در ماههای پیشرو نه فقط با چالش تأمین آب، بلکه با آزمون جدی در مهار مصرف، کاهش تلفات و عبور پایتخت از بحران روبهرو است.