یورش شبانه به منطقه سبز بغداد و بازداشت شماری از نمایندگان، سیاستمداران و مقامهای دولتی، این کشور به یک علامت سوال بزرگ تبدیل شده است. دولت علی الزیدی میگوید عملیات بخشی از کارزار مبارزه با فساد است، اما ترکیب نامهای مطرحشده، استفاده از سازمان مبارزه با تروریسم و همزمانی بازداشتها با فشار آمریکا برای مهار گروههای نزدیک به ایران، این پرسش را بهوجود آورده که آیا بغداد فقط در حال باز کردن پروندههای فساد است یا ماجرای دیگری در جریان است؟