جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024


۱۴۰۰/۰۱/۳۱ / /
چگونه بفهمیم چقدر بدهی مالیاتی داریم؟
[شهروند] به گزارش رسانه مالیاتی ایران، هفته پیش‌ هادی خانی گفت: «با الکترونیکی شدن تمامی خدمات مالیاتی، ارتباط مؤدیان  با ادارات مالیاتی به کمترین میزان کاهش می‌یابد و به تبع این امر، فساد اداری و هزینه‌های وصول مالیات نیز به‌شدت تقلیل می‌یابد.»او گفت: «نظام مالیاتی کشور در آستانه تبدیل شدن به یک نظام مالیاتی مدرن است که مالیات هوشمند (I. TAX) اصلی‎‌ترین مشخصه آن به‌شمار می‌رود.» معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور افزود:     «بسترسازی تسهیل، تسریع و توسعه خدمات الکترونیک به ذی‌نفعان سازمان، ارایه اطلاعات موردنیاز مؤدیان  مالیاتی و عموم مردم از سوابق پرونده‌های مالیاتی، یکپارچه‌سازی اطلاعات مؤدیان در یک درگاه واحد، کاهش مراجعات حضوری مردم به سازمان، افزایش رضایت‌مندی مؤدیان و کاهش مصرف کاغذ، از مهم‌ترین اهداف اجرای این پروژه ملی به‌شمار می‌رود.»خانی گفت: «این درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی My.tax.gov.ir و با شعار «هر ایرانی یک مودی»، اکنون آماده خدمات‎رسانی به مؤدیان  مالیاتی است.او افزود: «از طریق این پنجره واحد الکترونیک، حدود 25 خدمت مالیاتی به عموم شهروندان و مؤدیان  به‌طور متمرکز و به‌صورت الکترونیک ارایه می‌شود که ازجمله این خدمات می‌توان به مشاهده پرونده‌های مالیاتی در بخش مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده، کارتابل ابلاغ الکترونیک، ارایه اظهارنامه‎های مالیاتی، رفع تعهدات ارزی و ... اشاره کرد.»خانی گفت: «همچنین سایر اقداماتی که شهروندان برای انجام آن نیازمند مراجعه حضوری به ادارات مالیاتی یا سایر مراجع بودند ازجمله پرداخت قبوض مالیاتی، دریافت گواهی نقل‌وانتقال موضوع ماده 187 قانون مالیات‎های مستقیم، استعلام ممنوع‌الخروجی، استعلام بدهی مالیاتی، استعلام مالیات خریداران سکه و ... نیز از طریق این درگاه ملی قابل ارایه به مردم است.»معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه این پنجره واحد روز‌به‌روز تکامل یافته و خدمات مطلوب‌تری را به صورت الکترونیک به