سغدیر در آستانه عرضه اولیه محمدرضا سلیمیان، مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه در آستانه عرضه اولیه سهام این شرکت اظهار کرد: ۱۰۰ درصد از سهام شرکت متعلق به سرمایه‌گذاری غدیر بوده و شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر دارای ۴ شرکت زیرمجموعه شامل سیمان سپاهان، سیمان دشتستان، سیمان کردستان و سیمان شرق است که هرکدام نیز تعدادی شرکت زیرمجموعه دارند. به گفته سلیمیان مدیریت هر ۴ شرکت با «سغدیر» بوده و ۱۰ درصد صنعت سیمان کشور متعلق به این ۴ شرکت است. وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد سیمان ساروج نیز متعلق به «سغدیر» است، افزود: غیر از شرکت‌های تولیدی، ناوگان خیلی قوی با ۲۰۰ ماشین و هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در هلدینگ سیمان غدیر انجام‌شده و در حال حاضر ظرفیت گروه هلدینگ غدیر ۸ میلیون تن در صنعت سیمان کشور است. مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر با اشاره اینکه با ورود به فرابورس مسیر رو به توسعه شرکت همچنان ادامه پیدا می‌کند، بیان کرد: در شرق کشور، بزرگ‌ترین کارخانه سیمان‌سفید کشور در مشهد راداریم که شامل دو خط یک‌میلیونی و یک خط ۳۰۰ هزارتنی است و بازار صادراتی خوبی دارد. وی خاطرنشان کرد: سیمان کردستان با ظرفیت یک‌میلیون تن در غرب فعالیت می‌کند که به عراق نیز صادرات دارد و ۵۳ درصد آن متعلق به «سغدیر» است. سلیمیان توضیح داد: از سوی دیگر سیمان سپاهان جزو بزرگ‌ترین کارخانه‌های سیمان کشور بوده که ظرفیت سه‌میلیونی، ریل راه‌آهن و ایستگاه راه‌آهن دارد و یک‌سوم تولیدات آن نیز صادر می‌شود. به گفته سلیمیان، پراکندگی شرکت‌ها امکان سوآپ سیمان را برای این مجموعه مهیا کرده و برنامه آن در دست اقدام است. وی افزود: «سغدیر» به لحاظ تولید عملیاتی، دومین شرکت در بین سیمانی‌های کشور بوده و به جهت ظرفیت نیز رتبه سوم را دارد. مدیرعامل «سغدیر» با اشاره به اینکه ظرفیت تولید کلینکر این مجموعه از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسیده بود، گفت: این رقم در سال ۹۹ به ۷ میلیون و ۱۴۰ هزار تن رسیده است. وی با اعلام اینکه درزمینه تولید کلینکر در بین شرکت‌های کشور رتبه دوم راداریم، ادامه داد: موجودی کلینکر یکی از اصلی‌ترین موضوعات در بخش موجودی مواد و محصولی استراتژیک است. استراتژی این است که کلینکر و موجودی‌ها حفظ شود تا برای شرایط سخت بتواند تولید داشته باشد. به گفته سلیمیان، «سغدیر» برای ۷۲ روز موجودی کیلینکر راحفظ کرده درحالی که میانگین کل کشور ۳۸ روز است و ۱.۵ میلیون تن موجودی دپوی استراتژیک کلینکر در این مجموعه محقق شده است. بهارستان پیگیر  طرح عرضه خودرو در بورس حجت‌الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس که با حضور مدیرعامل ایمیدرو، رییس شورای رقابت، مدیران عامل ایران‌خودرو و سایپا و نمایندگان قطعه‌سازیان برگزار شد، گفت: در این جلسه انتقاد شدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن از عدم حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در سه جلسه گذشته این کمیسیون با دستور کار قیمت‌گذاری خودرو مطرح و عنوان شد که این عملکرد بیانگر بی‌توجهی وزیر صمت به موضوع خودرو است. حجت‌الله فیروزی افزود: در این نشست گزارشی از سناریوهای پیش‌بینی‌شده درباره وضعیت خودرو، نیازهای صنعت خودروسازی و افق این صنعت در سال ۱۴۰۴ ارایه شد که بر اساس آن باید به سه موضوع نیازهای توسعه‌ای، جایگزین خودروهای فرسوده و صادرات توجه ویژه داشت. نماینده مردم فسا در مجلس یادآور شد: در این نشست، درباره بهای تمام‌شده تولید خودرو و قیمت فروش آن در کارخانه نکاتی ارایه شد؛ به‌طور مثال در سال ۹۸ قیمت تمام‌شده تولید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۷۰ میلیون تومان بوده درحالی که این خودرو در کارخانه ۵۸ میلیون تومان به فروش می‌رسید، از سوی دیگر قیمت تمام‌شده خودروی یادشده در سال ۹۹ حدود ۱۴۸ میلیون تومان بود اما پژو ۲۰۶ در کارخانه ۹۶ میلیون تومان فروخته می‌شد. وی بابیان اینکه به باور خودروسازان، این تفاوت قیمت‌ موجب زیان آنها شده، ادامه داد: خودروسازان گلایه‌ای داشتند مبنی بر اینکه شورای رقابت نباید در قیمت‌گذاری ورود کند و فلسفه این شورا قیمت‌گذاری نبوده بلکه ایجاد فرصت رقابت است. فیروزی بابیان اینکه مدیرعامل سایپا رویه شورای رقابت در قیمت‌گذاری را اشتباه دانست، تصریح کرد: مدیرعامل ایران‌خودرو نیز در این جلسه مطرح کرد، هرچند در فرآیندها با مشکل روبرو هستیم اما اگر روند قیمت‌گذاری اصلاح نشود، خودروسازان زمین‌گیر می‌شوند. سخنگوی کمیسیون صنایع با اشاره به گلایه‌مندی قطعه‌سازان از تأخیر در پرداخت مطالبات خود از خودروسازان، افزود: خودروسازان در این نشست پیشنهاد دادند، خودروهای تولیدی به دودسته عمومی و اختصاصی تقسیم شود؛ قیمت خودروهای پرتیراژ از مجموع بهای تمام‌شده تولید و ۵ درصد سود و با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین شود. در پیشنهاد خودروسازان آمده بود که قیمت خودروهای اختصاصی که مشتری خاصی دارند نیز توسط هیات‌مدیره خودروسازان و با تایید وزارت صمت تعیین شود. به گفته وی، تأکید بر سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری به‌جای دخالت در تصمیم‌گیری، صادرات، انتقاد از وابستگی ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی تولید برخی خودروهای داخلی به واردات باوجود استفاده از انرژی ریالی، ضرورت توجه به کیفیت، جلوگیری از افزایش قیمت، پیگیری طرح عرضه خودرو در بورس، تبدیل خودرو از کالایی سرمایه‌ای به مصرفی و... ازجمله نقطه نظرات نمایندگان در این نشست بود.