یک مقام ارشد وزارت نفت عراق هشدار داد در صورت افزایش چشمگیر سهمیه تولید نفت این کشور در اوپک، بغداد همه گزینهها از جمله خروج از این سازمان را بررسی خواهد کرد. این تهدید در حالی مطرح میشود که عراق با بحران مالی ناشی از جنگهای منطقه روبهروست و خواستار افزایش ۳۰۰ هزار بشکهای صادرات روزانه خود به منظور جبران سالانه ۱۰ میلیارد دلار کسری درآمد است.