تراژدی سردشت را باید از زبان کسانی شنید که تار و پود جوانیشان در یکی از بیرحمانهترین حملات تاریخ سوخت و خاکستر شد. حسین محمدیان، یکی از جانبازان بمباران شیمیایی سردشت است؛ مردی که در بحبوحه فاجعه در سال ۱۳۶۶، جوانی ۲۷ ساله بود و به یکباره چتر سیاه مسمومیت بر سر ۱۱ نفر از اعضای خانوادهاش گشوده شد. او امروز پس از گذشت نزدیک به چهار دهه، روایتی عریان و موازی از دردهای عمیق جسمانی و جراحتهای روحی مصدومان شیمیایی را به تصویر میکشد.