دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به تجربه استفاده از فاینانس بینالمللی در دهه ۸۰ برای توسعه پتروشیمیها، تأکید کرد: در شرایط فعلی، بازسازی واحدهای آسیبدیده باید عمدتاً از محل منابع داخلی و درآمدهای صادراتی انجام شود و در صورت فراهم شدن شرایط مناسب و توافقات بینالمللی، امکان بهرهگیری از فاینانس خارجی نیز وجود خواهد داشت.