معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: از این تعداد، حدود ۶۰ درصد خوابگاهها فرسوده هستند؛ یعنی بیش از ۳۰ سال از عمر آنها میگذرد و حدود ۷ درصد نیز باید تخریب شوند. حتی در برخی موارد، دادستانی دستور تخلیه خوابگاه را کرده اما این موضوع به دلایل مختلف اجرایی نشده است.