اظهارات رئیس سازمان بورس درباره پیگیری ورود شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی گاز به بازار سرمایه، بار دیگر بحث بورسی شدن بزرگترین بنگاههای دولتی را مطرح کرده است؛ اما کارشناسان این مسیر را بهدلیل موانع حقوقی، مالی و تحریمی، پیچیده و بلندمدت ارزیابی میکنند.