دنیا تا ۲۵ سال دیگر هم به نفت و سوختهای فسیلی وابسته است. شاید روی کاغذ رهایی از انرژی فسیلی و رفتن بهسمت انرژیهای پاک هدفگذاری شود، اما عملیاتیشدن این هدف چندان آسان نیست و به این زودی رنگ تحقق نمیگیرد. حداقل تا ۲۵ سال دیگر نیمی از وابستگی امروز باقی است.