مراسم امضای متن «چارچوب همکاری مشترک» میان لبنان و رژیم صهیونیستی ساعاتی قبل با حضور مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا برگزار شد. پس از این اتفاق ساکنان مناطق مختلف پایتخت لبنان در اعتراض به امضای توافقنامه میان دولت این کشور و رژیم صهیونیستی به خیابانها آمدند. این سند از سوی یحیئیل لیتر، سفیر اسرائیل در آمریکا و ندا حماده، سفیر لبنان در واشنگتن، با حضور مقامهای آمریکایی امضا شده است. مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا نیز این توافق را «چارچوبی برای صلح و امنیت پایدار» توصیف کرده است.