جمعه / ۵ تیر / ۱۴۰۵ - 26 June, 2026
 خبرگزاری دانشجو / ۱۴۰۴/۰۹/۳۰

عراقچی: غنی‌سازی حق ما و نشانه غرور ملی ماست / حمله به تأسیسات صلح‌آمیز، نخستین ضربه به رژیم عدم اشاعه بود

 عراقچی: غنی‌سازی حق ما و نشانه غرور ملی ماست / حمله به تأسیسات صلح‌آمیز، نخستین ضربه به رژیم عدم اشاعه بود
وزیر امور خارجه در گفتگو با شبکه راشاتودی: اول از همه، غنی‌سازی پیش از هر چیز حق ماست. و سپس، مسئله‌ای مربوط به شأن و غرور ملی است، زیرا دستاورد دانشمندان خود ماست.من فکر می‌کنم با به‌رسمیت شناختن این حق، ایالات متحده می‌تواند کار مثبتی برای رژیم عدم اشاعه انجام دهد.این اقدام، این رژیم را که برای صلح و ثبات کل جهان بسیار مهم است، تضعیف کرد.بر اساس معاهده NPT، کشورهایی که به تعهدات خود ذیل ان پی تی پایبند هستند، می‌توانند از حق استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای بهره‌مند شوند.به نظر من بهترین کاری …