
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت، در آئین نوسازی موتورسیکلتهای فرسوده با اشاره به رویکرد دولت در اصلاح ساختار حملونقل شهری اظهار کرد: تغییر از موتورسیکلتهای کاربراتوری به انژکتوری اگرچه اقدامی مهم محسوب میشود، اما مقصد نهایی باید طراحی و تولید انبوه موتورهای کاریِ برقی باشد؛ چراکه تنها در این صورت میتوان به نوسازی واقعی در این حوزه دست یافت.
وی با بیان اینکه نوسازی موتورسیکلتها صرفاً به معنای تعویض یک وسیله نقلیه با وسیلهای جدید نیست، افزود: این اقدام، بهطور همزمان بر اقتصاد انرژی، ایمنی تردد و سلامت عمومی جامعه تأثیرگذار است و میتواند هزینههای پنهان ناشی از آلودگی و تصادفات را به شکل محسوسی کاهش دهد.
وزیر صمت نقش موتورسیکلتهای برقی را در بهبود کیفیت زندگی شهروندان برجسته دانست و تصریح کرد: موتور برقی این ظرفیت را دارد که کلانشهرها را به سمت کاهش آلودگی هوا، ارتقای سکونتپذیری و افزایش کیفیت زندگی هدایت کند؛ موضوعی که در سیاستگذاریهای شهری باید بهعنوان یک اولویت دیده شود.
اتابک با تأکید بر نگاه کلان به این طرح خاطرنشان کرد: تولید انبوه موتورسیکلتهای برقی، یک طرح ملی است که علاوه بر کاهش آلایندگی، به اصلاح حکمرانی در حوزه حملونقل شهری و ارتقای مدیریت تردد کمک میکند و میتواند آغازگر نظم، شفافیت و کارآمدی بیشتر در این بخش باشد.
وی در پایان بر ضرورت هماهنگی میان دستگاههای مختلف برای اجرای این طرح تأکید کرد و گفت: تحقق اهداف نوسازی واقعی موتورسیکلتها نیازمند عزم ملی، تصمیمگیری اصولی و همکاری همه نهادهای مرتبط است.
منبع : خبرگزاری دانشجو

















































