جمعه / ۵ تیر / ۱۴۰۵ - 26 June, 2026
 خبرگزاری دانشجو / ۱۴۰۴/۱۱/۱۱

عراقچی: پس از حمله به ایران هیچ گفتگوی مستقیمی با آمریکا نداشتیم/ عبور از بی‌اعتمادی بسیار مهم است

 عراقچی: پس از حمله به ایران هیچ گفتگوی مستقیمی با آمریکا نداشتیم/ عبور از بی‌اعتمادی بسیار مهم است
وزیر امور خارجه در گفتگو با CNN ترک:پس از ژوئن گفتگوهای غیر مستقیم با آمریکا داشتیم و پس از آن نیز در سپتامبر گذشته در جریان مجمع عمومی سازمان ملل پیام‌هایی را از طریق نماینده آمریکا دریافت و ارسال کردیم.برای حل موضوع مکانیسم ماشه و جلوگیری از خطای بزرگ اروپایی‌ها تلاش کردیم به نوعی به تفاهم برسیم اما این نیز شکست خورد و برای ما یک تجربه بد دیگر بود.به نظر من عبور از این بی اعتمادی بسیار مهم است، ما به آغاز روند تازه از دیپلماسی بر پایه احترام و صداقت نیاز داریم.