جمعه / ۵ تیر / ۱۴۰۵ - 26 June, 2026
 خبرگزاری دانشجو / ۱۴۰۴/۰۹/۲۴

روایت عارف از خدمات انرژی هسته‌ای در بخش درمان

 روایت عارف از خدمات انرژی هسته‌ای در بخش درمان
معاون اول رئیس جمهور در نمایشگاه بین المللی تهران: اگر چه سازمان انرژی اتمی برای تولید برق ایجاد شد، اما محدود به این وظیفه نشد خوشبختانه در بخش پزشکی بسیاری از بیماران و هموطنان عزیز ما که تلقی‌شان این است که به بن بست رسیدند از طریق رادیوداروهای تولید داخل معالجه می‌شوند. در بحث‌های دهه ۵۰ ضرورت استفاده از برق هسته‌ای به دلیل پاک بودن و راندمان بالا داشتن در دستور کار قرار گرفت. بعد از انقلاب این روند به ایجاد ۲۰ نیروگاه هزار مگاواتی تبدیل شد.