پنجشنبه / ۴ تیر / ۱۴۰۵ - 25 June, 2026
 خبرگزاری دانشجو / ۱۴۰۴/۱۰/۱۴

آمریکا با ترامپ به دنبال استعمار نوین با دکترین مونرو

 آمریکا با ترامپ به دنبال استعمار نوین با دکترین مونرو
مهدی رضایی، خبرنگار در برنامه راس یک: ترامپ در سخنرانی خود به وضوح از سناریوی استعمار نوین آمریکا پرده برداشت. آقای ترامپ دیشب گفت که دکترین مونرو را مجدداً پیاده کرده‌ایم و پیش می‌بریم. نکته جالب این است که ترامپ بیش از پنج بار تأکید کرد که می‌خواهیم نفت ونزوئلا را بگیریم.ترامپ همچنین گفت مکزیک رئیس‌جمهور خوبی دارد اما باید فکری جدی برای مکزیک بکنیم و درباره کلمبیا گفت که وضعیت خوبی ندارد و باید برای او نیز فکری کرد. این‌ها یعنی ایالات متحده هم در دوره اول ترامپ و هم در دوره دوم با شعار عظمت بخشیدن …