پنجشنبه / ۴ تیر / ۱۴۰۵ - 25 June, 2026
 خبرگزاری دانشجو / ۱۴۰۴/۰۹/۳۰

عراقچی: آژانس و مدیرکل آن حمله به تأسیسات صلح‌آمیز ما را محکوم نکرد / باید درباره نحوه بازرسی با آژانس گفت‌وگو کنیم / عضو متعهد NPT هستیم و آماده همکاری با آژانس می‌باشیم

 عراقچی: آژانس و مدیرکل آن حمله به تأسیسات صلح‌آمیز ما را محکوم نکرد / باید درباره نحوه بازرسی با آژانس گفت‌وگو کنیم / عضو متعهد NPT هستیم و آماده همکاری با آژانس می‌باشیم
وزیر امور خارجه در گفتگو با شبکه راشاتودی: به نظر من بسیار تأسف‌بار است که آژانس و مدیرکل آن نتوانستند تجاوز و حمله به یک تأسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز که تحت نظارت و پادمان آژانس بوده است را محکوم کنند. این موضوع به یک سابقه بسیار بد در تاریخ آژانس تبدیل شد. ما همچنان عضو متعهد پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) هستیم و آماده همکاری با آژانس می‌باشیم. ما یک سؤال ساده از آژانس داریم: لطفاً به ما بگویید یک تأسیسات هسته‌ای که مورد حمله قرار گرفته است چگونه باید بازرسی شود؟ و پاسخی برای این سؤال وجود …