شنبه / ۶ تیر / ۱۴۰۵ - 27 June, 2026
 خبرگزاری دانشجو / ۱۴۰۴/۱۲/۲۱

ایروانی: از آغاز این تجاوز علیه جمهوری اسلامی ایران توسط ایالات متحده و رژیم اسرائیل، متجاوزان از سرزمین‌ها و تأسیسات برخی دولت‌های ثالث در منطقه نیز برای انجام حملات نظامی غیرقانونی استفاده کرده‌اند

 ایروانی: از آغاز این تجاوز علیه جمهوری اسلامی ایران توسط ایالات متحده و رژیم اسرائیل، متجاوزان از سرزمین‌ها و تأسیسات برخی دولت‌های ثالث در منطقه نیز برای انجام حملات نظامی غیرقانونی استفاده کرده‌اند
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع تحولات منطقه:بر اساس اصل بنیادین حقوق بین‌الملل، دولت‌ها از آن منع شده‌اند که آگاهانه اجازه دهند سرزمینشان، به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، برای وارد آوردن خسارت به سایر دولت‌ها مورد استفاده قرار گیرد. قطعنامه ۳۳۱۴ (دوره بیست‌ونهم) مجمع عمومی سازمان ملل متحد مورخ ۱۴ دسامبر ۱۹۷۴ (ماده ۳، بند «ج») به‌صراحت اقدام یک دولت در اجازه دادن به استفاده از سرزمین خود که آن را در اختیار دولت دیگری قرار داده است، برای ارتکاب عمل تجاوز علیه …