سوال خبرنگار الجزیره: میگویید که در مذاکرات، برنامه موشکی ایران مطرح نشده است و گفتگو در خصوص اورانیوم غنیشده ۶۰ درصدی، انتقال آن به خارج، و همچنین غنیسازی صفر یا کاهش میزان غنیسازی نیز مطرح نشده است؟دبیر شورایعالی امنیت ملی:نه، مطرح نشده و معنی ندارد که به کشوری که فناوری دارد بگوییم صفر داشته باشد. ما غنیسازی را برای نیازهای واقعی انجام میدهیم.مثلاً اورانیوم غنیشده ۲۰ درصد برای رآکتور تهران لازم است تا داروهای مناسب برای بیماران سرطانی تولید شود؛ این موضوع پنهان نیست و آژانس میتواند از …