دبیرکل ناتو اخیراً به مشارکت کشورهای عضو این پیمان با آمریکا در تجاوز نظامی علیه ایران اذعان کرد و اسماعیل بقائی در این باره میگوید که اعضای ناتو به خاطر همدستی با متجاوزان باید پاسخگو باشند و توضیح دهند که چرا در ارتکاب جنایات شنیع و گسترده علیه مردم ایران در میناب، لامرد، تهران، اصفهان، سنندج، همدان، تبریز، شیراز، بندرعباس و ... شریک شدند؟