سال ۱۳۵۸ در زمان اقامت امام (ره) در قم، وقتی آیتالله بهشتی و چندتن دیگر از بیت امام بیرون میآمدند و رجوی و تعدادی از مجاهدین خلق داخل میرفتند، رجوی به بهشتی نزدیک شد و کمی با او حرف زد. نیروهای حفاظت با نگرانی به شهید بهشتی نزدیکتر شدند و رجوی که متوجه نگرانی آنها شد، گفت: «شما چرا ناراحت هستید؟ اگر قرار باشد گلولهای به آقای بهشتی بخورد، من اینجا ایستادهام که به من بخورد!»