مکانیک سیار باطریساز سیار تمام …سمساری در غرب تهرانبرگزاری آزمون تافل، ثبت نام تافل، …تعمیر موبایل آنلاین به صورت تخصصی

فعالیت اینترنتی ۸۰ درصد مشاغل با تداوم کرونا
به گزارش تجارت‌نیوز، علی اصلانی درخصوص ارزیابی مشاغل قابل راه‌اندازی در ایام کرونا اظهار کرد: معتقدم اگر بسیاری از مشاغل را دورکار کنیم هم کارها بهتر پیش می‌رود و هم هزینه‌های دولت کاهش می‌یابد. در بحث وام و بیمه بیکاری کرونا اتفاقی که افتاد این بود که کارگران و متقاضیان به جای مراجعه حضوری به ادارات کار از خانه بدون کمترین هزینه یا اتلاف وقت به سایت مراجعه و ثبت‌نام کردند. ادامه فعالیت مشاغل دولتی و کارهای اداری به شکل اینترنتی وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ درصد مردم گوشی هوشمند دارند و از طریق آن می‌توانند بسیاری از کارهای خود را غیرحضوری انجام بدهند مثلا قبوض آب و برق خود را اینترنتی پرداخت کنند یا خدمات بانکی دریافت کنند. آن دسته مشاغل دولتی و اداری هم که امکان فعالیتشان به شکل اینترنتی وجود دارد می‌توانند در این شرایط گسترش یابند. این فعال حوزه کار افزود: شغل‌هایی مثل نویسندگی، ویراستاری، ترجمه یا خبرنگاری نمونه‌ای از مشاغلی هستند که نیازی به مراجعه حضوری ندارند و می‌توانند از طریق ارتباط تلفنی و مجازی به راحتی تبادل اطلاعات کنند و به فعالیت ادامه دهند. ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی و تجهیزات لازم اصلانی در ادامه بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی تاکید و خاطرنشان کرد: در کنار دورکاری و کسب و کارهایی که انتظار داریم به شکل غیرحضوری فعالیت کنند لازم است زمینه آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها به شکل اینترنتی نیز مهیا شود؛ یعنی سرعت اینترنت و امکانات و تجهیزات لازم برای اتصال به شبکه از قبل پیش‌بینی شده باشد. وی برگزاری غیرحضوری کلاس‌ها و آزمون‌های دانشگاهی در ایام کرونا را اجتناب ناپذیر دانست وگفت: ضعیف بودن سرعت اینترنت و قطع و وصل شدن آن می‌تواند مشکلاتی را در امر آموزش ایجاد کند، بنابر این دستگاه‌های مربوطه به ویژه وزارت ارتباطات باید در این زمینه بسترسازی کنند. احتمال دورکاری و فعالیت اینترنتی بیش از ۸۰ درصد مشاغل به اعتقاد این فعال حوزه کار، با توجه به تداوم شیوع کرونا و غیرقابل پیش بینی بودن شرایط، احتمال اینکه بیش از ۸۰ درصد مشاغل موجود به شکل الکترونیکی و در بستر اینترنت یا به صورت دورکاری ادامه فعالیت دهند، وجود دارد. اصلانی در پایان با اشاره به موفق بودن کسب و کارهای اینترنتی در دوران کرونا، افزود: خیلی از فروشگاه‌های آنلاین که در این ایام، به شکل اینترنتی عرضه و فروش کالا و خدمات، پوشاک و مواد خوراکی و غذایی داشتند شاید چند سال قبل چندان مطرح نبودند ولی اکنون از فرصت پیش آمده استفاده کرده و با معرفی محصولات و خدمات خود به مردم و جلب اعتماد عمومی، شناخته شده و به رونق رسیده‌اند. منبع: ایسنا مطالعه بیشتر: افزایش 2 میلیونی هزینه خانوار در دوره کرونا