دوربین مداربسته , DVR , تجهیزات …چراغ سر ردیف صندلی سینمایی mcrفروش پلی آمیدطراحی وارائه نقشه های معماری ، …

جلیلی در جمع نوجوانان: صحبت از پیشرفت بدین معنا نیست که دانش آموزان در آن نقشی ندارند/ نظام آموزشی ما یک نظام منفعل است
- اخبار سیاسی - به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، سعید جلیلی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری امروز در برنامه گفت‌وگو محور خود با نوجوانان و دانش آموزان که عصر امروز در مجتمع سرچشمه تهران برگزار شد گفت: بسیاری از شهدای ما دانش آموزان بودند؛ آنها در همان سنین نوجوانی و جوانی نسبت به مسائل اساسی کشور نقش‌آفرینی کردند. بنابراین وقتی امروز نیز صحبت از پیشرفت کشور می‌کنیم به این معنا نیست که دانش‌آموزان و دانشجویان در این عرصه نقش‌آفرینی ندارند؛ همین امروز نوجوان و جوان ما باید نقش خود را در این جهاد و جهش پیدا کنند.وی با اشاره به اینکه من هم قبول دارم که نظام آموزشی ما بیشتر یک نظام منفعل است تا آنکه نقش آفرین شود تصریح کرد: وقتی صحبت از جهش تولید می‌شود، مهمترین تولید، تولید سرمایه انسانی و رویش‌های جوان در کشور است. این کار برنامه می‌خواهد و شروع کارش از سنین کودکی و دوران مدرسه است. اگر جوان ما احساس رشد پیدا نکند، یعنی مسیر غلط طی شده است. دوازده سال از بهترین دوران عمر در کودکی و نوجوانی و پس از ان نیز یک بازه ده‌ساله تا دکتری.جلیلی خاطرنشان کرد: جوان ما بهترین ساعات عمرش را در اختیار نظام آموزشی قرار می‌دهد؛ نظام آموزشی مطلوب آن است که آن جوان بعد از طی این مراحل، احساس بالندگی و رشد پیدا کند نه احساس سرخوردگی. دغدغه امروز جوان ما این است که چگونه باید در این سیستم استعدادهایش دیده شود؟ یکی در علوم انسانی یکی در فنی و دیگری در هنر و نقاشی؛ همه این ها برای پیشرفت و جهش کشور لازم است. نامزد انتخابات ریاست جمهوری ضمن تاکید بر اینکه دولت نسبت به این نظام آموزشی مسئول است گفت: یکی از اشکالات دولت‌ها این بوده است که اصلاحات بنیادین در زمینه‌های مختلف را بخاطر برخی کارهای روبنایی رها می‌کنند. باید بسترهای لازم برای شناسایی و رشد استعدادهای جوانان را فراهم کنیم. حکومتی می تواند مدعی جهش و حکمرانی خوب باشد که برای احاد جامعه خود برنامه داشته باشد‌. جوان ما امروز نباید این حس را داشته باش  که استعدادش در خارج دیده می‌شود.وی ادامه داد: در زمینه آموزش و پرورش، با تقسیم‌بندی مقاطع به سه دسته، برنامه‌ای نوشتیم که ما را از وضع فعلی به وضعیت مطلوب برساند. در هر پایه مدرسه الگو را طراحی کردیم و نسبت به مسائل مختلف نظیر کتب درسی و یا فضای آزمایشگاهی و .. وضعیت مطلوب را تعریف کردیم.جلیلی گفت: بودجه‌ای که امروز برای  آموزش و پرورش هزینه می‌کنیم و  معتقدیم بیشتر هم باید بشود؛ برای هر دانش‌آموز به صورت متوسط بیش از هشت میلیون تومان هزینه می‌شود؛ این درحالی است که این بودجه تنه می‌زند به بودجه مدارس غیردولتی. این اتفاق نشان می‌دهد که بودجه خوب است اما مدیریت بودجه در سیستم آموزشی دچار مشکل است.نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: آموزش تفکر، مبنای ما در آموزش و پرورش است؛ سیستم آموزشی ما در این زمینه بسیاری ضعیف است.عدم شناخت دقیق استعدادها یکی دیگر از مشکلات بنیادین در سیستم آموزشی ماست. در همه‌ی زمینه‌ها کشور نیازمند افراد تحصیلکرده است اما اگر استعدادها در رشته‌های مختلف شناخته نشود، جهش واقعی رخ نخواهد داد.جالب است؛ برخی مواقع سوالات دینی کنکور را جلوی یک مجتهد هم بگذارند، ممکن است بین دو گزینه شک کند!وی افزود: کنکور یک نوع امتحان است؛ اما این امتحان باید واقعی باشد تا بتوانیم استعدادها و علاقمندی‌ها را هم شناسایی کنیم. دغدغه شغلی دانش‌آموزان، دغدغه درستی است؛ یک فردی که فوق لیسانس جامعه‌شناسی گرفته، الان در کار خرید و فروش موبایل است. خب مشخصا برنامه‌ در نظام آموزشی به درستی اجرا نمی‌شود. ما بررسی کردیم؛ امروز ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و امکانات بسیار خوبی در کشور داریم که دولت به سراغ آنها نرفته است.جلیلی همچنین در خصوص اموزش و پرورش نیز گفت: درباره وزارت آموزش و پرورش که بیش از یک میلیون کارمند دارد و بسیار بزرگ است. این درحالی است که کل کارمندان وزارت خارجه یک درصد این مقدار هم نمی‌شود. به وزیر آموزش و پروش می‌گویند چرا استعفا کردی؟ می‌گوید چون رئیس جمهور دو سال است به من وقت ملاقات نداده است؛ این خیلی اتفاق بدی است.ادامه دارد...