پشت پرده‌ای از تیسترهای غذا و پیج‌های لاغری در مستند "خانه در خیابان"

پشت پرده‌ای از تیسترهای غذا و پیج‌های لاغری در مستند
- اخبار فرهنگی - به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجموعه مستند «خانه در خیابان» تولید جدید مؤسسه فرهنگی هنری اندیشه‌ شهید آوینی است که بنا دارد در 13 قسمت 45‌ دقیقه‌ای به بررسی آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و نگاه مبالغه‌آمیز موجود در معرفی پدیده‌های مصرفی پرداخته و به دنبال راهکاری قابل تأمل برای این چالش باشد.در این مجموعه مستند به مباحثی هم‌چون لاغری و تناسب‌اندام، شرط‌بندی و قمار، تبلیغات در فضای مجازی، زندگی لاکچری،‌ پیج‌های روزمرگی و سبک زندگی، حیوانات خانگی، سوء‌استفاده از کودکان، فعالیت کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، کلاهبرداری و انواع تخلفات مالی، طلسم و جادو، فعالیت‌های خیریه‌ای و فعالیت‌های جهادی، فعالیت‌های اقتصادی و فروشگاهی و مشاغل خانگی و فضای مجازی، تغییر هویت مذهبی، همسریابی و پیج‌های لمپنی پرداخته می‌شود. همچنین اولین قسمت این مجموعه با رویکرد بررسی تأثیر  اینفلوئنسرهای غذا در اینستاگرام نسبت به کیفیت تغذیه‌ افراد در حال ساخت است.اسماعیل حاجی‌حیدری، کارگردان و تهیه‌کننده‌ مجموعه مستند «خانه در خیابان» درباره‌ مباحث مطرح شده در قسمت اول این مجموعه، گفت: در قسمت اول، درباره‌ موضوع زیبایی و چالشی به نام «چاقی» کار می‌کنیم. جریانی که بیشتر در فضای اینستاگرام ظهور پیدا کرده است و درصدد است تا به وسیله‌ انواع تبلیغات، به القای تفکری مبنی بر زیبا شدن بپردازد. در واقع موضوع پُرخوری و تبلیغاتی که توسط پیچ‌ها و تیسترهای غذا در فضای اینستاگرام انجام می‌شود، موضوع اولین قسمت این مجموعه است.وی افزود: تیسترهای غذا تلاش دارند تا با تأثیرگذاری روزانه بر سبک زندگی پیروان خود، آن‌ها را بیشتر از حالت معمول به رستوران‌ها یا فروشگاه‌های غذایی هدایت کنند و مصرف غذا را تبدیل به تفریحی جذاب و به‌صرفه کنند. چرا که در زندگی مدرن امروزی، خوردن شاید در دسترس‌ترین و به صرفه‌ترین تفریح اکثریت جامعه باشد.کارگردان و تهیه‌کننده‌ مجموعه مستند «خانه در خیابان» ادامه داد: در هر قسمت این مجموعه از طریق یک راوی، به دنبال تشریح موقعیت حاکم بر فضای مجازی و بروز ناهنجاری‌ها در میان انواع تبلیغات هستیم. این مستند خیلی مستقیم وارد همان فضایی می‌شود که قصد بررسی، تحلیل و نقد آن را دارد و سعی کردیم بی‌واسطه و از طریق یکی از افراد درگیر با ماجرا به توصیف احوالات و شرایط موجود در این فضا بپردازیم.وی ادامه داد: موضوع اولین قسمت این مجموعه در مورد مقابله و تعارض 2 رویکرد در فضای مجازی است؛ در یک خط روایی، سکانس‌های مرتبط با پیج‌های تبلیغات در خصوص خوردن و تبلیغ فست‌فودها و غذاهای رستورانی وجود دارد و در خط روایی دیگر، پیج‌های مرتبط با تبلیغات لاغری، کاهش وزن، تناسب اندام و ... مطرح می‌شود که این دو رویه در تضاد با هم به سر می‌برند.حاجی‌حیدری افزود: قسمت اول این مجموعه در تلاش است که انسان مدرن را در تنگنا و هیاهوی بین دو قطب مثبت و منفی به تصویر درآورد. از یک طرف تبلیغات پیج‌های مختلف رستوران‌ها و تیسترهای غذا آدمی را در حسرت لذت و وسوسه خوردن تحریک به خرید می‌کند و از طرف دیگر با تشویق به خرید محصولات و خدمات درمانی مربوط به لاغری و زیبایی و تناسب اندام، او را مجبور به هزینه می‌کند.انتهای پیام/