اختصاص بخشی از پول اوراق مشارکت به ساخت ۱۵ رام قطار برای مترو
- اخبار اجتماعی - علی امام در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره اقدامات در حال انجام برای ورود قطارهای جدید به شبکه متروی تهران، اظهار کرد: بخشی از تأمین واگن مترو بر عهده دولت است که در این راستا قرارداد 630 واگن منعقد شده اما محقق نشده است و ما تنها می‌توانیم پیگیری کننده این موضوع باشیم.وی ادامه داد: اما مدیریت شهری قرارداد 15 رام قطار را شرکت واگن‌سازی منعقد کرد؛ این در حالی است که یک رام از این قطارها دارای 8 واگن است و برای نخستین بار در شبکه مترو مورد استفاده قرار می‌گیرد. سکوی خطوط 1، 2 و 4 مترو 140 مترو است که یک رام قطار با 7 واگن در آن جای می‌گیرد اما در خطوط 3، 4 و 7، سکوی ایستگا‌ه‌ها 160 متر طراحی و ساخته شده که یک قطار با 8 واگن در آن جای می‌گیرد.مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه تصریح کرد: در صورت پرداخت پول‌های اوراق مشارکت، بخشی از آن را به عنوان پیش‌پرداخت قرارداد برای آغاز فعالیت و ساخت قطارهای مذکور استفاده خواهیم کرد. این قطارها بر اساس الگوی قطار ملی با عمق 85 درصد داخلی‌سازی خواهد بود.وی درباره آخرین وضعیت قطارملی نیز گفت: مشاوران ایرانی و خارجی کارشان را از یک ماه پیش آغاز کرده‌اند و در حال بررسی اسناد و مدارک سازندگان هستند؛ همکاران ما با مشاوران جلسات هفتگی دارند و امیدواریم تا پیش از پایان سال 1400 مجوز سیر اولیه قطار ملی در شبکه مترو را اخذ کنیم.بازدید نمایندگان وزیر کشور از قطار ملی مترو و کارخانه واگن سازی تهرانکدام ایستگاه‌های مترو تا پایان 1400 افتتاح می‌شوند؟وعده زاکانی برای افتتاح یک ایستگاه مترو در ماهانتهای پیام/