اگر صفحه را درست نمی‌بینید اینجا را کلیک کنید

اسقاط موتورسیکلت‌های کاربراتوری به خوبی اجرا نمی‌شود/نصب کاتالیست روی موتورهای تولیدی اجباری شود
- اخبار اجتماعی - یوسف حجت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره ضرورت مراجعه موتوسیکلت‌ها به مراکز معاینه فنی و نصب کاتالیست روی آنها، اظهار کرد: درباره موتورسیکلت‌ها باید مسائل اجتماعی را در نظر گرفت و به گونه‌ای با آن مواجه شد که معضل اجتماعی ایجاد نشود چراکه بسیاری از افراد به وسیله موتورسیکلت امرار معاش می‌کنند.وی ادامه داد: متأسفانه بخشی عمده موتورسیکلت‌ها کاربراتوری هستند و مراجعه آنها به مراکز معاینه فنی بی‌فایده است بنابراین باید ابتدا به انژکتوری کردن آنها پرداخت همانطور که برای خودروهای کاربراتوری این اقدام صورت گرفت. تولید موتورهای دوزمانه نیز در مقطعی متوقف شد و اکنون که تولید موتورهای کاربراتوری متوقف شده به این معناست که به تدریج موتورهای انژکتوری جایگزین آنها می‌شود که قابلیت نصب کاتالیست هم دارند.حجت تصریح کرد: البته باید چند سال دیگر برای از رده خارج شدن تدریجی آنها صبر کرد، مانند موتورهای گازی که به تدریج  از رده خارج شد و دیگر در شهرهای بزرگ استفاده نمی‌شوند؛ با این حال باید سیاست‌های از رده خارج کردن موتورسیکلت‌ها را تقویت و خریداران را ملزم به از رده خارج کردن موتور فرسوده به ازای خرید موتور جدید کنیم اما متأسفانه اکنون این سیاست به درستی اجرا نمی‌شود.وی گفت: اگر به ازای خرید هر موتور جدید انژکتوری، موتور کاربراتوری از رده خارج شود، خروج موتورهای کاربراتوری تسریع و نتیجه خوبی حاصل می‌شود؛ در کنار این گام، باید نصب کاتالیست روی موتورهای انژکتوری در کارخانه الزامی و شماره‌گذاری آنها منوط به نصب کاتالیست باشد.رئیس اسبق سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تبدیل موتورسیکلت‌ها به نوع انژکتوری و نصب کاتالیست روی آنها امری ضروری و قابل اجراست چراکه می‌تواند در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشد.کاتالیست بر روی موتورسیکلت‌های انژکتوری نصب می‌شود/ کاهش آلودگی هوا مشروط به تامین اعتبارات استچرا نصب "کاتالیست" روی موتورسیکلت‌ها اجباری نیست؟!سِیر تخریب کاتالیست‌ها مشخص نیست/ ضرورت تعیین گارانتی مادام‌العمر برای کاتالیست‌هاانتهای پیام/