با افزایش تورم در آمریکا شاخص اعتماد مصرف کننده کاهش یافت

با افزایش تورم در آمریکا شاخص اعتماد مصرف کننده کاهش یافت
- اخبار اقتصادی - به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری الجزیره، موسسه بین المللی "هیئت کنفرانس" اعلام کرد که مصرف‌کنندگان در ایالات متحده نسبت به اقتصاد این کشور و چشم‌انداز کوتاه‌مدت اشتغال و درآمد خود احساس اعتماد کمتری دارند.بر اساس این گزارش، شاخص اعتماد مصرف کننده هیئت کنفرانس پس از افزایش در ماه اکتبر، در ماه نوامبر 2.1 واحد کاهش یافت و به 109.5 رسید.شاخص موقعیت های کنونی، که احساس مصرف کنندگان را در مورد شرایط فعلی کسب و کار و بازار اشتغال می سنجد، در ماه نوامبر نسبت به رقم ثبت شده در ماه اکتبر یعنی 145.5، کاهش نشان داد و به 142.5 رسید.نرخ تورم در آمریکا بیشتر از 38 کشور دیگر شدتورم در آمریکا احتمالا در سال 2022 بالاتر خواهد رفتمهمتر از آن، شاخص انتظارات، که احساس مصرف کنندگان را در مورد چشم انداز کوتاه مدت درآمد، شرایط کسب و کار و اشتغال ارزیابی می کند، از 89 به 87.6 کاهش یافت.لین فرانکو، مدیر ارشد شاخص‌های اقتصادی در هیئت کنفرانس در این باره گفت: نگرانی‌ها در مورد افزایش قیمت‌ها و تا حدی نوع کرونای دلتا، محرک اصلی کاهش جزئی اعتماد بودند.هزینه‌های مصرف‌کننده تقریباً دو سوم رشد اقتصادی ایالات متحده را به خود اختصاص می دهد. بنابراین وقتی مصرف‌کنندگان نسبت به چشم‌انداز اقتصاد کمتر خوش‌بین هستند، این می‌تواند نشانه‌ای از کاهش فعالیت باشد.بر اساس این گزارش، خانواده‌های آمریکایی امسال با افزایش قیمت‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند چرا که کسب‌وکارها با افزایش هزینه‌های ناشی از کمبود نیروی کار و مواد خام مواجه هستند و حداقل بخشی از این افزایش‌ هزینه را به مصرف‌کنندگان منتقل می‌کنند.در ماه اکتبر، قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده با بیشترین سرعت سالانه خود در سه دهه اخیر افزایش یافت. مصرف‌کنندگان معمولاً با تعویض مارک‌های گران‌تر با مارک‌های ارزان‌تر یا صرفاً بدون کالا و خدمات به افزایش قیمت‌ها واکنش نشان می‌دهند و می‌توانند خرید را تا زمانی که شوک قیمت ها کاهش یابد، به تعویق بیندازند.انتهای پیام/