تمرکز بر حمل و نقل عمومی است نه توسعه دوچرخه‌سواری
- اخبار اجتماعی - علی‌اصغر قائمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره خطوط دوچرخه‌سواری موجود در تهران اظهار کرد: تهران به دلیل شرایط اقلیمی و توپوگرافی، شهر مسطحی نیست و امکان دوچرخه‌سواری در آن به عنوان یک مد حمل و نقلی فراگیر و یکپارچه وجود ندارد مگر اینکه به صورت محلی و local به آن نگاه شود.وی ادامه داد: در حال حاضر نیز مناطقی که محدوده مسطحی دارند نسبت به این موضوع بیشتر اقدام کرده‌اند و این برنامه در  دستور کار مناطق شیب‌دار قرار ندارد که امری طبیعی است، اما در حال حاضر با توجه به ضرورت‌های حوزه حمل و نقل، پرداختن به مسئله مترو، اتوبوس و تاکسیرانی اولویت بیشتری دارد.عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: در جلسات برگزار شده با مسئولان حوزه حمل و نقل نیز قرار بر تمرکز روی حوزه حمل و نقل عمومی شد البته این تصمیم به معنای نفی دوچرخه‌سواری و حذف آن از گردونه شهر تهران نیست اما سایر مدهای حمل و نقلی، فراگیر و یکپارچه هستند.وی افزود: وضعیت استاندارد مسیرهای موجود دوچرخه‌سواری نیز باید با همکاران حوزه حمل و نقل عمومی بررسی شود؛ تاکنون در این باره ورود نداشته‌ایم اما بررسی آن در برنامه ما قرار دارد.تجربه حدود 8 هزار سفر ترکیبی مترو و دوچرخه توسط شهروندانبهر‌ه‌برداری از 17 کیلومتر مسیر دوچرخه در منطقه 5 تهراندوچرخه سواری در شهر چه اصولی دارد؟سهم روزانه دوچرخه‌سواری در تهران چقدر است؟!گزارش |چرا دوچرخه و دوچرخه سواری در تهران مهجور است؟!/ انجام 25 درصد سفرهای کاری "هلندیها" با دوچرخه!انتهای پیام/