نمایشگاه گردشگری تهران باید محل ملاقات ذی‌نفعان گردشگری باشد

نمایشگاه گردشگری تهران باید محل ملاقات ذی‌نفعان گردشگری باشد
- اخبار اجتماعی - به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علی‌اصغر شالبافیان در نشست شورای سیاست‌گذاری پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران که قرار است از تاریخ 9 لغایت 12 بهمن ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان تهران برگزار شود؛ موضوع بررسی برنامه و اقدامات کمیته‌های تخصصی این رویداد را با حضور روسای هر بخش و فعالین گردشگری مربوطه در دستور کار قرار داد.وی گفت: نمایشگاه گردشگری تهران باید محل ملاقات ذینفعان گردشگری باشد؛ از این رو هر الزامی که برای تحقق این مهم نیاز بود را می‌پذیریم. این الزام شاید کاهش تعداد بازدیدکنندگان، کاهش تعداد غرفه‌ها و یا حتی پایین آمدن جذابیت‌های بصری این رویداد برای عموم باشد.معاون گردشگری کشور با توجه به این مطلب که مخاطب اصلی این رویداد فعالین گردشگری هستند، بیان کرد: لذا پیشنهاد تقسیم‌بندی ایام برگزاری نمایشگاه به دو بخش عمومی و تخصصی بررسی شد. بر این اساس با اعلام زمان بازدید شامل دو روز نخست برای حضور بخش خصوصی جهت تعامل و برگزاری نشست‌های B2B و دو روز بعد به منظور مشارکت مردمی و حضور عموم، موافقت جمعی به‌ عمل آمد.بنا به گفته شالبافیان، رویکرد جدید نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران حرکت از سوی مخاطبین عام به سوی مخاطبین خاص است.وی با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال موضوع محور خواهد بود، تصریح کرد: در تلاش هستیم در همه غرفه‌ها اعم از داخلی و خارجی به محصولات متنوع گردشگری از جمله گردشگری کشاورزی، خوراک، سلامت، دریایی و غیره بپردازیم و از حضور بخش‌های فرابخشی مرتبط از جمله نهادهای تاثیرگذار در امر سفر، حمل و نقل، بانک‌های عامل و بیمه‌ها بهره‌مند شویم.معاون گردشگری کشور همچنین در پایان این نشست مداقه بیشتر در برنامه هر یک از کمیته‌های تخصصی نمایشگاه گردشگری تهران را در دستور کار روسای مربوطه قرار داد و از آنها خواست تا با جزییات بیشتر برنامه‌ریزی صورت گرفته را ارائه کنند. لازم به ذکر است هم‌اکنون کمیته‌های «روابط عمومی و اطلاع‌رسانی»، «بین‌المللی و تشریفات»، «امور استان‌ها»، «آموزش»، «گردشگری الکترونیک» و «استارت‌آپ‌ها»، «پشتیبانی» و نیز «حفاظت و حراست» ذیل شورای سیاست‌گذاری پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران تشکیل شده است. جای خالی حضور صنایع وابسته گردشگری در نمایشگاه گردشگری تهرانانتهای پیام/