برند گوگل در محاصره میلیاردها؛ قربانیان حریم خصوصی ۲.۳۶ میلیارد دلار سود را پس میخواهند»
توسعه برند؛ در یکی از جنجالیترین پروندههای حریم خصوصی دهه، برند گوگل دوباره در کانون جدال میان سود و اعتماد ایستاده است. کمتر از یکماه پس از حکم هیئتمنصفهی فدرال که این غول فناوری را به پرداخت ۴۲۵ میلیون دلار خسارت محکوم کرد، اکنون مصرفکنندگان آمریکایی خواستار آن شدهاند که شرکت علاوهبر آن مبلغ، ۲.۳۶ میلیارد دلار سودِ بهدستآمده از دادههای کاربری را نیز بازگرداند. وکلا این رقم را «برآوردی محافظهکارانه» از منافع غیرقانونی گوگل خواندهاند؛ مبلغی که میتواند کل نظام شفافیت داده در سیلیکونولی …