دوشنبه, ۲۸ خرداد, ۱۴۰۳ / 17 June, 2024


مربی معروف با مسئولیت ویژه به تیم ملی مکزیک می‌رود
۱۴۰۳/۰۳/۰۵ / ورزش ۳ / ورزشی

مربی معروف با مسئولیت ویژه به تیم ملی مکزیک می‌رود

خاویر آگیره، مربی باتجربه مکزیکی، در پایان این هفته قراردادش با مایورکا به اتمام می‌رسد، اما به نظر می‌رسد که او بیکار نخواهد ماند.

کد خبر : 2023797 | 05 خرداد 1403 ساعت 09:05 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه مربی معروف با مسئولیت ویژه به تیم ملی مکزیک می‌رود

خاویر آگیره، مربی باتجربه مکزیکی، در پایان این هفته قراردادش با مایورکا به اتمام می‌رسد، اما به نظر می‌رسد که او بیکار نخواهد ماند. به گزارش  "ورزش سه"، باشگاه مایورکا تصمیم گرفته قرارداد او را تمدید نکند و حتی پیشنهاد جدیدی به او ارائه نکرده است. با این حال، مشخص نیست که آیا آگیره در صورت دریافت پیشنهاد، آن را می‌پذیرفت یا خیر، زیرا او هدف‌های دیگری در سر دارد. احتمال بازگشت او به مکزیک محتمل‌تر به نظر می‌رسد، هرچند قطعی نیست. 

کشورش خواهان اوست و رئیس فدراسیون فوتبال مکزیک ،خوان کارلوس رودریگز، به زودی پیشنهاد وسوسه‌انگیزی به او ارائه خواهد کرد: مدیریت تیم ملی، با مسئولیت کلی بر کل فوتبال مکزیک، از جمله رده‌های پایه، و با اهداف بلندپروازانه. این یک پست با اختیارات گسترده و مسئولیت‌های سنگین است که در حال حاضر به نیمکت مربیگری ختم نمی‌شود، بلکه به سمت یک موقعیت اجرایی‌تر سوق پیدا می‌کند.

رودریگز دوست صمیمی خاویر آگیره است. در واقع، رئیس فدراسیون یکی از مهمانان مربی در فینال جام حذفی بود که مایورکا در آن مقابل اتلتیک بیلبائو در سویا بازی کرد و شکست خورد. رودریگز به طور ناشناس به این بازی رفت، چون نمی‌خواست این لحظه خاص دوستش را از دست بدهد.

مربی فعلی تیم ملی مکزیک، جیمی لوزانو ، یک مربی بومی است و به زودی اردوی تیم ملی مکزیک برای حضور در کوپا آمریکا که از 20 ژوئن آغاز می‌شود، شروع می‌کند. این یک آزمون مهم برای لوزانو قبل از جام جهانی 2026 است. به همین دلیل، فدراسیون برای آماده‌سازی هرچه بهتر جام جهانی که در مکزیک و همچنین ایالات متحده و کانادا برگزار می‌شود، خواهان حضور آگیره در کنار خود است.

آگیره قبلاً در دو مقطع به عنوان سرمربی اصلی هدایت تیم ملی را بر عهده داشته است: از 2001 تا 2002 جام جهانی ژاپن (به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد)؛ و از 2009 تا 2010، از جمله جام جهانی آفریقای جنوبی (به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد). این حضور او، سومین حضور او در تیم ملی خواهد بود (هر چند نه به عنوان سرمربی) . برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار ورزشی ایران و جهان اپلیکیشن ورزش سه را نصب کنید. خاویر آگیره (سرمربی) تیم ملی مکزیک فوتبال اشتراک گذاری گزارش خطا گزارش خطا

کاربر گرامی ،
به منظور بررسی بهتر و دقیق تر مشکل مورد نظر، فرم زیر را تکمیل نمایید. نوع مشکل را انتخاب نمایید مشکل محتوایی مشکل نگارشی سایر ارسال تیم ملی مکزیک

مشاهده برنامه و نتایج تیم ملی مکزیک، بازی بعدی تیم ملی مکزیک و ویدئو خلاصه بازی های تیم ملی مکزیک