مذاکرهای که به رفع تحریمها منجر نشود، به هیچ عنوان ارزش راهبردی ندارد. این اصل نه از سر لجاجت، بلکه بر پایه محاسبهای عقلانی است. تحریمها ابزار اصلی فشار آمریکا هستند و تا زمانی که این ابزار بهطور مؤثر کنار گذاشته نشود، تهدید نیز به اشکال مختلف بازتولید خواهد شد. مذاکرهای که این واقعیت را نادیده بگیرد، عملاً به بازتولید همان چرخه فشار کمک میکند.