شنبه, ۱۵ آذر, ۱۳۹۹ / 5 December, 2020
حسین شهید زاده
سهم قابل توجه خودروها و صنایع گازوئیل سوز در آلودگی هوا
۳ روز قبل / شرکت کنترل کیفیت هوای تهران / حسین شهید زاده / آلودگی هوا
سهم قابل توجه خودروها و صنایع گازوئیل سوز در آلودگی هوا
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، گفت: بخش زیادی از ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون که آلودگی مؤثر در فصل سرد است، از خودروهای گازوئیلی و صنایعی که گازوئیل و مازوت می‌سوزانند وارد هوا می‌شود.
ورود فاضلاب به کانال‌های سطحی تا آلودگی ناشی از سوخت
۱۳۹۹/۰۹/۰۹ / سازمان محیط زیست / شهرداری تهران / شورای شهر / بوی نامطبوع / آرش میلانی / شینا انصاری / حسین شهید زاده
ورود فاضلاب به کانال‌های سطحی تا آلودگی ناشی از سوخت
مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران گفت: هنوز منبع دقیقی برای بوی نامطبوع تهران شناخته نشده است اما انباشت زهاب در لایه های زیر سطحی پس از بارش باران و یا افرایش بار فاضلاب می تواند موثر باشد.
شرط معاینه فنی برای ترخیص موتورسیکلت های توقیفی لحاظ شود
۱۳۹۹/۰۹/۰۶ / شرکت کنترل کیفیت هوای تهران / موتورسیکلت / حسین شهید زاده / نیروی انتظامی / آلودگی هوا
شرط معاینه فنی برای ترخیص موتورسیکلت های توقیفی لحاظ شود
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: باید شرایطی برای ترخیص موتورسیکلت های توقیفی رسوبی لحاظ شود تا از عدم ادامه دود زایی و آلایندگی آن ها اطمینان حاصل کنیم.
تنها ۴ درصد از خیابان‌های تهران شیب مناسب دوچرخه سواری ندارند
۱۳۹۹/۰۸/۲۸ / شرکت کنترل کیفیت هوای تهران / حسین شهید زاده / آلودگی هوا / دوچرخه سواری
تنها ۴ درصد از خیابان‌های تهران شیب مناسب دوچرخه سواری ندارند
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: فقط 4 درصدخیابان‌های تهران شیب تند دارند و برای دوچرخه‌سواری مناسب نیست و استفاده از دوچرخه شخصی یا اشتراکی می‌تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند.
خودروهای فاقد معاینه فنی برتر از مهم‌ترین عوامل آلودگی هوای تهران
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ / شرکت کنترل کیفیت هوای تهران / حسین شهید زاده / آلودگی هوا / معاینه فنی خودرو
خودروهای فاقد معاینه فنی برتر از مهم‌ترین عوامل آلودگی هوای تهران
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: سال گذشته کمتر از ۴۰۰ هزار خودرو در تهران معاینه فنی برتر گرفتند، یعنی سیستم پالایش آنها درست کار نمی‌کند و آلودگی وارد شهر می‌کنند.
حمل و نقل منبع اصلی آلودگی هوای تهران
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ / شرکت کنترل کیفیت هوای تهران / حسین شهید زاده / آلودگی هوا
حمل و نقل منبع اصلی آلودگی هوای تهران
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین منبع تولید آلودگی هوای پایتخت، حمل و نقل است گفت: بیش از ۶۰ درصد ذرات معلق هوای تهران را حمل و نقل تولید می‌کند.
چرا پاییز امسال هوای تهران آلوده‌تر از گذشته شده است؟
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ / شرکت کنترل کیفیت هوای تهران / حسین شهید زاده / آلودگی هوا
چرا پاییز امسال هوای تهران آلوده‌تر از گذشته شده است؟
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران دلیل آلوده‌تر شدن هوای تهران در پاییز امسال با وجود تعطیلی مراکز آموزشی را استفاده بیش از اندازه از خودروی شخصی دانست.
عوامل افزایش آلودگی هوای پایتخت در نیمه دوم سال
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ / شرکت کنترل کیفیت هوای تهران / حسین شهید زاده / آلودگی هوا / تهران
عوامل افزایش آلودگی هوای پایتخت در نیمه دوم سال
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: عدم امکان تهویه مناسب طبیعی هوای تهران، در طول سال به ویژه در فصول سرد، عامل بالقوه‌ای برای تشدید آلودگی هوا محسوب می‌شود.
غلظت آلاینده بنزن پایتخت برای اولین بار در شرایط مجاز قرار گرفت
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ / وضعیت هوای تهران / آلاینده ها / حسین شهید زاده
غلظت آلاینده بنزن پایتخت برای اولین بار در شرایط مجاز قرار گرفت
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: برای اولین بار طی سال‌های اخیر میزان آلاینده بنزن در تهران با توجه به استاندارد جهانی در هوای محیطی، در شرایط قابل قبول و مجاز قرار گرفته است.
سایش تایر و لنت ترمز، دو منبع مهم انتشار ذرات معلق ناشی از خودرو
۱۳۹۹/۰۶/۳۱ / آلاینده ها / ذرات معلق / حسین شهید زاده / شرکت کنترل کیفیت هوای تهران
سایش تایر و لنت ترمز، دو منبع مهم انتشار ذرات معلق ناشی از خودرو
شهیدزاده با بیان اینکه سایش تایر و لنت ترمز، دو منبع مهم انتشار ذرات معلق ناشی از خودروهاست گفت: به طور متوسط روزانه حدود ۱۷ تن ذرات معلق در اثر تردد وسایل نقلیه در هوای تهران منتشر می‌شود.
غلظت آلاینده ازن در تهران کاهش یافت
۱۳۹۹/۰۶/۱۸ / آلاینده ازن / شرکت کنترل کیفیت هوای تهران / حسین شهید زاده
غلظت آلاینده ازن در تهران کاهش یافت
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: با کاسته شدن از شدت گرما، غلظت آلاینده ازن هم در هوای تهران کاهش یافت.
رابطه افزایش ذرات معلق هوا بر شیوع کرونا
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ / ذرات معلق / طرح ترافیک / ویروس کرونا / حسین شهید زاده
رابطه افزایش ذرات معلق هوا بر شیوع کرونا
شهیدزاده گفت: بر اساس تحقیقات، کرونا می‌تواند از طریق ذرات معلق منتقل شود و زمان بیشتری را در هوا بماند.
تاثیر اجرای طرح ترافیک بر آلودگی هوا/عدم اجرای طرح عامل افزایش آلودگی
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ / شهرداری تهران / طرح ترافیک / شهر تهران / آلودگی هوا / ویروس کرونا / حسین شهید زاده / شرکت کنترل کیفیت هوای تهران
تاثیر اجرای طرح ترافیک بر آلودگی هوا/عدم اجرای طرح عامل افزایش آلودگی
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در بازه‌های زمانی عدم اجرای طرح ترافیک ناشی از تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا، طول معابر دارای ازدحام ترافیک و آلودگی هوا افزایش یافته است.
نقش منابع آلاینده ساکن درکیفیت  هوای پایتخت
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ / حسین شهید زاده / شرکت کنترل کیفیت هوای تهران / شهر تهران
نقش منابع آلاینده ساکن درکیفیت هوای پایتخت
مقایسه‌ی آماری بهار ۹۸ و ۹۹ نشان می‌دهد شروع بهار امسال هوا به پاکی سال گذشته نبوده است.
پیش‌بینی کیفیت هوا متوقف شد/ مشکل اداری است نه فنی
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ / حسین شهید زاده / شرکت کنترل کیفیت هوای تهران / سازمان هواشناسی
پیش‌بینی کیفیت هوا متوقف شد/ مشکل اداری است نه فنی
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: به زودی مشکلات پیش بینی کیفیت هوا در سایت کنترل کیفیت برطرف خواهد شد.
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ / حسین شهید زاده / صنایع آلاینده / معاینه فنی خودرو / آلودگی هوا / شرکت کنترل کیفیت هوای تهران
بروزرسانی سیاهه انتشار هوای تهران/دیزلی‌ها ۳۵درصد سواری‌ها ۱۴درصد
شهیدزاده با اعلام این که سیاهه انتشار تازه‌ای از سهم‌بندی منابع آلودگی هوای تهران بر اساس اطلاعات سال ۹۶ منتشر شده است گفت: بر این اساس سهم خودروهای دیزلی از ذرات معلق تهران ۳۵ درصد است.
 •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •