یکشنبه, ۲۸ دی, ۱۳۹۹ / 17 January, 2021
فرهنگ سازمانی
۵ روز قبل
تاثیر شبکه‌سازی در پیدا کردن شغل مناسب
مهارت‌ و دانش کافی به ما کمک می‌کند تا بتوانیم شغل موردنظر خودمان را پیدا کنیم؛ اما افرادی هم که با آنها در ارتباط هستیم می‌توانند نقش موثری در پیدا کردن شغل مناسب ایفا کنند. این افراد همان گره‌های شبکه هستند که گستردگی آنها نقش بسیاری پررنگی در استخدام خواهد داشت.گاهی اوقات آشنایی با فردی خاص، توصیه یا حتی ذکر نام شخصی که قبلا با وی در شرکتی مشغول فعالیت بوده‌اید می‌تواند راه را برای استخدام در مجموعه و شرکت جدید به راحتی باز کند. شبکه را می‌توان مجموع افرادی در نظر گرفت که با آنها در ارتباط هستید و هرچند این مفهوم به کار محدود نمی‌شود اما تمرکز ما در این مطلب بیشتر روی کسب و کار متمرکز است. با توجه به این تعریف هرچه شبکه ارتباطی فرد قوی‌تر و گسترده‌تر باشد، می‌تواند نقش موثرتری در استخدام وی …
لوح سپاس شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران دردستان مدیر عامل شرکت مدیران خودرو
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ / مدیران خودرو / بازرسی کیفیت و استاندارد / لوح سپاس استاندارد ایران
لوح سپاس شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران دردستان مدیر عامل شرکت مدیران خودرو
جناب آقای مهندس گرمان، مدیریت محترم عامل خدمات پس از فروش شرکت مدیران خودرو با اشاره به هدفگذاری آن شرکت جهت حضور در بین ۳ رتبه برتر در رنکینگ سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اشاره داشتند و بر این اساس به بیان برنامه‌های آینده شرکت خدمات پس از فروش شرکت مدیران خودرو جهت دستیابی به آن هدف پرداختند که از آن جمله موارد می‌توان به: تهیه برنامه جامع CSI، تهیه دستورالعمل استاندارسازی جدید و الزام نمایندگان به اجرای دقیق آن، عارضه یابی دلایل نارضایتی مشتریان در بین نمایندگان منتخب، طراحی و پیاده سازی سیستم جامع کنترل کیفی، ارتقاء فرهنگ سازمانی مجموعه همگام با اهمیت تکریم مشتری و ارائه بالاترین کیفیت در ارائه خدمات پرداخت.
۱۳۹۹/۱۰/۱۳
گستره فروش و عرضه خدمات بیمه‌ای در عصر نوظهو‌رها
قائم مقام بیمه دانا گفت: ﻗﺮن ﺑﻴﺴت و یکم بر اساس دو تحول در عرصه بین المللی، سبک زندگی و ماهیت رفتاری افراد و به تبع آن ساختارهای اجتماعی و اقتصادی را به طور قابل توجهی دستخوش تغییرات بنیادی کرد.حسین حسینی اظهار کرد: تسلط انبوه اطلاعات بر تمامی ارکان تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان به گونه‌ای رقم خورد که از یک نیاز محدود به یک الزام حیاتی (Vital) تبدیل شد. فراگیری و غلبه این غول قرن، از بخش خدمات با سرعت بی‌نظیری، سایر بخش‌های اقتصادی و اجتماعی را در نوردید و ماهیت و فضای مبادلات را به طور معناداری تغییر داد.دومین تحول بزرگ مربوط به پاندمی کرونا است که تغییرات متنوع و متکثری را در حوزه های مختلف فردی و اجتماعی به همراه داشته و به نظر می‌رسد بسیاری از این تغییرات، نهادینه شده و در آینده تداوم خواهد داشت. …
۱۳۹۹/۰۹/۲۰
راهبردهایی برای تغییر فرهنگ فعلی به فرهنگ مطلوب
یک فرهنگ سازمانی کارآمد هم برای شرکت‌ها و هم برای کارمندان منافعی به همراه دارد. سازمان‌ها می‌توانند با به‌کارگیری آنها فرهنگ سازمانی جاری خود را به یک فرهنگ سازمانی مطلوب تغییر دهند و موفقیت‌های بیشتری برای شرکت خود کسب کنند.
۱۳۹۹/۰۹/۱۶
دوره آموزش مجازی مدیریت دارایی های فیزیکی کشور پایان یافت
زاهدان  خبرنگار  ابتکار : مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیرگفت: دوره آموزش مجازی مدیریت دارایی های فیزیکی در سطح کشور با موفقیت پایان یافت. مسعود صادقی اظهار داشت: دوره 66 ساعته آموزش مجازی مدیریت دارایی های فیزیکی، که با حمایت معاونت هماهنگی توزیع و مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع  شرکت توانیر و توسط شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی طی سه ماه برگزار گردید، با موفقیت پایان پذیرفت. وی ادامه داد: این دوره که طی سه ماه، از 23 شهریور ماه 1399 الی 5 آذر ماه 1399 زمان برد، بیش از 500 نفر از همکاران شرکت های توزیع نیروی برق، در 2 گروه آموزشی از سراسر کشور حضور یافتند. مدیر کل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر افزود: این دوره آموزشی در 44 جلسه سه ساعته برگزار شد و طی آن بیش از 33 هزار نفر ساعت مطلب …
فرهنگ سازمانی چیست و چرا اهمیت دارد؟
۱۳۹۹/۰۹/۰۵
فرهنگ سازمانی چیست و چرا اهمیت دارد؟
فرهنگ سازمانی تاثیر مستقیم و قدرتمندی بر بهره‌وری و رضایت شغلی دارد. واضح است که اختلال در عملکرد فرهنگ سازمانی می‌تواند یک کسب‌وکار را از درون دچار فرسایش کند، منجر به از دست دادن بازار تجارت آن کسب‌وکار شود و حفظ و استخدام استعداد‌ها را دشوار سازد.
۱۳۹۹/۰۹/۰۲
اهمیت فرآیند مدیریت دانش در فرهنگ سازمانی
امروزه ارزشمندترین دارایی هر سازمانی، نیروی انسانی‌اش است و نیروی پیش‌برنده افراد نیز چیزی نیست مگر فرهنگ سازمانی و مهم‌تر از آن، دانش موجود در درون سازمان. به عبارت بهتر، هزینه کردن برای ارتقای دانش یا همان سرمایه انسانی، ارزشمندترین و مفیدترین سرمایه‌گذاری است که هر سازمانی می‌تواند انجام دهد. با این همه باید دانست همان‌قدر که برخورداری از دانش و مالکیت آن برای افراد و سازمان‌ها اهمیت و اولویت دارد به همان اندازه انتقال دانش از فردی به فردی دیگر و از یک بخش از سازمان به بخشی دیگر حائز اهمیت است.
۱۳۹۹/۰۸/۲۷
رمز بزرگ شدن شرکت‌های کمتر شناخته شده
در دنیای پرهیاهوی امروز، موفقیت و کامیابی نصیب شرکت‌هایی می‌شود که دست به ابتکارات موثر و متفاوتی می‌زنند که باعث می‌شود تا آنها از رقبای شان فاصله بگیرند و نظر مثبت کارکنان، مشتریان و بازارها را به سمت خود جلب کنند. در این میان نقش و تاثیرگذاری فرهنگ سازمانی به‌عنوان ستون و مبنای اصلی بزرگ شدن و متفاوت به‌نظر رسیدن شرکت‌ها غیرقابل انکار است. در این میان هستند شرکت‌هایی که به‌واسطه پاره‌ای ابتکارات و جور دیگر دیدن مسائل و ایجاد روابطی متفاوت و سازنده توانسته‌اند به پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کنند و با وجود محدودیت‌های فراوان برای خود اسم و رسمی دست و پا کنند. در این سلسله مطالب به نمونه‌هایی از چند شرکت موفق اما کمتر شناخته شده پرداخته خواهد شد که توانسته‌اند از طریق پیاده‌سازی فرهنگ سازمانی متفاوت …
۱۳۹۹/۰۸/۲۵
نقشه راه بیمه تجارت‌نو برای تحول دیجیتال
صنعت بیمه در کشور ایران عمدتاً در فضایی سنتی در حال حرکت است. بیمه، محصولی غیرقابل لمس است که مشتری تا وقتی واقعاً نیازی به آن نداشته باشد، خریداری نمی‌کند. عدم توجه به نیاز مشتری و معرفی نادرست محصولات بیمه‌ای نیز سبب می‌شود تا در نهایت مشتری ناراضی بوده و دچار شک و بی‌اعتمادی به این صنعت شده و در نهایت به مزایای واقعی بیمه آسیب جدی وارد گردد. بنابراین صنعت باید با ایجاد شفافیت و آگاهی، افزایش سرعت خدمات دهی و بهره‌گیری از نوآوری و فناوری در زنجیره ارائه ارزش به مشتری، به سمت دگرگونی و تحوّل حرکت کند. تغییر در انتظارات و رفتارهای مشتریان نیز شاهدی است بر نیاز به نوآوری در صنعت بیمه. در واقع این صنعت نیازمند ارتباط مستقیم و هوشمند با مشتری، حرکت به سوی پیشگیری از خسارت به‌جای جبران خسارت، ارائه …
عصر «بدون میز» و آینده ناشناخته آن
۱۳۹۹/۰۸/۲۴
عصر «بدون میز» و آینده ناشناخته آن
«دسکینگ» یک سیستم ساماندهی اداری است که در آن برای هر کارمند یک میز اختصاصی در نظر گرفته می‌شود. «هات دسکینگ» (hot-desking) به معنای این است که هیچ کس در اداره میز یا صندلی مخصوص به خود ندارد و میزهای مشترک و فضاهای اشتراکی اولویت دارد. با شروع پاندمی ویروس کرونا و خطراتی که برای سلامت جسمانی افراد ممکن است پیش بیاید، تغییراتی در روتین کاری ایجاد شد. مانند کاهش سفرها و تماس فیزیکی، اجباری شدن دورکاری و بهبود بهداشت محیط کاری. شروع این تغییرات در فرهنگ سازمانی است و بدیهی است که معایب و مزایایی به دنبال دارد.
۱۳۹۹/۰۸/۱۸
روش‌هایی هوشمندانه برای انتقال فرهنگ سازمانی به فضای مجازی
چندی پیش رئیس سازمان جهانی بهداشت ابراز امیدواری کرده بود که همه‌گیری کرونا در کمتر از دو سال پایان یابد. در حالی که این روزها نمی‌توان روی بیشتر پیش‌بینی‌ها حساب کرد، تنها پیش‌بینی قابل اتکا برای سازمان‌ها این است که بازگشت به روال کاری گذشته به این زودی‌ها میسر نخواهد بود. به همین دلیل، اکنون وقت آن فرا رسیده که به‌عنوان یک تیم یا سازمان گامی به گذشته پیش از همه‌گیری بیماری برداریم و ببینیم که در آن کدام رویه‌های فرهنگ سازمانی را دنبال می‌کردیم تا بتوانیم این رویه‌ها را به دنیای آنلاین انتقال دهیم.
سامسونگ چه فعالیت‌هایی برای مسئولیت اجتماعی در ایران دارد؟
۱۳۹۹/۰۸/۰۱ / سامسونگ
سامسونگ چه فعالیت‌هایی برای مسئولیت اجتماعی در ایران دارد؟
عبارت «مسئولیت اجتماعی» مفهومی نه چندان قدیمی در فرهنگ سازمانی و رابطه شرکت‌های بزرگ با جوامع محل تجارت خود است، فعالیت‌ها و پروژه‌هایی که تحت‌ عنوان مسئولیت اجتماعی انجام می‌شود متناسب با ابعاد شرکت‌ها و کسب‌ و کارها و همین طور جوامع محلی متفاوت است و زمینه‌های متنوعی را هم شامل می‌شود.
۱۳۹۹/۰۷/۲۰
تاکید بر اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۰ با هدف رفع بیماری مزمن کسری بودجه
مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی به تشریح موضوعات مطرح شده در دهمین جلسه شورای معاونین و مشاورین مجلس شورای اسلامی پرداخت.بابک نگاهداری مهمترین موضوع مطرح شده در این جلسه را اصلاح خطوط اقتصاد کشور از طریق اصلاح ساختار بودجه با هدف رفع بیماری مزمن کسری بودجه عنوان داشت. وی افزود: در این جلسه که معاونین مجلس، روسای دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش ها و دستیاران و مشاورین رئیس مجلس حضور داشتند، برنامه راهبردی‫-‫عملیاتی چهار ساله دیوان محاسبات کشور ارائه شد.نگاهداری ادامه داد: «دیوان فناورانه مردم پایه» شعار محوری دیوان محاسبات کشور در دوره جدید عنوان شده است که با رویکردهای تحولی در سه سطح  تحول در درون دیوان، تحول در حسابرسی دستگاهی و تحول در سطح ملی دنبال خواهد شد که لزوم توجه به حسابرسی …
فرهنگ سازمانی وزارت دفاع، فرهنگ شهادت‌طلبی، جانفشانی و ایثارگری است
۱۳۹۹/۰۷/۱۷
فرهنگ سازمانی وزارت دفاع، فرهنگ شهادت‌طلبی، جانفشانی و ایثارگری است
ایلنا: دومین محفل سوگنامه شعر اربعینی با حضور شعرای برجسته کشوری و وزارت دفاع و جمعی از مسئولین به میزبانی سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع برگزار شد.
ضرورت تسریع در روند اجرای طرح تحول پست
۱۳۹۹/۰۷/۱۳
ضرورت تسریع در روند اجرای طرح تحول پست
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پست باید با برنامه ریزی مدون، ضمن تقویت فرهنگ سازمانی و همراه کردن کارکنان با اجرای طرح تحول، به این تغییر رویکرد شتاب بیشتری بخشد.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی : باید از تجربیات دوران دفاع مقدس بهره لازم گرفت
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ / فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران / هفته دفاع مقدس / پلیس تهران بزرگ
جانشین فرمانده نیروی انتظامی : باید از تجربیات دوران دفاع مقدس بهره لازم گرفت
تهران - ایرنا - جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه نیروی انتظامی موثرترین مولفه امنیت داخلی و ارتباطات بین المللی است، گفت: لازم است که تقویت فرهنگ سازمانی مورد اهتمام ویژه قرار گرفته و براساس تاکیدات مقام عظمای ولایت از تجربیات دوران دفاع مقدس بهره لازم گرفت.
اعمال قانون باید توام با ادب و اخلاق باشد
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ / پلیس راهور ناجا / تکریم و تجلیل / پلیس راهنمایی و رانندگی ایران
اعمال قانون باید توام با ادب و اخلاق باشد
تهران- ایرنا- جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: ملاک عمل پلیس، قانون و تکلیف مداری است، و اعمال قانون باید توام با ادب و اخلاق باشد و در فرهنگ سازمانی ما، ماموریت ها را بر محور تکریم مردم دنبال می کنیم.
ساخت اولین برج مراقبت سیار توسط یک شرکت ایرانی
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ / شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران / مرکز کنترل ترافیک هوایی ایران / محمد اسلامی
ساخت اولین برج مراقبت سیار توسط یک شرکت ایرانی
وزیر راه و شهرسازی گفت: توجه به تولید و استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور به یک باور و فرهنگ سازمانی در این وزارتخانه تبدیل شده است.
نباید چرخ حرکت توسعه کشور به دلیل فشارهای طاقت فرسای تحریم کُند شود
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ / سازمان هواشناسی / وزیر راه و شهرسازی / شرکت فرودگاه های / محمد اسلامی / برج مراقبت سیار / صاایران / شرکت فرودگاه های کشور
نباید چرخ حرکت توسعه کشور به دلیل فشارهای طاقت فرسای تحریم کُند شود
ایلنا: وزیر راه و شهرسازی توجه به ساخت داخل و استفاده از ظرفیت‌های داخلی در وزارت راه و شهرسازی به یک باور و فرهنگ سازمانی تبدیل شده است.
افزایش سفارشات شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواشناسی به شرکت‌های داخلی
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ / استفاده از ظرفیت / برج / راه و شهرسازی / سازمان هواشناسی / فرودگاه
افزایش سفارشات شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواشناسی به شرکت‌های داخلی
ایلنا: وزیر راه و شهرسازی گفت: توجه به تولید و استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور به یک باور و فرهنگ سازمانی در این وزارتخانه تبدیل شده است این موضوع از آنجایی مهم است…
توجه به ساخت داخل  در وزارت راه و شهرسازی به یک باور تبدیل شده است
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ / وزارت راه و شهرسازی / وزارت راه و شهرسازی / فرهنگ سازمانی / وزیر راه و شهرسازی / تحریم
توجه به ساخت داخل در وزارت راه و شهرسازی به یک باور تبدیل شده است
وزیر راه و شهرسازی گفت: در وزارت راه و شهرسازی توجه به ساخت داخل و ظرفیت‌های داخلی به یک باور و فرهنگ سازمانی تبدیل شده است.
فرهنگ سازمانی از مولفه‌های اصلی رسیدن به پلیس در تراز انقلاب/ استفاده از تاکتیک‌های نوین، کاهش آسیب‌ها را به دنبال دارد
۱۳۹۹/۰۵/۰۴ / سردار رضایی
فرهنگ سازمانی از مولفه‌های اصلی رسیدن به پلیس در تراز انقلاب/ استفاده از تاکتیک‌های نوین، کاهش آسیب‌ها را به دنبال دارد
ایلنا: جانشین فرمانده ناجا گفت: فرهنگ سازمانی از مولفه های اساسی در رسیدن به پلیس در تراز انقلاب است و این مقوله مهم و با ارزش باید بیش از پیش در نیروی انتظامی تقویت …
چگونه سازمانی بی‌نیاز از مدیریت بسازیم؟
۱۳۹۹/۰۴/۱۰
چگونه سازمانی بی‌نیاز از مدیریت بسازیم؟
امروزه صحبت‌های زیادی درباره شرکت‌هایی می‌شنویم که با استفاده از فناوری‌هایی مانند محاسبات ابری و هوش مصنوعی به مدرن‌سازی خود می‌پردازند. اما نوع دیگری از تحول در حلقه‌های شرکتی اتفاق می‌افتد که اثر عمیقی بر افزایش چابکی و نوآوری آنها دارد. این تحول به‌طور معمول تحت نظر یکی از مدیران ارشد سازمان‌ها اتفاق می‌افتد که در زمینه ژن و فرهنگ سازمانی تخصص داشته باشد. این مدیران ارشد، فارغ از هر عنوان سازمانی که داشته باشند، به دنبال پیاده‌سازی «نسل آینده رهبری سازمانی» هستند. آن کروگ (Anne krog) مدیر منابع انسانی و فرهنگ شرکت چندملیتی تایم‌اکستندر (TimeXtender) که در زمینه بسترهای اطلاعاتی و تحلیل آماری برای مدیریت و تصمیم‌گیری فعال است، در این باره توضیح می‌دهد.
۱۳۹۹/۰۲/۲۸
پیام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت ماه روزجهانی ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی اصحاب رسانه، فعالان عرصه ارتباطات و صاحبان اندیشه و قلم تبریک عرض می نمایم.کارگزاران عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی با ایفای نقش ویژه خود در کسب اطلاع از محیط پیرامون سازمان و همچنین انتشار اخبار و اطلاعات سازمانی به جامعه ذی نفعان نقشی مهم و حیاتی ایفا می‌کنند و به منزله دریچه های ارتباط سازمان با جامعه، زمینه های بقاء، دوام و تعالی آن را مهیا می‌سازند.حوزه روابط عمومی یکی از ارکان تاثیرگذار در مسیر تعالی سازمانی است که می تواند زمینه های بهبود مستمر را فراهم سازد و بسترساز بهره‌وری سازمانی شود. کارگزاران این حوزه مجموعه ای از وظایف و مسئولیت هایی را برعهده دارند که با عمل به آنها، سازمان می‌تواند با آرامش خاطر بیشتری طی طریق …
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ / استانی-علمی و آموزشی / روز کارگر / پژوهش
خشونت علیه زنان کارگر در محیط کار
خشونت مبتنی بر جنسیت در محل کار موضوع بسیار پیچیده‌ای است که ریشه در روابط براساس قدرت جنسیتی در جامعه، اقتصاد، بازار کار، اشتغال و رابطه فرهنگ سازمانی دارد. 
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ / نیروی انتظامی / استان کردستان / سردار قاسم رضایی / مرزبانی
لزوم ارتقاء فرهنگ سازمانی و مثبت گرایی در مرزبانی
فرمانده مرزبانی ناجا با تأکید بر انجام مؤلفه‌های فرهنگ سازمانی و مثبت گرایی در مرزبانی گفت: همدلی و یکرنگی نیز خصیصه مثبتی است که مرزبانان در ایجاد امنیت پایدار مرزها باید از آن بهره ببرند.
۱۳۹۸/۱۱/۲۷
چه کنیم تا کارکنانی مشارکت‌جو داشته باشیم؟
در دنیای پررقابت امروز، درجات بالای مشارکت‌جویی کارکنان نقش بسزایی در ایجاد و تقویت یک فرهنگ سازمانی مثبت و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی دارد و این چیزی است که هر مدیری از آن به خوبی آگاه است. نومدیران نیز از این قاعده مستثنی نیستند و به خوبی می‌دانند که لازم است به هر شکل ممکن کاری کرد تا میزان مشارکت و نقش‌آفرینی کارکنان در امور شرکت و تیم‌های کاری افزایش پیدا کند. اما مشکل اینجاست که اغلب نومدیران مانند بسیاری از مدیران کهنه‌کار فاقد اطلاعات و راهکارهای منسجم و هدفمند برای به مشارکت کشاندن حداکثری کارکنان هستند و نمی‌دانند چگونه باید و می‌توان کارکنان و اعضای تیم‌های کاری را به سمت مشارکت در ایده‌پردازی، مشارکت در تصمیم‌گیری و مشارکت در اجرا سوق داد. آنچه در ادامه خواهد آمد پنج مورد از ایده‌ها …
۱۳۹۸/۱۱/۱۶
حضور همراه اول در سومین نمایشگاه کار ایران همراه با اتاق یادگیری
به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، سومین نمایشگاه کار ایران به مدت سه روز از پنجشنبه (17 بهمن ماه) در محل بوستان گفتگوی تهران آغاز به کار می کند که «همراه اول» نیز در سالن تهران غرفه 6 حضور دارد.نمایشگاه کار، رویدادی است که در آن سازمان ها با موقعیت های شغلی خود حاضر شده و فرصت می یابند تا با کارجویان ملاقات کرده و در یک فضای رقابتی نسبت به جذب نفرات مورد نظر اقدام کنند.استخدام در معتبرترین سازمان های کشور، امکان ملاقات حضوری و گفتگو با مدیران جذب و استخدام و آشنایی با فرهنگ سازمانی شرکت های معتبر از جمله ویژگی های برگزاری این رویداد برای کارجویان عنوان شده است.واحد منابع انسانی همراه اول ضمن حضور در این رویداد ملی، با برگزاری بیش از 20 کارگاه تخصصی و تجربی در قالب اتاق یادگیری(Learning …
۱۳۹۸/۱۱/۱۵ / نشست علمی / فناوری اطلاعات / پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران / فرهنگ سازمانی
سخنرانی علمی «مدیریت داده در سازمان» برگزار می‌شود
سخنرانی علمی «مدیریت داده در انواع سازمان» در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران برگزار می‌شود.
۱۳۹۸/۱۱/۱۵
چهارمین کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی با رویکرد آینده‌پژوهی ارزش‌های اجتماعی +عکس
چهارمین کنفرانس ملی فرهنگ‌ سازمانی با رویکرد آینده پژوهی ارزش‌های اجتماعی و مراسم اعطای چهارمین جایزه مسئولیت‌های اجتماعی مدیریت به همت انجمن مدیریت ایران و در دانشگاه خاتم برگزار شد.
۱۳۹۸/۱۱/۰۸ / استانی-علمی و آموزشی / بهره‌وری / فرهنگ سازمانی
فرهنگ سازمانی از عوامل تاثیرگذار بر افزایش بهره‌وری است
دوره آموزشی «آشنایی با اصول و قواعد طراحی و استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری در کسب و کار» ویژه تعاون‌گران و کارشناسان حوزه تعاون، امروز هشتم بهمن در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.
۱۳۹۸/۱۱/۰۳
مسوولیت اجتماعی: ارزش نهادینه شده جهانی
چهارمین کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی با رویکرد آینده‌پژوهی ارزش‌های اجتماعی روز سه‌شنبه اول بهمن در دانشگاه خاتم برگزار شد. این کنفرانس در دو روز با برگزاری نشست‌های تخصصی، مسوولیت اجتماعی را از مناظر مختلف بررسی کرد و از منتخبان چهارمین دوره مسوولیت اجتماعی مدیریت نیز تقدیر به عمل آورد. مجید قاسمی، رییس انجمن مدیریت ایران در این کنفرانس تاکید کرد که مسوولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی صرفا رسیدگی به امور خیریه نیست و این مساله ابعاد گسترده‌تری دارد. رضا اردکانیان، وزیر نیرو نیز با شرکت در این کنفرانس به تشریح مساله «بخشی‌نگری» در فرهنگ‌ سازمان‌های دولتی پرداخت و این نگرش را چون آفتی دانست که از هم‌افزایی سازمان‌های مختلف جلوگیری می‌کند.
۱۳۹۸/۱۱/۰۲
افزایش کیفیت‌زندگی با‌توسعه مفاهیم مسئولیت‌اجتماعی
مدیرعامل بانگ پاسارگاد عصر روز سه شنبه در کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی با رویکرد آینده پژوهی ارزش‌های اجتماعی در دانشگاه خاتم با طرح این پرسش که آیا می‌توان سازمانی را یافت که به مسئولیت اجتماعی خود عمل نکرده، ولی به اهداف عالی خود دست یابد، گفت: فرهنگ سازی و توسعه مفاهیم مسئولیت اجتماعی کیفیت زندگی را در جامعه افزایش می‌دهد.
۱۳۹۸/۱۱/۰۱
فرهنگ سازمانی بخش دولتی روی بهره‌وری بخش خصوصی تاثیرگذار است
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: اگر نظام اداری با کمترین بهره‌وری کار کند و سرمایه نیز بهره‌وری لازم را نداشته باشد، نمی‌توانیم شاهد ارتقای بهره‌وری در سطح کشور باشیم.
۱۳۹۸/۱۰/۲۸
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون خبر داد
نفت و گاز مارون، نشان برنزین جایزه 34000 تعالی مدیریت منابع انسانی را دریافت کردمدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از موفقیت این شرکت در کسب نشان برنزین C3 جایزه 34000 تعالی مدیریت منابع انسانی از سوی دانشگاه تهران خبر داد.مهندس حمید کاویان ضمن تقدیر از تلاش­های مدیریت منابع انسانی این شرکت در راستای کمک به ماموریت و ایفای نقش محوری در تحقق اهداف تولیدی شرکت، گفت: برای اولین بار است که یک شرکت با ماهیت تولید نفت و گاز موفق به دریافت این جایزه شده و توانستیم بین 174 شرکت کشوری، به این مهم دست یابیم که این نتیجه رعایت نسبی استانداردها و رویه های جاری مدیریت منابع انسانی در راستای تعالی سازمان بوده است.وی افزود: ارزیابی فرآیندهای منابع انسانی و سطح بلوغ آنها موجباتی را فراهم آورده تا بتوانیم …
۱۳۹۸/۱۰/۲۲
ایجاد فرهنگ سازمانی مبتنی بر خلاقیت و نوآوری
هر کسی که درس مدیریت خوانده باشد یا اندک تجربه‌ای در حوزه خلاقیت و نوآوری داشته باشد به خوبی می‌داند که خلاقیت چیست و محصول و فرآورده اصلی آن یعنی نوآوری چگونه تحقق می‌یابد. در این میان آنچه اهمیت دارد و اغلب مدیران تازه‌کار و کم‌تجربه در مورد آن دچار سردرگمی هستند این است که چگونه و از چه راهی می‌توان خلاقیت و نوآوری سازمانی و شرکتی را ایجاد و تقویت کرد و خلاقیت‌ها و نوآوری‌های فردی تک‌تک کارکنان را به صورت یک مجموعه پربار و موثر درآورد و رویای سازمان خلاق و نوآور را تحقق بخشید. آنچه در ادامه خواهد آمد چهار گام کلیدی است برای نیل به این مقصود.
۱۳۹۸/۱۰/۱۷ / مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات / مقام معظم رهبری / فرهاد معارفی / وزارت ارتباطات / قاسم سلیمانی
ضرورت مشارکت بیشتر برای بهبود شاخص‌های توسعه فرهنگ سازمانی
تهران- ایرنا- معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شوراهای فرهنگی و ائمه جماعات وزارت ارتباطات خواست تا در توسعه فرهنگ سازمانی، مشارکت بیشتری برای بهبود شاخص‌ها داشته باشند.
۱۳۹۸/۱۰/۰۳ / فرهنگ سازمانی / کتاب / ترجمه
ترجمه «تاکتیک‌های افزایش نفوذ در منابع انسانی سازمان‌ها» چاپ شد
کتاب «تاکتیک‌های افزایش نفوذ در منابع انسانی سازمان‌ها» نوشته پری مکینتاس و ریچارد ا.لوک با ترجمه سید احمد بزازجزایری و نسرین مهدی‌فر توسط انتشارات فرمنش منتشر و راهی بازار نشر شد.
۱۳۹۸/۰۹/۲۱
حفظ سلامت اداری و اعتلای فرهنگ سازمانی از وظایف گزینش سازمان است
معاون برنامه‏ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران به اهمیت نقش گزینش اشاره کرد و گفت: حفظ سلامت اداری، ایجاد و اعتلای فرهنگ و توجه سازمانی از جمله وظایف گزینش است.به گزارش خبرنگار آی هینا، شاهرخ رامزی در مراسم معارفه مدیر هسته مرکزی گزینش سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: گزینش در تمام عرصه‌های رفتاری کارکنان و اصلاح و بهبود روش‌ها در جهت حفظ و صیانت سازمان نقش مهمی دارد.وی ادامه داد: ما در تصمیم‏گیری‌ها در ابتدا باید رضای خداوند را در نظر بگیریم و از خرد جمعی مشاوران این سازمان استفاده کنیم. اساس زندگی افراد با یک قضاوت می‏تواند دگرگون شود و کسانی که در این مسئولیت قرار دارند از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار هستند.معاون برنامه‏ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران تاکید …
۱۳۹۸/۰۹/۰۹
ابعاد مغفول ادغام بانک‌های نظامی/ فرهنگ‌های سازمانی ارزیابی نشده است
یک کارشناس بانکی با اشاره به ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه می‌گوید: هر کدام از موسسات وبانک‌های ادغام شده، فرهنگ سازمانی متفاوتی دارند و به شکلی خاص آموزش دیده‌اند اما در ادغام بانکی این مسایل دیده نشده و تنها ساختمان‌ها و سربرگ‌ها یکی شده است. رویداد۲۴ در این گزارش ابعاد مغفول ادغام‌های بانکی را بررسی کرده و نشان داده که چگونه بی‌توجهی به جزییات، سرنوشت یک سازمان را چالش می‌کشدو
۱۳۹۸/۰۹/۰۵ / نیروهای مسلح / قاسم رضایی / فرمانده مرزبانی ناجا
تسلط بر مأموریت‌ها یکی از راهبردهای کسب موفقیت‌های سازمانی است
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: با اجرای فرهنگ سازمانی، باید بر ماموریت‌ها مسلط شویم و وظایف اصلی و هدف‌های کلان سازمانی را پویا کنیم.
۱۳۹۸/۰۸/۱۹
اقتصاد مقاومتی، ظرفیت متحول کردن فرهنگ صنعتی را در درون اقتصاد ایجاد می‌کند
اقتصاد مقاومتی، ظرفیت راهبردی برای ایجاد زمینه‌ لازم در راه پذیرش تغییر و تکامل در فرهنگ سازمانی را دارد و می‌تواند از یک‌سو دست‌آوردهای صنعتی را حفظ کند و از سوی دیگر، با استفاده از مکانیزم نوآوری مداوم، زمینه‌ را برای پویایی در فرهنگ صنعتی فراهم سازد.
۱۳۹۸/۰۸/۱۸
تلاش کارکنان برای جذب منابع خرد
گردهمایی مدیریت شعب استان‌های خراسان رضوی و شمالی بانک ایران زمین با حضور معاون عملیات بانکی و مدیر و روسای شعب این استان با هدف بررسی عملکرد چند ماهه اخیر برگزار شد. معاون عملیات بانکی بانک ایران زمین با تاکید بر حمایت بانک ایران زمین از کارآفرینی اظهار کرد: تلاش همکاران در جذب منابع خرد می‌تواند ضمن کاهش قیمت تمام شده پول زمینه‌های لازم را برای ارائه تسهیلات جذاب به مشتریان در راستای رونق تولید ملی فراهم کند. هادی قدیمی اظهار کرد: فرهنگ سازمانی در سازمان‌ها از سطوح عالی به سطوح عملیاتی و اجرایی انتقال پیدا می‌کند به‌طوری که اگر رئیس شعبه در راستای رضایت مشتریان کوشا باشد این اقدام می‌تواند در کارکنان آن شعبه نیز وجود داشته باشد و به سمت توسعه و رشد هدایت شود. معاون عملیات بانکی بانک ایران زمین …
۱۳۹۸/۰۸/۰۲
انتصاب مدیران جدید سازمان اداری و استخدامی کشور
رؤسای امور «حقوقی و مجلس»، «سلامت اداری و دبیرخانه هیات عالی نظارت»، «بازرسی، رسیدگی به شکایات و صیانت از حقوق مردم»، «امور مدیریت عملکرد و ارتقای فرهنگ سازمانی» و رئیس «مرکز مطالعات نظام‌ها و فناوری‌های مدیریتی» سازمان اداری و استخدامی کشور منصوب شدند.
۱۳۹۸/۰۷/۰۷
راه‌های ایجاد یک فرهنگ سازمانی منحصربه‌فرد
هر مدیری چه بخواهد و چه نخواهد به شکل‌های مختلفی بر کارکنانش و همچنین تیم یا سازمان تحت‌رهبری‌اش تاثیر می‌گذارد که یکی از مهم‌ترین جلوه‌گاه‌های این تاثیرگذاری را می‌توان در شکل‌گیری و تغییر فرهنگ سازمانی پس از ورود مدیری جدید مشاهده کرد. بر همین اساس، نومدیران فاقد تجربه مدیریتی باید هوشیار باشند که هر گونه اشتباه و لغزش‌شان در ارتباط با فرهنگ سازمانی می‌تواند برای آنها گران تمام شود و زمام امور را از دست‌شان خارج کند. در ادامه به توصیه‌هایی در ارتباط با راه‌های تاثیرگذاری مدیران بر فرهنگ سازمانی اشاره خواهد شد.
۱۳۹۸/۰۶/۳۱
چگونه از شکست بهره ببریم؟
برای تمام سازمان‌ها و مدیران، شکست واقعیتی عادی است که بارها تکرار می‌شود. اما به رغم فراگیر بودن شکست، افراد و سازمان‌های اندکی هستند که واکنش مثبتی به آن نشان دهند. بهره بردن از شکست و تبدیل آن به یک فرصت، نیازمند آن است که مدیران لزوم انطباق‌پذیری و انعطاف برنامه‌ها را به رسمیت بشناسند؛ شکست باید تبدیل به بخشی از فرهنگ سازمانی شود، همه افراد خود را آماده آن کنند، انطباق پیدا کنند و یاد بگیرند.
۱۳۹۸/۰۶/۳۱
توجه خاص به فرهنگ سازمانی
اگر چه مدیران و روسا همیشه و در همه حال زیر ذره بین کارکنان و زیردستان شان قرار دارند اما آنها باید به این نکته نیز توجه داشته باشند که تمام توجه کارکنان معطوف به آنها نیست؛ بلکه فرهنگ سازمانی که خود مدیران به شکل‌گیری آن کمک می‌کنند، نیز تا حد زیادی مود توجه کارکنان قرار دارد. جمله معروفی در دنیای مدیریت وجود دارد که می‌گوید: «فرهنگ سازمانی، استراتژی را یک لقمه چپ می‌کند». این جمله بیانگر این واقعیت است که فرهنگ سازمانی اثر شگرفی بر افراد، عملکرد و نتایج حاصل از فعالیت‌های آنها دارد. با این حال باید به این واقعیت توجه داشت که شخصیت مدیران تا حد زیادی تعیین‌کننده کیفیت فرهنگ حاکم بر شرکت، سازمان یا تیم تحت رهبری است که همین شخصیت مدیران نیز تابعی از هویت و انسانیت آنها است.
۱۳۹۸/۰۶/۱۷
برگزاری جلسات همگانی، رویکرد اغلب سازمان‌های پیشرو
در بخش‌های پیشین این مطلب به سه نوع از گفت‌وگوهای رایج بین مدیران و کارکنان یعنی گفت‌وگوهای فرد به فرد با نیت شناخت بهتر مدیران و کارکنان از هم و رفع سوء تفاهمات، جلسات عمومی بین مدیران و کارکنان با هدف چکش‌کاری مباحث و اتخاذ تصمیمات و بررسی عملکردها و جلسات بحث بزرگ با هدف کاهش تنش در درون سازمان و رواج فرهنگ سازمانی گفت‌وگو اشاره شد. در بخش پایانی این سلسله مطالب در مورد گفت‌وگوهای مدیریتی به نوع دیگری از جلسات کاری یعنی جلسات همگانی اشاره خواهد شد که یک نوع دورهمی کاری محسوب می‌شود و امروزه در بسیاری از شرکت‌های پیشرو و موفق دنیا از جمله غول‌های سیلیکون‌ولی به مرحله اجرا درمی‌آید.
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ / ارتش جمهوری اسلامی ایران / ستاد کل نیروهای مسلح / ستاد کل نیرو های مسلح / سید عبدالرحیم موسوی
سرلشکر موسوی: قرارگاه مهارت آموزی ارتش فعال شد
تهران - ایرنا - فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه قرارگاه مهارت‌آموزی ارتش به‌طور کامل فعال شد، گفت: موضوع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در ارتش به یک فرهنگ سازمانی تبدیل شده است.
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ / ارتش جمهوری اسلامی / ستاد کل نیروهای مسلح / ارتش / سید عبدالرحیم موسوی
مهارت‌آموزی سربازان در ارتش به یک فرهنگ سازمانی تبدیل شده است
فرمانده کل ارتش گفت: موضوع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در ارتش به یک فرهنگ سازمانی تبدیل شده است و امروز در بازدیدهای فرماندهان از مناطق مختلف، این موضوع مورد توجه خاص قرار می‌گیرد.
۱۳۹۸/۰۵/۲۹
فرهنگ سازمانی گوگل با مشکلات مخربی دست‌وپنجه نرم می‌کند
گوگل به مشکلات متعددی در حوزه‌ی فرهنگ سازمانی و ارتباط‌های درون‌شرکتی دچار است که به‌نوعی آن‌ را از داخل از بین می‌برند.
۱۳۹۸/۰۵/۲۷
بیانیه‌ بانک‌پاسارگاد در خصوص انتشار تحلیل‌های نادرست و ناقص از صورت‌های مالی بانک توسط برخی از رسانه‌ها
باسمه تعالیبانک‌پاسارگاد به‌عنوان یک بانک بزرگ و موثر در اقتصاد کشور با دیدگاهی راهبردی و بلندمدت به برنامه‌ها و فعالیت‌های خود، همواره سعی کرده‌است در کنار حمایت از بخش‌های بزرگ اقتصادی به ویژه واحدهای تولیدی و فعالیت‌های دانش‌بنیان و هم‌چنین تامین مالی و همراهی با کسب و کارها و واحدهای اقتصادی کوچک و متوسط، برنامه‌هایی را در دستور کار خویش قرار دهد که اثر بلندمدت و پایدار در کشور و جامعه داشته باشد. از این‌رو راهبردها و برنامه‌های این بانک به گونه‌ای تدوین و تنظیم شده است که با تامین شرایط و فعال نمودن امکانات، منابع مالی و سرمایه انسانی کارآمد، نقشی پایدار، کارا و اثربخش در ارتقای تولید ملی، ایجاد اشتغال پایدار و رشد اقتصادی ایفا نماید.این بانک در سال 1384 هم‌زمان با میلاد حضرت امام رضا (ع) …
۱۳۹۸/۰۵/۰۵
نرم افزاری منطبق بر فرهنگ سازمانی ایران برای رهبری کسب وکار
یک شرکت دانش‌بنیان به منظور توسعه یکپارچه داده‌ها اقدام به ایجاد یک نرم‌افزار کرده که منطبق با فرهنگ سازمانی ایران بومی‌سازی است.
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ / سردار قاسم رضایی / انقلاب اسلامی ایران / مرزبانی / فرمانده مرزبانی ناجا
سلامت کارکنان مرزبانی در اولویت قرار گیرد
فرمانده مرزبانی ناجا آموزش‌های مرزبانی با رویکرد مثبت گرایی و اشاعه فرهنگ سازمانی در تراز انقلاب اسلامی را از اولویت های اساسی مرزبانی عنوان کرد.
۱۳۹۸/۰۴/۳۱
ایمن سازی جاده ها اولویت اصلی کار راهداران است
​سرپرست راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ، ایمن سازی محورها را از اولویتهای کاری این اداره کل برشمرد و افزود : راهداری وظیفه ذاتی این اداره کل بوده و بدون تلاش راهداران در جهت ارتقاء ایمنی نمی توان انتظار بهبود شرایط مناسبی را داشت. اسماعیل فولادی افزود: هم اکنون عمده تلاش های این اداره کل صرف نگهداری و حراست از شبکه راهها ، تامین ایمنی عبور و مرور به منظور حفظ و بهره برداری بهینه از سرمایه گذاریهای انجام شده در این بخش میگردد. وی تصریح کرد: امری امروزه در فرهنگ سازمانی ،عملیات راهداری نام گرفته است ، انجام هرگونه عملیات اجرائی و کنترل ترافیک بر روی راههای موجود ضمن حفظ ایمنی استفاده کنندگان از راه ، جریان روان و ایمن ترافیک را به همراه دارد .لذا برنامه ریزی مناسب …
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ / بانک گردشگری / بانک های خصوصی / بانک
بانک گردشگری، پیشتاز ایجاد فرهنگ سازمانی بین بانک‌های خصوصی
بر اساس این گزارش، پیاده‌سازی این پروژه با همکاری سازمان مدیریت صنعتی و استفاده از نظرات صاحبنظران و کارشناسان ارشد نظام بانکی کشور در حالِ انجام است.
۱۳۹۸/۰۴/۱۷
بیمه نوین به‌دنبال توسعه محور آموزش و اجتناب از رکود
مراسم تجلیل از برترین‌های شبکه فروش سال ٩٧ شرکت بیمه نوین برگزار شد. حسین کریم‌خان زند، مدیرعامل این شرکت بیمه در این مراسم با اشاره به اینکه فرهنگ سازمانی در بیمه نوین نگاهی بدون مرز میان کارکنان و نمایندگان است، گفت: توقع بیمه نوین از شبکه فروش خود، توسعه و اجتناب از رکود با تکیه بر محورهای آموزش، بررسی نقاط ضعف در عملکرد، ایجاد بینش و افق دید متعالی و گسترش بازارهای هدف است.
۱۳۹۸/۰۴/۱۳
اعتبار امروز بیمه نوین حاصل تعامل شفاف و ارتقای خدمت‏رسانی است
 مراسم تجلیل از برترین‌های شبکه فروش سال ٩٧ شرکت بیمه نوین با حضور مدیر عامل، اعضای هیئت مدیره و مشاوران، معاونان، مدیران و نمایندگان منتخب این شرکت در سالن همایش مرکز مطالعات بهره‏وری سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.به گزارش روابط‏‏عمومی و امور بین‏الملل بیمه نوین، در این مراسم از برترین‌های نمایندگان و شبکه فروش این شرکت در بخشهای نمایندگان برگزیده استانی و کشوری، نمایندگان و مدیران فروش برتر در بیمه‌های عمر انفرادی، نمایندگان برتر جدید و برگزیدگان جشنواره فروش پویش و در بخش جنبی از کارگزاران متعامل منتخب با اهدای جوایز، لوح تقدیر و تندیس یادبود تقدیر به عمل آمد.طی این مراسم، حسین کریم‌خان‏زند؛ مدیر‏‏عامل این شرکت، با اشاره به اینکه فرهنگ سازمانی در بیمه نوین نگاهی بدون مرز میان کارکنان و نمایندگان …
۱۳۹۸/۰۲/۲۲
توصیه‌هایی برای ارزیابی دوره‌ای کارکنان
امروز دیگر شرکت‌های مشهوری چون جنرال الکتریک که سال‌ها پیش سیستم ارزیابی و بازبینی دوره‌ای عملکردها را ابداع کردند، مدتی است این عملکرد را متوقف کرده و از انجام ارزیابی سالانه یا فصلی عملکرد کارکنان خود دست کشیده‌اند و به جای اجرای این ارزیابی‌ها به ایجاد و نهادینه‌سازی فرهنگ سازمانی مبتنی بر رهنمون‌های خوب و بازخوردهای منطقی رو آورده‌اند. در این رویکرد جدید تلاش می‌شود تا در جریان تصمیم‌گیری‌های مرتبط با افزایش حقوق، اعطای پاداش و ارتقای مقام از حداکثر منطق گرایی و شفافیت بهره گرفته شود. با این همه، اگر شرکت یا سازمان شما همچنان از سیستم ارزیابی دوره‌ای استفاده می‌کند، نباید تصور کنید که این سیستم کاملا از دور خارج شده و هیچ گونه کارآیی ندارد چرا که این سیستم در بسیاری موارد قادر است تا حد بسیار …
۱۳۹۸/۰۱/۳۱
مجمع عمومی عادی سالیانه انجمن مدیریت ایران برگزار شد
اکنون ما به پشتوانه‌ی مناسبی مجهز هستیم و می‌توانیم با ابهامات کمتری به تدوین دانشنامه‌ مدیریت بپردازیم. تأثیرات فعالیت‌های ما به حدی گسترده‌بوده‌است که اکنون سازمان‌ها در بحث‌های استراتژیکی، حتما ملاحظاتی در خصوص فرهنگ سازمانی را نیز پیاده‌سازی می‌کنند. بنابراین مسائل جدی و پایه‌ای که ما در انجمن مدیریت به آن پرداخته‌ایم، ثمرات ارزشمندی برای کشور داشته و خواهد داشت.
۱۳۹۸/۰۱/۲۸
عقب ماندگی فرهنگ سازمانی در ایران چگونه کسب و کارها را تحت تأثیر قرار می دهد؟
«باید کمربندها را سفت کرد» این شاید خلاصه ترین تعبیر در خصوص رویکرد بنگاه های اقتصادی نسبت به سال 98 باشد.
۱۳۹۸/۰۱/۱۹
ظهور ابر بانک سپه، تجربه‌ای جدید در ادغام بانک‌ها
دست تقدیر چنین رقم زد که اولین بانک ایرانی با سرمنشأ نظامی، میزبان آخرین بانک‌های نظامی کشور باشد. بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی، عملیات ترکیب (ادغام) دارایی‌ها و بدهی‌های چهار بانک و یک موسسه اعتباری وابسته به نهادهای نظامی و انتظامی در بانک سپه کلید خورد و در یک فرآیند بین 4 تا 36 ماه و انجام تشریفات اولیه مجامع عمومی فوق العاده، اخذ مجوزها و ثبت و با جذب کامل و ساماندهی دارایی‌ها و بدهی‌ها، نیروی انسانی، استقرار بانکداری جامع الکترونیک و یکپارچگی در ساختار سازمانی، فرهنگ سازمانی، حاکمیت شرکتی و مدیریت انواع ریسک در بانک سپه، اقتصاد کشور با بزرگ‌ترین بانک با ماهیتی صد در صد دولتی مواجه خواهد شد. صرف نظر از نظرات مختلف در تایید یا نفی این حرکت و انتقادهای وارد به آن، هدف این یادداشت ارائه راهکارهایی …
۱۳۹۸/۰۱/۱۸
آموزش نسل بعدی مدیران
نیاز به توسعه مهارت‌های مدیریتی و رهبری هیچ‌گاه تا این اندازه اضطراری نبوده است. شرکت‌ها از هر نوع و اندازه متوجه شده‌اند که در محیط پرنوسان، نامطمئن، پیچیده و پرابهام کنونی، نیاز به مهارت‌ها و قابلیت‌های مدیریتی و رهبری جدیدی دارند؛ مهارت‌ها و قابلیت‌هایی که با آنچه آنها را در گذشته به موفقیت رسانده، بسیار متفاوت هستند. این نیاز هم احساس شده که توسعه مهارت‌های رهبری سازمانی نباید تنها به مدیرعامل با اعضای هیات‌مدیره محدود شود. در شرایط کنونی که سازوکارهایی برای مشارکت بیشتر و مستقیم‌تر کارکنان فراهم می‌شود و نوآوری‌های آنها تشویق می‌شود، نیاز است تا مهارت‌ها و قابلیت‌هایی در رهبران سازمان‌ها توسعه یابد که منطبق با استراتژی و فرهنگ سازمانی مطلوب باشد.
۱۳۹۸/۰۱/۰۸
منشأ فرهنگ سازمانی ناجا ریشه در ارزش‌های محکم اسلامی دارد
ایلنا: معاون اجتماعی ناجا، با بیان اینکه در حال حاضر فرهنگ نیروی انتظامی، فرهنگی است که همه ما باید بشناسیم و به آن پایبند باشیم، گفت: منشأ این فرهنگ که باورها و…
۱۳۹۷/۱۲/۲۲
برگزاری نشست کتابخوانی در حوزه درمانی یزد؛ از کادر تا پزشک
یزد- ایرنا- نشست کتابخوانی با هدف ارتقای فرهنگ سازمانی و توانمندی پرسنل درمان، در بیمارستان سیدالشهدا(ع) یزد برگزار شد.
 •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •