دوشنبه, ۱۱ فروردین, ۱۳۹۹ / 30 March, 2020
اسپانسرها در تلویزیون
تبلیغ «آدم» به بهانه تامین بودجه صداوسیما!
تبلیغ «آدم» به بهانه تامین بودجه صداوسیما!
تبلیغات ... تبلیغات ... تبلیغات؛ این روزها شبکه‌های تلویزیونی مملو از آگهی‌های بازرگانی شده که مستقیم و غیرمستقیم کالا، خدمات و حتی فرد (!) مورد نظر را تبلیغ می‌کنند و بیننده‌ای که به تماشای تلویزیون به عنوان یک راه گریز از دشواری دوران قرنطینه نگاه می‌کند، چاره‌ای ندارد جز اینکه به خوراکی که به خوردش داده می‌شود چشم بسپارد تا بتواند در لابه‌لای آن، برنامه‌ی مورد علاقه‌اش را هم پیدا کند و به اصطلاح به نوعی وقت بگذراند.
۵ روز قبل / صداوسیما / تبلیغات تلویزیونی / اسپانسرها در تلویزیون /
سطحی‌ترین‌های موسیقی به آنتن تلویزیون می‌رسند!
سطحی‌ترین‌های موسیقی به آنتن تلویزیون می‌رسند!
برنامه‌های تحویل سال تلویزیون که سال‌هاست به محلی برای رقابت شبکه‌ها و خودنمایی و عرض اندام مجریان بدل شده است، با اتکای روزافزون تلویزیون به اسپانسرها این روزها جولانگاه چهره‌های جویای نام عرصه خوانندگی است که برخی از آنان در شرایط عادی حتی در رسانه‌های دست چندم کشور هم فرصتی برای نمایش ندارند، چه برسد به آنتن رسانه ملی که اتفاقا مدعی سخت‌گیری‌های غیرمعمول در حوزه موسیقی است. این رویکرد قابل نقد، درست در نقطه مقابل نگاهی قرار می‌گیرد که در سال‌های اخیر گوشه‌گیری بسیاری از هنرمندان صاحب نام و قدیمی موسیقی اصیل ایرانی را رقم زده است.
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ /
مجری تلویزیون: اسپانسرها تلویزیون را کوچک کردند/ سلبریتی‌ها باید با خودشان تکرار کنند ما با پول مردم به اینجا رسیدیم + فیلم
مجری تلویزیون: اسپانسرها تلویزیون را کوچک کردند/ سلبریتی‌ها باید با خودشان تکرار کنند ما با پول مردم به اینجا رسیدیم + فیلم
متأسفانه برخی از مجریان امروزِ تلویزیون بر این باورند که بی‌ادبی کردن و توهین‌کردن معروفشان می‌کند و به جای مانور بر محتوا و حرفه‌ای‌گری و خلاقیت و نوآوری به دنبال خودنمایی در فضای مجازی‌اند.
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ /
سردرآوردن برندهای تلویزیون از نمایش خانگی/ آیا "برنده باش" در انحصار صداوسیما است؟
سردرآوردن برندهای تلویزیون از نمایش خانگی/ آیا "برنده باش" در انحصار صداوسیما است؟
برندهای تلویزیونی باید در تلویزیون بمانند و معمولاً قراردادها هم در انحصار صداوسیما بسته می‌شود؛ اما این قراردادها هنوز شفاف نیستند که در سکوت صاحبان امتیاز در تلویزیون و به‌نفع اسپانسرها بسته و یا واگذار شده‌اند.
۱۳۹۸/۱۰/۰۸ /
روایت شهرام شکیبا از دیدار شب گذشته شاعران با رهبر انقلاب/ صداوسیما به شکل و شمایل بیش از فارسی‌دانستن اهمیت می‌دهد
روایت شهرام شکیبا از دیدار شب گذشته شاعران با رهبر انقلاب/ صداوسیما به شکل و شمایل بیش از فارسی‌دانستن اهمیت می‌دهد
مجری و برنامه‌ساز باسابقه تلویزیون گفت: خیلی حسرت خوردم کاش خدمت‌شان عرض می‌کردم "آقا! ما مجریان کاره‌ای نیستیم. الآن اسپانسرها تصمیم می‌گیرند چه اتفاقی بیفتد و حتی مدیران هم کمتر ذی‌مسئله در این موضوعات هستند".
۱۳۹۸/۰۲/۳۱ /
از صدا و سیما در عجبم
از صدا و سیما در عجبم
همشهری آنلاین: علی اکبر قاضی‌زاده درباره‌ حاشیه‌های اخیر تلویزیون مبنی بر شیوه‌ی بکارگیری اسپانسرها در برنامه‌ها و خصوصا مسابقات تلویزیونی، می‌گوید: صدا و سیما نباید منتظر یک چنین موجی می‌شد که حالا کاری کند یا نکند. باید فکر سلیمی بود که اجازه چنین کاری را نمی‌داد و حالا باید فکر و دیدش را عوض کند.
۱۳۹۸/۰۲/۱۱ /
علی‌اکبر قاضی‌زاده: از صداوسیما در عجبم!/ زیر بار این لاتاری‌ها نمی‌رویم
علی‌اکبر قاضی‌زاده: از صداوسیما در عجبم!/ زیر بار این لاتاری‌ها نمی‌رویم
ایسنا نوشت: علی اکبر قاضی‌زاده درباره‌ حاشیه‌های اخیر تلویزیون مبنی بر شیوه‌ بکارگیری اسپانسرها در برنامه‌ها و خصوصا مسابقات تلویزیونی، می‌گوید: صدا و سیما نباید منتظر یک چنین موجی می‌شد که حالا کاری کند یا نکند. باید فکر سلیمی بود که اجازه چنین کاری را نمی‌داد و حالا باید فکر و دیدش را عوض کند.
۱۳۹۸/۰۲/۱۱ /
تغییر اسپانسر راهگشا نیست، صداوسیما روش غلطش را اصلاح کند
تغییر اسپانسر راهگشا نیست، صداوسیما روش غلطش را اصلاح کند
همشهری آنلاین: حسن بهشتی‌پور درباره‌ ساز و کار فعلی صداوسیما و نحوه بکارگیری اسپانسرها گفت: اگر تلویزیون می‌خواهد آگاهی افزایش پیدا کند، باید به دنبال ساخت برنامه‌هایی باشد که به افزایش سواد رسانه‌ای مخاطب کمک کند نه اینکه بر اساس شانس که اختلاف درآمدی در جامعه را تقویت می‌کند، این فرهنگ را تقویت کند.
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ /
انتقاد از نفوذ اسپانسرها در تلویزیون/ دیر نیست که روی یقه محمدرضا حیاتی، اسم یک اسپانسر را بچسبانند
روزنامه جوان نوشت: تلویزیون را که روشن می‌کنی، هُرم برنامه‌هایی که در آن‌ها جای پای «سود و زیان» دیده می‌شود، صورتت را می‌سوزاند! محتوای هر برنامه‌ای، فقط بهانه‌ای است تا اسپانسر چیزی را تبلیغ و سودی را تضمین کند
۱۳۹۷/۱۲/۱۹ /
 •  •  •