یکشنبه, ۶ مهر, ۱۳۹۹ / 27 September, 2020
امرالله احمدجو
«روزی روزگاری» عاشقانه ساخته شد/ ماجرای صبر خسرو شکیبایی
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ / محمود جعفری / سریال ایرانی / امرالله احمدجو / شبکه آی فیلم
«روزی روزگاری» عاشقانه ساخته شد/ ماجرای صبر خسرو شکیبایی
بازیگر سریال «روزی روزگاری» همزمان با بازپخش این مجموعه از شبکه «آی‌فیلم» درباره حضورش در این سریال، نقش خود و ویژگی‌های این مجموعه خاطره‌انگیز سخن گفت.
امرالله احمدجو: عشق میرباقری به اهل‌بیت، "مختارنامه" را ماندگار کرد/ ماجرای دادکشیدن سر خسرو شکیبایی
۱۳۹۹/۰۶/۰۵ / موکب تسنیم / ماه محرم / کارگردانان سینما و تلویزیون ایران / شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران / رسانه ملی / تلویزیون / سریال ایرانی
امرالله احمدجو: عشق میرباقری به اهل‌بیت، "مختارنامه" را ماندگار کرد/ ماجرای دادکشیدن سر خسرو شکیبایی
کارگردان سریال تلویزیونی "روزی روزگاری" در تعزیه تا نقش طفلان مسلم پیش رفت و اعتقاد دارد اگر "مختارنامه" سریال ماندگاری شد دلیلش عشق داود میرباقری به اهل‌بیت است. او ماجرایی هم از فریاد کشیدنش بر سر خسرو شکیبایی تعریف کرد.
محمد فیلی | نسیم‌بیگ روزی روزگاری تا شمر مختارنامه
۱۳۹۹/۰۵/۲۸
محمد فیلی | نسیم‌بیگ روزی روزگاری تا شمر مختارنامه
محمد فیلی با سریال «روزی روزگاری» و نقش بسیم بر سر زبان ها افتاد و شناخته شد. امرالله احمدجو یکی از نقش‌های اصلی سریال خود را به بازیگری که بیشتر در شهر شیراز فعال و شناخته شده بود سپرد و اتفاقا از این اعتمادش هم جواب گرفت.
بازیگر «مختارنامه»: این روزها خیلی راحت نمک می‌خورند و نمکدان می‌شکنند
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ / سریال ایرانی / مجموعه تلویزیونی مختارنامه / بازیگران سینما و تلویزیون ایران
بازیگر «مختارنامه»: این روزها خیلی راحت نمک می‌خورند و نمکدان می‌شکنند
ایسنا نوشت: محمد فیلی با سریال «روزی روزگاری» و با نقش «بسیم» بر سر زبان ها افتاد و شناخته شد. امرالله احمدجو یکی از نقش های اصلی سریال خود را به بازیگری که بیشتر در شهر شیراز فعال و شناخته شده بود سپرد و اتفاقا از این اعتمادش هم جواب گرفت.
محمد فیلی؛ از «شمر» مختارنامه تا «نسیم بیگ»
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ / محمد فیلی / آی فیلم / سریال روزی روزگاری
محمد فیلی؛ از «شمر» مختارنامه تا «نسیم بیگ»
محمد فیلی با سریال «روزی روزگاری» و با نقش «بسیم» بر سر زبان ها افتاد و شناخته شد. امرالله احمدجو یکی از نقش های اصلی سریال خود را به بازیگری که بیشتر در شهر شیراز فعال و شناخته شده بود سپرد و اتفاقا از این اعتمادش هم جواب گرفت.
قرار نبود خسرو شکیبایی «مراد بیگ» را بازی کند!
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ / سریال روزی روزگاری / خسرو شکیبایی / امرالله احمدجو
قرار نبود خسرو شکیبایی «مراد بیگ» را بازی کند!
او می‌گوید که از ابتدا دو نقش مراد بیگ و خاله لیلا را برای بازیگران دیگری به غیر از مرحوم خسرو شکیبایی و ژاله علو نوشته، اما با آن بازیگران به توافق نرسیده است.
۱۳۹۹/۰۴/۲۸
نان و نمک
سریال «روزی روزگاری» ساخته امرالله احمدجو را اگر ندیده‌اید، یا اگر در گذشته و به روزگار جوانی آن را دیده‌اید حتما ببینید. کمتر سریال و فیلمی ساخته شده که تا این حد خصلت ایرانی داشته باشد. هزار نکته نازک و نازنین زبانی و تصویری در این سریال هست. هر تصویر و هر گفت‌وگویی پایه در خصایل ایرانی و مختصات سرزمینی و آداب قومی ما دارد. ایران به واقع سرزمینی بوده که دزدان قطاع‌الطریقش هم برای خود آدابی داشته‌اند و حدود اخلاقی و رسم جوانمردی را به سبک و سیاق خود رعایت می‌کرده‌اند.  این رسوم و قوانین اخلاقی و آیین‌نامه‌ها بین صنوف مختلف معتبر و لازم‌الاجرا بوده‌اند. امروز مجموعه‌ای از این فتوت‌نامه‌ها که راه و رسم کسب وکار …
اورشلیم و دمشق در شاهرود
۱۳۹۹/۰۴/۱۱
اورشلیم و دمشق در شاهرود
با توقف تصویربرداری مجموعه «سلمان فارسی» در سال گذشته، هنوز تصویربرداری بزرگ‌ترین سریال تاریخی تلویزیون در سال جدید آغاز نشده و قرار است به‌زودی شاهرود، نخستین میزبان لوکیشن‌های سریال باشد. به گزارش همشهری، سریال «سلمان فارسی» از پروژه‌های الف فاخر رسانه ملی است که به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری ساخته می‌شود و بخشی از فیلمنامه آن توسط امرالله احمدجو به نگارش درآمده است. طبق آخرین خبرهای رسمی در این سریال، علیرضا شجاع‌نوری نقش سلمان را بازی می‌کند و فرهاد اصلانی، محمدرضا هدایتی …
جزییات تازه از لوکیشن‌های «سلمان»/ دکورهایی از دمشق تا اورشلیم
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ / سریال سلمان فارسی / داوود میرباقری / امرالله احمدجو
جزییات تازه از لوکیشن‌های «سلمان»/ دکورهایی از دمشق تا اورشلیم
بخشی از بیابان‌های دمشق، مناطقی کوهستانی و همچنین منطقه اورشلیم که در داستان «سلمان فارسی» به آن اشاره می‌شود در لوکیشن‌هایی چون شاهرود، شهرک نور و شهرک غزالی طی سال ۹۹ تصویربرداری خواهد شد.
۱۳۹۹/۰۴/۰۸
خداحافظ سردبیر
دیروز سید علی میرفتاح با تحریریه اعتماد خداحافظی کرد و رفت. او را از حدود 22 سال پیش می‌شناسم، زمانی که نوجوانی 16 ساله بودم و برادر بزرگم اولین مجله مهر را به خانه آورد، یک هفته‌نامه فرهنگی، هنری، اجتماعی با قطع متروئید و به قیمت 20 تومان که کلمه «مهر» بالای صفحه اول با فونت درشت به صورت لوگو چاپ شده بود. برای من به عنوان یک بچه مذهبی که پیش از آن مجله سوره را می‌شناختم و گاهی برخی شماره‌های آن را در خانه دیده بودم، حال و هوای مهر شگفت‌انگیز بود. مطالب متنوع فرهنگی، هنری و ادبی با قلم‌هایی شیوا و روان به صورت یادداشت، مصاحبه و گزارش، از نویسندگانی که بعدا به تدریج بیشتر آنها را شناختم: سیدعلی میرفتاح، عبدالجواد و عبدالرضا موسوی، سیدابراهیم نبوی، محمدحسین …
آخرین وضعیت تولید «سلمان» در سایه کرونا/ سفر به ترکیه عقب می‌افتد؟
۱۳۹۹/۰۲/۲۰ / سریال سلمان فارسی / داوود میرباقری / امرالله احمدجو
آخرین وضعیت تولید «سلمان» در سایه کرونا/ سفر به ترکیه عقب می‌افتد؟
نویسنده مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری، ضمن تشریح شرایط تولید این پروژه در وضعیت شیوع ویروس کرونا، از احتمال تاخیر در ضبط سکانس‌های مرتبط با کشور ترکیه خبر داد.
چرا سریال‌های تلویزیون باید با تهران خداحافظی کنند؟
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ / شبهای برره / امرالله احمدجو / شبکه سه سیما / خشایار الوند / قصه های مجید / سریال روزی روزگاری
چرا سریال‌های تلویزیون باید با تهران خداحافظی کنند؟
موفقیت سریال «پایتخت» در دهه گذشته و استقبال از «نون.خ» نشان می‌دهد که هنوز ظرفیت‌های زیادی در نشان دادن مکان‌ها، لهجه‌ها و گویش‌ها وجود دارد.
پایان تصویربرداری
۱۳۹۸/۱۲/۲۷
پایان تصویربرداری "سلمان فارسی" در قشم/ اضافه شدن امرالله احمدجو به گروه کارگردانی + تصاویر جدید
فاز اول تصویربرداری مجموعه تلویزیونی "سلمان فارسی" در جزیره قشم به پایان رسید و 140 دقیقه از  سریال میرباقری ضبط شد
۱۳۹۸/۱۲/۲۷
سه‌نقطه
شماره یازدهم سه‌نقطه با پرونده ویژه «موزیک ‌فارسی (موسیقی عامه‌پسند ایران)» منتشر شد. یازدهمین شماره «سه‌نقطه»، که شماره اسفند ۹۸ (و اجبارا فروردین ۹۹) «سه‌نقطه» است، با نوشته‌هایی از نویسندگان کهنه‌کار و نویسندگان جوان منتشر شد. در این شماره «همه موزها طرفدار آشنایی هستند» نوشته فریدون صدیقی، «اینکه چطور یکی حرف دل و زبانش یکی نیست» نوشته امرالله احمدجو، «از مصاحب ناجنس اختلاس کنید» نوشته یوسفعلی میرشکاک، «مرگ بر مجاهدان، درود بر سارقان» نوشته محمدحسین جعفریان، «زندگی خصوصی پسر و آقای پدر» نوشته هادی مقدم‌دوست، «با مایونز خوشمزه‌تر خواهیم شد» …
شماره یازدهم «سه‌نقطه» منتشر شد
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ / امرالله احمدجو / عباس بهادری / یوسفعلی میرشکاک / هادی مقدم دوست / سید اکبر موسوی / محمود فرجامی / محمدرضا شجریان
شماره یازدهم «سه‌نقطه» منتشر شد
شماره یازدهم سه‌نقطه با پرونده ویژه «موزیک فارسی (موسیقی عامه‌پسند ایران)» منتشر شد.
۱۳۹۸/۰۹/۱۲
امرالله احمدجو: معافیت مالیاتی هنرمندان مشروط شود
کارگردان سریال «روزی روزگاری» گفت: اصل مطالبه مردمی برای دریافت مالیات از هنرمندان صحیح است، اما باید سازکار آن مشخص شود و فقط از هنرمندان متمول با قراردادهای سنگین دریافت شود.
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ / ابوالفضل زرویی نصرآباد / امرالله احمدجو / داوود میرباقری
دوستی با زرویی از کجا آغاز شد/ کوشش میرباقری برای «سلمان فارسی»
امرالله احمدجو از چگونگی دوستی خود با زنده یاد زرویی نصرآباد گفت.
۱۳۹۸/۰۸/۱۲
"سلمان فارسی" میرباقری از دربار ایران تا بردگی و شیفتگی در عربستان/ دلیل انتخاب "شجاع‌نوری"
امرالله احمدجو گفت آنچه انتخاب داود میرباقری از روایات بوده است به شروع از خانواده زرتشتی برمی‌گردد و ماجرای "سلمان" از این منظر آغاز خواهد شد، جایی که او در میان اینچنین خانواده‌ای که به دربار وصلند و املاک بزرگی دارند و زرتشتی‌اند.
۱۳۹۸/۰۸/۱۱
امرالله احمدجو: سلمان فارسی از مختارنامه پخته‌تر خواهد شد
همشهری آنلاین: امرالله احمدجو نویسنده فیلمنامه سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری است. وی همزمان با پیش‌تولید این سریال تلویزیونی درباره این مجموعه گفت: آنچه از عهده من برمی‌آمد این بود که سعی خود را در پرداخت گفتگوهای فیلمنامه که پیش از من به خوپرداخت گفتگوهای فیلمنامه که پیش از من به خوبی نوشته شده بود، انجام دهم.
۱۳۹۸/۰۸/۱۱
«سلمان فارسی» روایتی از جنس هزار و یک شب دارد/ اوج پختگی میرباقری
امرالله احمدجو نویسنده فیلمنامه سریال تلویزیونی «سلمان فارسی» ضمن اشاره به ویژگی‌های داستانی این مجموعه، مهمترین ویژگی شاخص این اثر را کارگردانی توسط داوود میرباقری، در اوج پختگی می‌داند.
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ / سریال ایرانی / امرالله احمدجو / نعمت الله سعیدی
سریالی که با یک «مرگ» ورقش برگشت/ الفبای «روزی روزگاری» شرقی بود
انتشار کتاب «سکه تقدیر» با رویکرد بررسی دلایل ماندگاری مجموعه «روزی روزگاری» بهانه‌ای شد تا امرالله احمدجور بخشی از حاشیه‌ها و خاطرات خود از این مجموعه را مرور کند.
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ / نعمت الله سعیدی / امرالله احمدجو / نقد تلویزیون / معرفی کتاب
چرا «روزی روزگاری» در تلویزیون تکرار نشد؟/ هنرمند پیشرو و جهان نو
انتشار کتاب «سکه تقدیر» با رویکرد بررسی دلایل ماندگاری مجموعه «روزی روزگاری» بهانه‌ای شد تا باردیگر به طرح این سوال بپردازیم؛چرا تجربه‌های مشابه «روزی روزگاری» کمتر در تلویزیون تکرار می‌شود؟
۱۳۹۸/۰۵/۲۵
اسامی هیات داوران بخش ملی جشنواره فیلم کودک اعلام شد
تهران- ایرنا- اسامی هیات داوران سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان متشکل از ایرج طهماسب، امرالله احمدجو، غلامرضا رمضانی، ساره بیات، مرجان اشرفی‌زاده، حامد جعفری و علی مظاهری اعلام شد.
۱۳۹۸/۰۵/۰۹
امرالله احمدجو: اسپانسر و رفتار کنتراتی، آسیب سریال‌سازی در تلویزیون است/ماجرای انتخاب جمشید هاشم‌پور برای نقش مرادبیک
کارگردان «روزی‌روزگاری» اعتقاد دارد اگر نویسنده و کارگردان به جزئیات ساخت سریال‌های بومی اشراف نداشته باشند به آن قوم موردنظر اهانت می‌شود.
۱۳۹۸/۰۴/۲۸
خسرو شکیبایی به روایت بیژن بیرنگ و امرالله احمدجو؛ از «روزی روزگاری» تا «خانه سبز» سال ۸۷
برای همیشه صدای خسروی هنر ایران خاموش شد؛ او رفت ولی آثار موفق و خاطرانگیزش در ذهنِ اهالی فرهنگ و هنر و مخاطبین مرور می‌شود.
۱۳۹۸/۰۴/۲۲
امرالله احمدجو: «سلمان» از تولد تا فتح ایران روایت می‌شود/ آخرین گمانه‌ها درباره بازیگر نقش اول
بازنویس فیلمنامه «سلمان فارسی» گفت داستان این سریال از تولد سلمان تا فتح ایران روایت می‌شود.
۱۳۹۸/۰۴/۱۷
خبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون| «تفنگ سرپر» از امشب سریال تلویزیون می‌شود/ معرفی نامزدهای جشنواره ملی پویانمایی
مجموعه تلویزیونی «تفنگ سرپر» کار امرالله احمدجو از امشب پخش می‌شود و نامزدهای جشنواره ملی پویانمایی هم معرفی شدند.
۱۳۹۸/۰۴/۱۷
شکیبایی با تفنگ سرپر به شبکه چهار می‌آید
همشهری آنلاین: مجموعه تلویزیونی «تفنگ سرپر» به کارگردانی امرالله احمدجو و بازی زنده‌یاد خسرو شکیبایی هر روز ساعت ۲۴ از شبکه چهار پخش می‌شود.
۱۳۹۷/۱۲/۱۱
احمدجو: از تماشای آثار جوانان جشنواره «هنرجوان» شگفت‌زده شدم
امرالله احمدجو؛ کارگردان سرشناس سینما و تلویزیون ایران، آثار هنرمندان جوان حاضر در هفتمین جشنواره «هنرجوان» را حیرت‌انگیز دانست.
 •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •