چهارشنبه, ۵ آذر, ۱۳۹۹ / 25 November, 2020
بهروز افخمی
کامبوزیا پرتوی همسفر مرگ + ویدئو
۱۷ ساعت قبل
کامبوزیا پرتوی همسفر مرگ + ویدئو
پولاد امین، شهروند آنلاین: «کامبوزیا پرتوی» هم درگذشت. مثل «چنگیز جلیلوند»، مثل «خسرو سینایی»، «اکبر عالمی»، «اکبری مبارکه»، و تک‌تک آن 600 نفر درگذشته‌های کرونایی که به عقیده بهروز افخمی مرگ‌شان فاجعه نیست.
تصویربرداری «رعد و برق» افخمی از ۷۰ درصد گذشت/ پخش در رمضان ۱۴۰۰
۳ روز قبل / رعد و برق / بهروز افخمی / ماه مبارک رمضان / شبکه پنج سیما / محمد فیلی / شهرام قائدی
تصویربرداری «رعد و برق» افخمی از ۷۰ درصد گذشت/ پخش در رمضان ۱۴۰۰
ایلنا: بهروز افخمی این روزها مشغول ساخت سریالی به نام «رعد وبرق» در لوکیشن‌های نواحی مختلف کشور است.
روایت بهروز افخمی از تغییر پایان «شوکران» با انتخاب هدیه تهرانی
۳ روز قبل
روایت بهروز افخمی از تغییر پایان «شوکران» با انتخاب هدیه تهرانی
در بیستمین قسمت از فصل جدید برنامه «نقد سینما» علاوه‌بر آسیب‌شناسی تصویر «نوجوانان» در سینمای ایران، بهروز افخمی به طرح نکاتی درباره تغییر پایان‌بندی فیلم سینمایی «شوکران» پرداخت.
۳ روز قبل
نامه بهروز افخمی درباره عادی بودن ۶۰۰ فوتی در یک روز
بهروز افخمی در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت‌ نوشته : لیبرال دموکراسی که به‌پایان خط رسیده، این ویروس را برای مبارزه با نئوفاشیست‌هایی مثل دونالد ترامپ، جانسن، نتانیاهو و مکرون منتشر کرده، اما آینده‌ جهان، جدال میان نوفاشیسم و اسلام انقلابی است. چرا ورزش و گردش و کسب و کار مردم را تعطیل کرده‌اید و چرا دارید کسادی افسردگی و ورشکستگی فراگیر را دامن می‌زنید؟ چرا آمار و ارقام را درست وارسی نمی‌کنید و چرا به جای تحلیل درست از آمار، نتایج دراماتیک و دلبخواهی می‌گیرید؟ چرا این توهم را القا می‌کنید که روزی ۴۰۰ تا ۶۰۰ کشته برای شیوع کامل کرونا یک فاجعه وحشتناک است؟
بهروز افخمی: مگر 600 کشته روزانه یک فاجعه وحشتناک است؟
۴ روز قبل
بهروز افخمی: مگر 600 کشته روزانه یک فاجعه وحشتناک است؟
شهروند آنلاین: بهروز افخمی که کارنامه پرباری در زمینه ایراد سخنان عجیب و غریب دارد، از دور جدیدی از صحبت‌های جالب خود، در نامه‌ای که به وزیر بهداشت نوشت، رونمایی کرد. صحبت‌هایی که در ساعاتی که از انتشارشان می‌گذرد، در فضای مجازی توجهات بسیاری به خود جلب کرده و در سایت‌ها و کانال‌های متعددی دست به دست می‌شود.
آثار مجید مجیدی زیر ذره‌بین «نقد سینما»
۱۳۹۹/۰۸/۲۸ / برنامه نقد سینما / شبکه پنج سیما / مجید مجیدی / منوچهر اکبرلو / بهروز افخمی / امیررضا مافی / جشنواره فیلم فجر
آثار مجید مجیدی زیر ذره‌بین «نقد سینما»
برنامه «نقد سینما» جمعه ۳۰ آبان ماه به بررسی سینمای دهه نود می پردازد و در ادامه نگاهی به آثار مجید مجیدی کارگردان سینمای ایران خواهد داشت.
آثار رضا میرکریمی در «نقد سینما» مرور می‌شود/ بررسی سینمای دهه ۹۰
۱۳۹۹/۰۸/۲۳ / وحید جلیلی / خورشید / سینا کلهر / علیرضا مرادی / امیررضا مافی / سیدرضا میرکریمی / یوسف بچاری / برنامه نقد سینما / بهروز افخمی / جشنواره فیلم فجر
آثار رضا میرکریمی در «نقد سینما» مرور می‌شود/ بررسی سینمای دهه ۹۰
برنامه «نقدسینما» جمعه این هفته با یک پرونده و یک گفتگوی ویژه روی آنتن می‌رود.
«خانواده» گمشده سینمای ایران/ «دیجیتال» با سینمای دهه ۹۰ چه کرد؟
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ / برنامه نقد سینما / پوران درخشنده / شبکه پنج سیما / محمد حسین مهدویان / امیررضا مافی / بهروز افخمی / مجید مجیدی / جنایت بی دقت / سحر عصرآزاد / جواد نوروزبیگی
«خانواده» گمشده سینمای ایران/ «دیجیتال» با سینمای دهه ۹۰ چه کرد؟
در برنامه «نقد سینما» جمعه شب ۱۶ آبان‌ماه علاوه‌بر آسیب‌شناسی تصویر «خانواده» در سینمای ایران، کارنامه پوران درخشنده مورد بررسی قرار گرفت.
«به خانه بر می گردیم» میزبان عوامل «رعد و برق» می‌شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ / شبکه پنج سیما / برنامه تلویزیونی / هفته وحدت / بهروز افخمی
«به خانه بر می گردیم» میزبان عوامل «رعد و برق» می‌شود
ویژه برنامه عیدانه «به خانه بر می گردیم» امروز دوشنبه ۱۲ آبان ماه میزبان عوامل سریال «رعد و برق» خواهد بود.
افزایش قیمت بلیت، ریزش مخاطب
۱۳۹۹/۰۸/۰۷
افزایش قیمت بلیت، ریزش مخاطب
علی عمادی ـ روزنامه‌نگار دهه70 با اکران موفق «عروس» ساخته بهروز افخمی آغاز شد و با فروش بالای فیلم «شوکران»، اثر دیگری از افخمی به پایان رسید. در طول این دهه، تعداد تماشاگران سینما از نصف هم کمتر شد، ولی به لطف افزایش بیش از 13برابری قیمت بلیت سینما، میزان کل فروش نزدیک به 6.5برابر افزایش یافت. در این دهه و در دوره دولت سازندگی، نرخ تورم سالانه حول و حوش 20درصد بود که در سال73 به بیش از 35درصد و در سال74 به مرز 50درصد رسید. با شروع دولت اصلاحات، نرخ تورم کاهشی شده و در پایان این دهه بالغ بر …
خبر و تصاویر جدید از سریال بهروز افخمی
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ / سریال رعد و برق
خبر و تصاویر جدید از سریال بهروز افخمی
تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «رعد و برق» به کارگردانی بهروز افخمی در مناطق مختلف از جمله منطقه صفر مرزی انجام شده و تاکنون ضبط ۶۰ درصد از این سریال به پایان رسیده است.
سینمای ایران در زمینه بازیگر فقر جدی دارد/ شکست در «روزهای نارنجی»
۱۳۹۹/۰۸/۰۳ / شبکه پنج سیما / بهروز افخمی / آرش لاهوتی / علی مصفا / هدیه تهرانی / فیلم شنای پروانه / مسعود کیمیایی / نادر ابراهیمی / یوسف بچاری / برنامه نقد سینما
سینمای ایران در زمینه بازیگر فقر جدی دارد/ شکست در «روزهای نارنجی»
شانزدهمین قسمت از فصل جدید برنامه «نقد سینما» جمعه شب علاوه‌بر نقد و بررسی فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» موضوع فرآیند ورود بازیگران به سینمای ایران را مورد واکاوی قرار داد.
۱۳۹۹/۰۸/۰۲ / ماه مبارک رمضان / شبکه پنج سیما / رسانه ملی / سریال
افخمی با "رعد و برق" به رمضان می‌رسد/ فیلمبرداری سریال از مرز 60 درصد گذشت
سریال "رعد و برق" بهروز افخمی این روزها در گرگان و آق‌قلا به فیلمبرداری‌اش ادامه می‌دهد تا خودش را به رمضانِ تلویزیون برساند.
فارابی بابت ۶۰ درصد مالکیت «رستاخیز» ۱۷ میلیارد تومان پرداخته است
۱۳۹۹/۰۷/۱۹ / اربعین حسینی / شبکه پنج سیما / وزارت ارتباطات / اصفهان / بهروز افخمی / ابراهیم حاتمی کیا / محسن یزدی / اینترنت / فیلم غلامرضا تختی / علیرضا تابش
فارابی بابت ۶۰ درصد مالکیت «رستاخیز» ۱۷ میلیارد تومان پرداخته است
علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در برنامه «نقد سینما» عنوان کرد که ۶۰ درصد از سهم مالکیت فیلم «رستاخیز» را به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان خریداری کرده است.
بررسی مستندهای اربعین در «نقد سینما»/ تابش از «فارابی» می‌گوید
۱۳۹۹/۰۷/۱۸ / علیرضا تابش / یوسف بچاری / برنامه نقد سینما / محسن یزدی / شبکه پنج سیما / بهروز افخمی / شبکه مستند سیما / بنیاد سینمایی فارابی
بررسی مستندهای اربعین در «نقد سینما»/ تابش از «فارابی» می‌گوید
برنامه «نقد سینما» شبکه پنج سیما، این هفته در بخش نقد فیلم به بررسی فیلم‌های مستند اربعین خواهد پرداخت.
فرم بلد نیستید!
۱۳۹۹/۰۷/۱۲
فرم بلد نیستید!
شهروند آنلاین: بهروز افخمی در چهاردهمین قسمت برنامه تلویزیونی «نقد سینما» به واکنش‌ها درباره اظهارات هفته گذشته‌اش درباره شباهت دو فیلم «۱۹۱۷» و «دیده‌بان» پاسخ داد و گفت: «واقعیت این است که «۱۹۱۷» از نظر «مکانیکی» فیلم بهتری است و امکانات بهتری در اختیار داشته اما از نظر تکنیکی حتماً فیلم بهتری نیست چرا که تکنیک در واقع همان «فرم» است. کسانی را که درکی از فرم در اثر هنری ندارند، باید تشویق کنیم که به موسیقی بدون کلام و بدون ملودی گوش دهند. اگر چنین موسیقی‌ای را دریافت نمی‌کنید، شما اساساً استعدادی برای کار هنری ندارید چراکه از درک شکل خالص فرم هم ناتوانید. اما اگر آن را دریافت می‌کنید، سوال این است آن چیزی که از یک موسیقی بدون کلام و ملودی درک می‌کنید چیست؟ این آن چیزی است که از نظم و به‌جا …
پاسخ افخمی به منتقدان مقایسه «۱۹۱۷» با «دیده‌بان»
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ / بهروز افخمی / ابراهیم حاتمی کیا / ۱۹۱۷
پاسخ افخمی به منتقدان مقایسه «۱۹۱۷» با «دیده‌بان»
مهر نوشت: بهروز افخمی به واکنش‌ها درباره اظهارات هفته گذشته‌اش درباره شباهت دو فیلم «۱۹۱۷» و «دیده‌بان» پاسخ داد.
روش‌هایی برای نور بالا زدن
۱۳۹۹/۰۷/۰۷
روش‌هایی برای نور بالا زدن
امیر پوریا، منتقد سینما در یادداشتی با عنوان «روش‌هایی برای نور بالا زدن» در کانال تلگرامی خود نوشت: بخش کوتاهی از حرف‌های بهروز افخمی در قسمت اخیر برنامۀ تلویزیونی «نقد سینما» که از شبکۀ پنج تلویزیون ایران پخش می‌شود، در محیط مَجازی منتشر و خبرساز شد. خبری که تیتر آن…
چرا «دیده‌بان» بهتر از «۱۹۱۷» است؟/ «پیروزی» گمشده سینمای دفاع مقدس
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ / باغ موزه دفاع مقدس / حسن باقری / مهرداد خوشبخت / شبکه پنج سیما / محمد حسین مهدویان / فیلم سینمایی آبادان یازده 60 / برنامه نقد سینما
چرا «دیده‌بان» بهتر از «۱۹۱۷» است؟/ «پیروزی» گمشده سینمای دفاع مقدس
بهروز افخمی با اشاره به شباهت‌های روایی فیلم سینمایی «۱۹۱۷» به کارگردانی سام مندس با فیلم «دیده‌بان»، ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا را از نظر سینمایی فیلم بهتری توصیف کرد.
برنامه‌های نقد سینمایی باید از سلبریتی‌زدگی فاصله بگیرند
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ / بهروز افخمی / سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری / اختصاصی ایرنا / تلویزیون / شبکه پنج تهران / نقد فیلم
برنامه‌های نقد سینمایی باید از سلبریتی‌زدگی فاصله بگیرند
تهران- ایرنا- تهیه‌کننده برنامۀ «نقد سینما» گفت: مهمترین نکتۀ این‌گونه برنامه‌ها فاصله گرفتن از سلبریتی‌زدگی و ظاهربینی‌های عوامانه و شناخت سینما به عنوان یک هنرصنعت تاثیرگذار و بزرگ است.
ببینید | رابطه فیلم ۱۹۱۷ با فیلم دیده‌بان ابراهیم حاتمی کیا از نگاه بهروز افخمی
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ / بهروز افخمی / ابراهیم حاتمی کیا / سینمای جهان / ۱۹۱۷
ببینید | رابطه فیلم ۱۹۱۷ با فیلم دیده‌بان ابراهیم حاتمی کیا از نگاه بهروز افخمی
بهروز افخمی در برنامه نقد سینما شبکه تهران گفت:فیلم ۱۹۱۷ ساخته سام مندس احتمالا از روی فیلم دیده بان‌ به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا ساخته شده ،البته دیده بان فیلم بهتری است .
ناگفته‌های حامد عنقا از «آقازاده»/ افخمی: با «مخدر» خلاق نمی‌شوید!
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ / برنامه نقد سینما / حامد عنقا / بی حسی موضعی / ابوالقاسم طالبی / حبیب رضایی / علیرضا مرادی / عبدالرضا کاهانی / هروئین / شبکه پنج سیما / داریوش مهرجویی
ناگفته‌های حامد عنقا از «آقازاده»/ افخمی: با «مخدر» خلاق نمی‌شوید!
بهروز افخمی کارگردان سینما ضمن آسیب‌شناسی تلاش برخی جوانان علاقمند به فیلمسازی برای میان‌بر زدن در مسیر خلاقیت، تأکید کرد که مواد مخدر نمی‌تواند نقش میان‌بر را داشته باشد.
روایت متفاوت حامد عنقا از «آقازاده» را در «نقد سینما» ببینید
۱۳۹۹/۰۶/۲۷ / برنامه نقد سینما / شبکه پنج سیما / سریال آقازاده / حامد عنقا / بهروز افخمی
روایت متفاوت حامد عنقا از «آقازاده» را در «نقد سینما» ببینید
برنامه تلویزیونی «نقد سینما» جمعه بیست و هشتم شهریور با چند پرونده ویژه و متفاوت از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد.
هادی حجازی‌فر: حاتمی‌کیا را پیر کردم!
۱۳۹۹/۰۶/۲۲ / شبکه پنج سیما / برنامه نقد سینما / محمد حسین مهدویان / فیلم خورشید / هادی حجازی‌فر / بابک حمیدیان / خورشید / ابراهیم حاتمی کیا / بهروز افخمی / جواد عزتی
هادی حجازی‌فر: حاتمی‌کیا را پیر کردم!
هادی حجازی‌فر بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگویی ویژه به مناسبت «روز ملی سینما» به مرور خاطرات خود از همکاری با فیلمسازانی همچون ابراهیم حاتمی‌کیا و محمدحسین مهدویان پرداخت.
جشن ۱۲۰ سالگی سینما
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ / بهروز افخمی / خانه سینما / فرانسه / روز سینما / شورای عالی انقلاب فرهنگی / ایران
جشن ۱۲۰ سالگی سینما
تهران- ایرنا- صد سال پس از ورود سینما به ایران و در ۲۱ شهریور ۱۳۷۹ خورشیدی به پاس بزرگداشت اهالی هنر هفتم، روز سینما نامگذاری شد و از آن سال تا به حال به جز یک وقفه کوتاه ۲ ساله، هر سال درچنین روزی اهالی فرهنگ و هنر در ایران یاد و نام سینما به مثابه هنر، صنعت و زندگی را گرامی می‌دارند.
نسخه تقلبی جنبش «می‌تو» در سینمای ایران
۱۳۹۹/۰۶/۱۵ / اصغر فرهادی / بهروز افخمی / پریناز ایزدیار / سینما / امیر جدیدی / محمدرضا فروتن
نسخه تقلبی جنبش «می‌تو» در سینمای ایران
تهران- ایرنا- نویسنده کتاب «فیلسوفان بدکردار» با اشاره به شکل‌گیری جنبش «می‌تو» در زمینه افشای تعرضات جنسی در سینمای آمریکا، گفت: درباره اصل جنبش «می‌تو» و اصالتش می‌توان ساعت‌ها صحبت کرد اما همین پدیده با تمام نقدهایی که به آن وارد می‌کنیم، وقتی به ایران می‌رسد تبدیل می‌شود به مجموعه‌ای از اتهام‌زنی‌های نامشخص، با منابع نامشخص و در زمان‌هایی مشکوک!.
چرا فیلم بهروز افخمی درباره شهید عراقی ناتمام ماند؟/ حاج مهدی از معدود افراد قابل احترام در طیف‌های مختلف است
۱۳۹۹/۰۶/۱۴ / تلویزیون / سینما / جشنواره سینما حقیقت / شبکه مستند / مستند
چرا فیلم بهروز افخمی درباره شهید عراقی ناتمام ماند؟/ حاج مهدی از معدود افراد قابل احترام در طیف‌های مختلف است
کارگردان مستند «مهدی عراقی را بکش» می‌گوید بهروز افخمی قصد ساخت فیلم سینمایی از شهید عراقی داشته است که به دلایلی نیمه‌تمام می‌ماند. نام این مستند نیز پیشنهاد این کارگردان سینمای ایران بوده است.
پرونده حریم اخلاقی از فضای مجازی به «نقد سینما» رسید
۱۳۹۹/۰۶/۱۲ / تلویزیون / بهروز افخمی / شبکه ۵ سیما
پرونده حریم اخلاقی از فضای مجازی به «نقد سینما» رسید
برنامه «نقد سینما» جمعه ها هر هفته ساعت ۲۲ با اجرای بهروز افخمی روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.
افخمی تا کمر در آب | رعد و برق به مناطق سیل‌زده آق‌قلا رسید
۱۳۹۹/۰۶/۰۴
افخمی تا کمر در آب | رعد و برق به مناطق سیل‌زده آق‌قلا رسید
تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «رعد و برق» به کارگردانی بهروز افخمی به گرگان و آق‌قلا رسید.
از «رعد و برق» افخمی چه‌خبر؟
۱۳۹۹/۰۶/۰۳ / بهروز افخمی / سریال رعد و برق
از «رعد و برق» افخمی چه‌خبر؟
به گزارش فارس، داوود هاشمی تهیه‌کننده سریال«رعد و برق» گفت: تاکنون ٤٥ درصد از تصویربرداری انجام شده و ظرف سه ماه آینده نیز در گرگان تصویربرداری ادامه خواهد داشت.
دوربین بهروز افخمی به آق‌قلا رسید
۱۳۹۹/۰۶/۰۳ / بهروز افخمی / آق قلا / سریال
دوربین بهروز افخمی به آق‌قلا رسید
تهران- ایرنا- تهیه‌کننده سریال«رعد و برق» از ادامه تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «رعد و برق» در گرگان و آق‌قلا خبر داد. 
موانع سینمای عاشورایی؛ از سنگ‌اندازی مدیران تا نگرانی گرین‌کارت!
۱۳۹۹/۰۶/۰۱ / دفاع مقدس / انقلاب اسلامی ایران / شبکه پنج سیما / علی اکبری / مریم مقدس / شهید مطهری / حامد عنقا / بهروز افخمی / محسن علی اکبری / جواد شمقدری
موانع سینمای عاشورایی؛ از سنگ‌اندازی مدیران تا نگرانی گرین‌کارت!
محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده سینما در برنامه «نقد سینما» بیان کرد که متأسفانه برخی از هنرمندان ما نگرانی بابت گرین‌کارت دارند و از آثار انصراف می‌دهند.
وجود روایت‌های متعدد از یک واقعه بهانه برای کار نکردن است
۱۳۹۹/۰۶/۰۱ / حضرت عباس (ع) / بهروز افخمی / بهرام بیضایی / مدیریت شبکه پنج سیما  / تریبون / عاشورا
وجود روایت‌های متعدد از یک واقعه بهانه برای کار نکردن است
تهران- ایرنا- یک کارشناس فرهنگی و سینما، گفت: فیلمساز باید سراغ ریشه‌ها برود و بدون تحریف وقایع را به تصویر بکشد. اینکه بگوییم روایت‌های متعدد از واقعه وجود دارد و به همین دلیل امکان روایت عاشورا را نداریم، بیشتر یک بهانه است.
سینمای ایران چرا به «علی حاتمی» ظلم کرد؟/ ناگفته‌های افخمی از «تختی»
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ / شبکه پنج سیما / عبدالرضا کاهانی / علی حاتمی / بهروز افخمی / سازمان سینمایی / محمدمهدی عسگرپور / مصطفی کیایی / هالیوود / هویت ملی / واشنگتن
سینمای ایران چرا به «علی حاتمی» ظلم کرد؟/ ناگفته‌های افخمی از «تختی»
بهروز افخمی، آرش خوشخو و پوریا ذوالفقاری در برنامه «نقد سینما» به طرح نکاتی درباره ویژگی‌های سینمای علی حاتمی و واکنش‌های سینمای ایران به میراث او پرداختند.
تراژدی «بازیگر سالاری» در سریال‌های خانگی
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ / بهروز افخمی / صدا و سیما / اسپانیا / آرش خوشخو / غلامرضا موسوی
تراژدی «بازیگر سالاری» در سریال‌های خانگی
تهران- ایرنا- رییس شورای عالی تهیه کنندگان سینما با انتقاد از «بازیگرسالاری» در سریال‌های خانگی گفت: محور سریال‌سازی باید فیملنامه و قصه باشد، یعنی همان ویژگی‌ای که زمانی باعث جذابیت پاورقی‌ها می‌شد.
بهروز افخمی:سریال «تهران» تماشاگر را احمق فرض کرده است!
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ / وزارت خارجه / ترور دانشمندان هسته ای / شبکه افق / سریال تهران / نادر طالب‌زاده / انقلاب اسلامی / سردار سلیمانی/ / اسراییل / افخمی / اسرائیل
بهروز افخمی:سریال «تهران» تماشاگر را احمق فرض کرده است!
عزتی‌زاده: دوست داشتم این سریال از تلویزیون پخش می‌شد، این‌ها حتی اپوزیسیون ما را هم خراب کرده‌اند و معترضان دانشجویی را شبیه رپر ها نشان می‌دهند!
تهران سریالی پریشان‌گو و شکست‌خورده است | فقط باید بخندیم!
۱۳۹۹/۰۵/۰۱
تهران سریالی پریشان‌گو و شکست‌خورده است | فقط باید بخندیم!
بهروز افخمی در گفتگویی با نادر طالب‌زاده درباره سریال «تهران» محصول رژیم صهیونیستی، ضمن «خنده‌دار» توصیف کردن این مجموعه آن را محصول یک پروژه نخ‌نماشده دانست.
واکنش کارگردان سینما به سریال اسرائیلی «تهران»
۱۳۹۹/۰۵/۰۱ / بهروز افخمی / سریال تهران / فیلم اسرائیلی
واکنش کارگردان سینما به سریال اسرائیلی «تهران»
به گزارش مهر، برنامه زنده «عصر» شبکه افق با اجرای نادر طالب‌زاده شب گذشته ۳۱ تیرماه با حضور بهروز افخمی به نقد و بررسی سریال «تهران» محصول رژیم صهیونیستی که به تازگی قسمت‌هایی از آن از طریق فضای مجازی در دسترس قرار گرفته است، اختصاص داشت.
نقد و بررسی سریال ضدایرانی در تلویزیون/ این سریال حتی تماشاگر اسرائیلی را هم قانع نمی‌کند
۱۳۹۹/۰۵/۰۱ / اسرائیل / شبکه افق / رسانه ملی / تلویزیون
نقد و بررسی سریال ضدایرانی در تلویزیون/ این سریال حتی تماشاگر اسرائیلی را هم قانع نمی‌کند
بهروز افخمی در برنامه "عصر" طالب‌زاده به این نکته اشاره کرد که قسمت‌های پخش شده از سریال ضدایرانی "تهران" هم خسته‌کننده است و هم تماشاگر را احمق فرض کرده‌است!
بهروز افخمی: موشک‌های ما هر یک ساعت یکبار از بالای سر نتانیاهو می‌گذرد
۱۳۹۹/۰۵/۰۱ / بهروز افخمی / نادر طالب زاده / شبکه افق / سریال خارجی
بهروز افخمی: موشک‌های ما هر یک ساعت یکبار از بالای سر نتانیاهو می‌گذرد
مهر نوشت: بهروز افخمی در گفتگویی با نادر طالب‌زاده درباره سریال «تهران» محصول رژیم صهیونیستی، ضمن «خنده‌دار» توصیف کردن این مجموعه، آن را محصول یک پروژه نخ‌نماشده دانست.
بهروز افخمی: فلینی معتقد بود فیلمسازی را باید با شلاق یاد داد
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ / پرویز کرمی / بهروز افخمی / طناز طباطبایی / خانه سینما / محمد کارت / فیلم شنای پروانه
بهروز افخمی: فلینی معتقد بود فیلمسازی را باید با شلاق یاد داد
تهران- ایرنا- کارگردان فیلم سینمایی «روباه»، گفت: فدریکو فلینی فیلمساز ایتالیایی در جایی گفته است فیلمسازی را باید با شلاق یاد داد اما واقعیت این است که او هیچگاه کارگاه آموزش فیلمسازی نداشت.
«اوج» کلاس فیلمنامه‌نویسی می‌گذارد/ استادان از حاتمی‌کیا تا مهدویان
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ / دانشگاه صدا و سیما / بهروز افخمی / محمدمهدی عسگرپور / هادی مقدم دوست / ابراهیم حاتمی کیا / محمد حسین مهدویان / احمدرضا درویش / پرویز شیخ طادی
«اوج» کلاس فیلمنامه‌نویسی می‌گذارد/ استادان از حاتمی‌کیا تا مهدویان
فراخوان ‌ثبت‌نام در مدرسه‌ کارگاهی فیلمنامه‌ که با همکاری دانشگاه صداوسیما و سازمان هنری اوج برگزار می‌شود، منتشر شد.
لزوم نجات سینما از اقتصاد نفتی/ فیلمسازی فرمول ندارد!
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ / بهروز افخمی / برنامه نقد سینما / شبکه پنج سیما
لزوم نجات سینما از اقتصاد نفتی/ فیلمسازی فرمول ندارد!
بهروز افخمی شب گذشته در برنامه «نقد سینما» از این سخن گفت که فیلمسازی فرمولی ندارد و بیشتر مهارت است تا علم.
۱۳۹۹/۰۴/۲۲
در ستایش کارگردانی که سال‌هاست فیلم نمی‌سازد
[پولاد امین] «ناصر تقوایی یک سرمایه‌ تکرارنشدنی است. هنرمندی مستعد در تمام زمینه‌ها -‌چه وقتی مستندهای مذهبی می‌سازد، چه به ‌عنوان کارگردان سینما، چه با سریال طنزی که ساخته و هنوز که هنوز است هیچ‌یک از طنازان سینما و تلویزیون ما یک سکانس با قدرت و قوت آن نتوانسته‌اند بسازند و چه با داستان‌هایش. مردی با چنین استعدادی اما این روزها تنها و خانه‌نشین است، خلوت‌گزیده و این کفران نعمت است.» این ستایش از ناصر تقوایی از زبان داریوش ارجمند است، بازیگری که با «ناخدا خورشید» ناصر تقوایی دوران حرفه‌ای خود را در سینما آغاز کرده (ارجمند البته یک همکاری ناکام هم با ناصر تقوایی دارد، در سریال «کوچک جنگلی» که به نتیجه …
آموزش در سینما یعنی یاد بگیریم چه چیزهایی را یاد نگیریم
۱۳۹۹/۰۴/۲۱ / محمدرضا عرب / بهروز افخمی / پرویز شهبازی / ابراهیم حاتمی کیا / تلویزیون / آنجلینا جولی / مدیریت شبکه پنج سیما  / فیلم طلا
آموزش در سینما یعنی یاد بگیریم چه چیزهایی را یاد نگیریم
تهران- ایرنا- بهروز افخمی کارگردان سینما با طرح این پرسش که آیا فیلمساز می‌تواند از منتقد چیزی یاد بگیرد؟، گفت: من معتقدم آموزش در سینما از اینجا آغاز می‌شود که یاد بگیریم چه چیزهایی را نباید یاد بگیریم و چه خرافه‌هایی را باید فراموش کنیم.
روایت بوسنی؛ از حاتمی‌کیا تا آنجلینا جولی!/ فاجعه‌ای که مغفول ماند
۱۳۹۹/۰۴/۲۱ / برنامه نقد سینما / شبکه پنج سیما / بهروز افخمی
روایت بوسنی؛ از حاتمی‌کیا تا آنجلینا جولی!/ فاجعه‌ای که مغفول ماند
برنامه «نقد سینما» شب گذشته همزمان با سالگرد نسل‌کشی سربرنیتسا، به غفلت از این تراژدی تاریخی در تولیدات سینمای ایران پرداخت.
«رعد و برقِ» بهروز افخمی برای رمضان ۱۴۰۰
۱۳۹۹/۰۴/۲۰
«رعد و برقِ» بهروز افخمی برای رمضان ۱۴۰۰
تازه‌ترین سریال تلویزیونی بهروز افخمی در یکی از روستاهای استان گلستان فیلمبرداری‌اش را از سرگرفته است تا خودش را به آنتن شبکه ۵ در رمضانِ ۱۴۰۰ برساند.
«هنروتجربه» استعدادیابی می‌کند یا استعدادسوزی؟/ سینما آموزشی نیست
۱۳۹۹/۰۴/۱۴ / بهروز افخمی / برنامه نقد سینما / شبکه پنج سیما
«هنروتجربه» استعدادیابی می‌کند یا استعدادسوزی؟/ سینما آموزشی نیست
قسمت اخیر برنامه «نقد سینما» به نقد فیلم «جایی برای فرشته ها نیست»، قابلیت آموزشی بودن سینما و هنر و همچنین ویژگی های گروه «هنر وتجربه» پرداخت.
روایت سینمایی «بازی‌دراز»/ اختلافی با افخمی بر سر «فرزند صبح» ندارم
۱۳۹۹/۰۴/۱۴ / بهروز افخمی / یاسمن نصرتی / محمدرضا شرف الدین
روایت سینمایی «بازی‌دراز»/ اختلافی با افخمی بر سر «فرزند صبح» ندارم
محمدرضا شرف‌الدین تهیه‌کننده سینما عنوان کرد که همچنان خودش را تهیه‌کننده بخش تولید فیلم سینمایی «فرزند صبح» می‌داند و هیچ اختلافی با بهروز افخمی کارگردان این اثر ندارد.
بازگشت افخمی به تلویزیون | آموزش فیلم‌سازی در «نقد سینما»
۱۳۹۹/۰۳/۲۷
بازگشت افخمی به تلویزیون | آموزش فیلم‌سازی در «نقد سینما»
یوسف بچاری تهیه‌کننده برنامه «نقد سینما» درباره تغییرات فصل جدید این برنامه بیان کرد که قرار است در بخشی از برنامه با حضور بهروز افخمی دوره آموزش فیلم سازی هم داشته باشند.
بازگشت زنده «نقد سینما» به آنتن
۱۳۹۹/۰۳/۲۷
بازگشت زنده «نقد سینما» به آنتن
یوسف بچاری تهیه‌کننده برنامه «نقد سینما» درباره تغییرات فصل جدید این برنامه بیان کرد که قرار است در بخشی از برنامه با حضور بهروز افخمی دوره آموزش فیلمسازی هم داشته باشند.
پشت پرده تلاش دولت برای اکران فیلم‌های توقیفی چیست؟ +تصاویر
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ / ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا / گزارش یک جشن / خیابان‌های آرام / فیلم خرس / رفع توقیف / فیلم کاناپه / سامان مقدم / محمدمهدی حیدریان / کیانوش عیاری / منوچهر شاهسواری
پشت پرده تلاش دولت برای اکران فیلم‌های توقیفی چیست؟ +تصاویر
یکی از وعده‌های مهم انتخاباتی رفع توقیف فیلم هاست. دولت‌ها از ترفند رفع توقیف بهره می‌برند تا در مقاطع حساس از آن استفاده کنند، که نمونه شاخص آن رفع توقیف فیلم به رنگ ارغوان ابراهیم حاتمی‌کیا است.
احتمال اکران سه نسخه از «فرزند صبح»
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ / فیلم فرزند صبح / بهروز افخمی / محمدرضا شرف الدین
احتمال اکران سه نسخه از «فرزند صبح»
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «فرزند صبح» می‌گوید: در حال حاضر سه نسخه متفاوت از این فیلم وجود دارد که شاید آن‌ها را برای مقایسه و به عنوان تجربه‌ای سنگین و ذرین در سینمای ایران به نمایش بگذاریم.
۱۳۹۹/۰۳/۱۲
ناقض الگوهای پیش از خود
فیلم «عروس» گذشته از کیفیتی که در بازبینی امروز دارد، نقطه عطفی در سینمای بعد از انقلاب به حساب می‌آید و به همین دلیل ارزش تاریخی دارد. در زمانه‌ای که این فیلم در آن ساخته شده سینما تحت سیطره الگوهایی بود که تقریبا همه این الگوها در عروس نقض شد. برای اولین‌بار در این فیلم مفهوم ستاره (حتی بدون حمایت کامل رسمی) مشروعیت و واقعیت پیدا می‌کند. عروس گذشته از ارزش‌های دراماتیک و تصویر سینمایی‌اش یک فیلم جریان‌ساز است؛ بیانیه‌ای در تعیین روش حرکت سینمای ایران در زمانه خودش. بعد از نمایش فیلم، با توجه به هنجارشکنی عروس و عبور از محدودیت‌های تثبیت ‌شده، تندروها و مخالفان تحول فرهنگی مخالفت‌هایی کردند و حتی بعضی کوشیدند ستاره‌های …
۱۳۹۹/۰۳/۱۲
«عروس» به مرور زمان
فیلم «عروس» زمانی آمد که سینمای ما در محاصره فیلم‌های خنثی با موضوع‌های بی‌خاصیت و در حقیقت به نوعی فرمایشی بود. ساخت اینچنین فیلمی البته نیاز به جرات و جسارت فراوان می‌داشت و قاعدتا سازنده باید یک جورایی وابسته به دستگاه مطلقه سینمایی آن موقع باشد. بهروز افخمی شانس آن را داشت تا به کمک یاران دور و برش (بخش نظارتی و دولتی) فیلم غیرمنتظره‌ای همچون «عروس» بسازد بدون آنکه ترس و واهمه‌ای از سانسور و یا گرفتاری‌های مفرط آن دوران تاریک سینما داشته باشد.  اما چرا «عروس» پس از گذشت سال‌ها رنگ باخته و ارزش خودش را از دست داده است؟ اگر در آن زمان نمایش کلوزآپ چهره یک زن زیبا با آرایش غلیظ می‌توانست نقطه عطف فیلمی باشد …
۱۳۹۹/۰۳/۱۲
عروس و بدعت‌هایی در سینما
30 سال پیش وقتی برای اولین ‌بار فیلم «عروس» بهروز افخمی در جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد، اغلب کسانی که در سالن سینما حضور داشتند هنگام خروج با تعجب به هم نگاه می‌کردند و به نظرشان می‌رسید برای اولین ‌بار است یک فیلمی حرفه‌ای در سینمای پس از انقلاب دیده‌اند؛ آن هم از طرف فیلمسازی که گرایش مذهبی داشته و پیش از این سریال «کوچک جنگلی» ساخته و مدتی هم مدیر فیلم و سریال شبکه یک بود. اینکه یک بچه مسلمان توانسته فیلمی تین‌ایجری و مدرن بسازد برای همه تعجب‌برانگیز بود. یکی از نکات بسیار چشمگیر فیلم «عروس» تکنیک و فضاسازی آن بود؛ استفاده از کادر اسکوپ که به قول تهیه‌کننده فیلم «عروس» سیدضیا هاشمی، افخمی فکر …
بهروز افخمی: ما ۵ درصد با ادعای زیاد، فکر می‌کنیم ۵۵ درصد مردم هستیم!
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ / عبدالعلی علی عسکری / بهروز افخمی / تلویزیون
بهروز افخمی: ما ۵ درصد با ادعای زیاد، فکر می‌کنیم ۵۵ درصد مردم هستیم!
«نفوذ» از کلیدواژه‌هایی است که هر از گاهی در میانه جدال بر سر عملکرد صداوسیما، پیش کشیده می‌شود و انتقاد از این رسانه را رنگ و بویی مرموز می‌بخشد؛ اما «نفوذ در رسانه ملی» واقعیت است یا توهم؟
معادله چند مجهولی «نفوذ در رسانه ملی»/ افخمی: ما «مردم» نیستیم!
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ / حمید شاه آبادی / غلامرضا کاتب / محمدحسین صوفی / پروژه نفوذ / سریال پایتخت / سازمان صداوسیما / عبدالعلی علی عسکری / بهروز افخمی
معادله چند مجهولی «نفوذ در رسانه ملی»/ افخمی: ما «مردم» نیستیم!
«نفوذ» از کلیدواژه‌هایی است که هر از گاهی در میانه جدال بر سر عملکرد صداوسیما، پیش کشیده می‌شود و انتقاد از این رسانه را رنگ و بویی مرموز می‌بخشد؛ اما «نفوذ در رسانه ملی» واقعیت است یا توهم؟
«عملیات ۱۲۵» به افغانستان رسید
۱۳۹۹/۰۲/۲۷ / بهروز افخمی / عبدالرضا اکبری / افغانستان / رضا رویگری / مارال فرجاد
«عملیات ۱۲۵» به افغانستان رسید
تهران- ایرنا- آی‌فیلم فصل اول سریال «عملیات ۱۲۵» را از دوشنبه برای مخاطبانش در افغانستان و تاجیکستان پخش می‌کند.
آغاز ثبت نام کارگاه‌های آموزشی آنلاین جشنواره «طلوع پارس»
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ / جایزه های سینمایی / سینمای ایران / سینما
آغاز ثبت نام کارگاه‌های آموزشی آنلاین جشنواره «طلوع پارس»
سینماگرانی چون بهروز افخمی و مهتاب نصیرپور در جشنواره ملی «طلوع پارس» آثار را داوری می‌کنند.
افخمی: امام باعث شد که به سینما توجه کنیم/ ترکیب مستند با داستانی، فرم خاص آوینی بود
۱۳۹۹/۰۱/۲۴ / شبکه افق / شهید آوینی / سینمای ایران / سینما
افخمی: امام باعث شد که به سینما توجه کنیم/ ترکیب مستند با داستانی، فرم خاص آوینی بود
بهروز افخمی کارگردان سینما درباره شیوه فیلمسازی آوینی و نحوه ارتباطش با جوانان فیلمساز گفت: مهمترین نکته برای جوانانی که می‌خواهند با او آشنا شوند مهارت‌های او است و می‌توان از فیلم‌های او فهمید که چرا این فیلم‌ها امروز روی مردم تأثیرگذار است.
آنچه که سینمای ایران باید از «کرونا» نمایش دهد/ بیگانگی با بحران
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ / چرنوبیل / شبکه پنج سیما / بهروز افخمی / جوکر / یوسف بچاری / برنامه نقد سینما
آنچه که سینمای ایران باید از «کرونا» نمایش دهد/ بیگانگی با بحران
برنامه «نقد سینما» شب گذشته ۱۶ اسفند با اجرای بهروز افخمی‌ با موضوع سینمای بحران روی آنتن رفت.
بررسی «سینمای بحران» در «نقد سینما»
۱۳۹۸/۱۲/۱۶ / بهروز افخمی / ویروس کرونا / مدیریت شبکه پنج سیما  / نقد فیلم
بررسی «سینمای بحران» در «نقد سینما»
تهران- ایرنا- قسمت جدید برنامه تلویزیونی «نقد سینما» جمعه شب با موضوع «سینمای بحران» روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.
دولت باید اکران را رها کند/ «لاله» چطور به اکران نوروزی رسید؟
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ / برنامه نقد سینما / شبکه پنج سیما / بهروز افخمی
دولت باید اکران را رها کند/ «لاله» چطور به اکران نوروزی رسید؟
برنامه «نقد سینما» شب گذشته به نقد آیین نامه اکران ۹۹ پرداخت و با انتقاد از دولت بیان کرد که فیلم «لاله» چطور یک باره از اکران نوروزی سردرآورده است.
«رعد و برق» به گلستان رسید/ سختی بازسازی خانه‌های سیل‌زده
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ / رعد و برق / سریال ایرانی / شبکه پنج سیما
«رعد و برق» به گلستان رسید/ سختی بازسازی خانه‌های سیل‌زده
سریال «رعد و برق» به کارگردانی بهروز افخمی این روزها در گلستان تصویربرداری می شود.
دوربین افخمی برای «رعدو برق» به گلستان رسید
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ / سریال رعد و برق / بهروز افخمی / گلستان
دوربین افخمی برای «رعدو برق» به گلستان رسید
تهیه‌کننده مجموعه "رعد و برق" با کارگردانی بهروز افخمی از ادامه تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی در استان گلستان خبر داد.
فتحعلی اویسی الان کجاست؟
۱۳۹۸/۱۲/۰۶
فتحعلی اویسی الان کجاست؟
او در سینما بازی ماندگاری در فیلم‌های ناخدا خورشید (ناصر تقوائی، ۱۳۶۵)، سرب (مسعود کیمیائی، ۱۳۶۷)، هی جو (منوچهر عسگری نسب، ۱۳۶۷)، بانو (داریوش مهرجوئی، ۱۳۷۰)،جهان پهلوان تختی (بهروز افخمی، ۱۳۷۶) و فیلم مومیائی۳ (محمدرضا هنرمند، ۱۳۷۸) داشته است.
۱۳۹۸-۱۱-۲۷
سعید ملکان توهینی نکرده است
ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر که در برنامه «نقد سینما» مهمان بهروز افخمی بود، به اتفاقات اخیر بعد از اختتامیه جشنواره فیلم فجر واکنش نشان داد. او گفت: من امسال نمی‌خواستم دبیری جشنواره را بپذیرم و با آقای انتظامی هم صحبت کرده بودم که این کار را قبول نکنم، اما بحث‌های تحریم که پیش آمد انگیزه‌ای برایم به وجود آورد که حضور داشته باشم.
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ / ابراهیم داروغه زاده / سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر / بهروز افخمی
واکنش جشنواره فجر به سعید ملکان چه خواهد بود؟/ تغییر آرا صحیح نیست
ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر درباره حواشی انتخاب و داوری فیلم‌ها و غیبت جنجالی سعید ملکان و عوامل فیلم سینمایی «روز صفر» در آیین اختتامیه توضیحاتی ارائه کرد.
 •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •