شنبه, ۱۸ مرداد, ۱۳۹۹ / 8 August, 2020
سعید فلاح فر
آیا دوره نگارخانه‌های دولتی سر آمده است؟
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ / نگارخانه‌های دولتی / کارشناس و منتقد هنری / نگارخانه‌های ایرانی
آیا دوره نگارخانه‌های دولتی سر آمده است؟
ایلنا: سعید فلاح فر (کارشناس و منتقد هنری) در یادداشتی به تبارشناسی نگارخانه‌های ایرانی پرداخته و با گشت و گذاری در دهه‌های مختلف به بررسی وضعیت فعالیت نگارخانه‌ها و…
جایگاهِ مشارکت‌های اجتماعی در هنرهای تجسمی
۱۳۹۹/۰۱/۲۶ / هنرهای تجسمی / مشارکت‌های اجتماعی / هنرمند حرفه‌ای
جایگاهِ مشارکت‌های اجتماعی در هنرهای تجسمی
ایلنا: سعید فلاح فر (کارشناس و منتقد هنری) در یادداشتی به نقش مشارکت‌های اجتماعی هنرهای تجسمی پرداخت. او نوشته است: امروزه ثروت و شهرت حرفه‌ای که در حال حاضر مساوی…
لزوم تفکیک «بازار هنر» از «هنر بازاری»/ هنر با سفارش خلق نمی‌شود
۱۳۹۸/۱۲/۱۵ / اقتصاد هنر / بازار هنر / سعید فلاح فر
لزوم تفکیک «بازار هنر» از «هنر بازاری»/ هنر با سفارش خلق نمی‌شود
سعید فلاح فر معتقد است بازار هنر و هنر بازاری، هر دو برای سلامت ساختارهای اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی حائز اهمیت هستند و آنچه تفکیک این دو امر را الزامی می‌کند ارزش‌گذاری و نقد هیچکدام نیست.
عکاسی معاصر هنجارشکن و تحول‌خواه است/ تغییر ماهیت عکس
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ / عکاسی / سعید فلاح فر / عکس
عکاسی معاصر هنجارشکن و تحول‌خواه است/ تغییر ماهیت عکس
یک منتقد هنری معتقد است بی‌راه نیست اگر عکاسی معاصر را در مقابل گذشته کلاسیک آن، حائز شخصیتی سریع، توسعه‌طلب، محدودیت گریز، جسور، هنجارشکن و تحول‌خواه توصیف کنیم.
۱۳۹۸/۰۹/۱۷ / خبر گزاری مهر / سعید فلاح فر / رضا کاظمی
ادبیات تنها با صداقت ماندگار می‌شود
آیین نکوداشت رضا کاظمی، شاعر و نویسنده معاصر از سوی انجمن علمی پژوهش‌های هنری ایران و نشر مهر نوروز و با حضور گسترده اهالی فرهنگ و ادب برگزار شد.
۱۳۹۸/۰۹/۱۲ / سعید فلاح فر / رئالیسم / هنرهای تجسمی / نقاشی / کاریکاتور / عکس / مجسمه سازی
تأملی درباره نسبت اثر هنری با واقعیت/ آیا سیاهِ طبیعت، سفید است؟
سعید فلاح‌فر منتقد هنری معتقد است عدم شباهت در کلیات و جزییات آثار هنری، یکسره به معنای غیرواقعی بودن اثر در چشم مخاطب نیست.
۱۳۹۸/۰۷/۱۹ / نمایشگاه هنری / سعید فلاح فر / گالری های تهران / نقاشی / عکاسی / خوشنویسی
جایگاه «استیتمنت» در نمایشگاه هنری/ ارتباط هنرمند با مخاطب قطع شد!
سعید فلاح‌فر معتقد است در سال‌های اخیر، استیتمنت‌ها غالباً گمراه‌کننده یا فریبنده‌اند چراکه تلاش می‌کنند به شکل اغراق‌آمیزی هنرمند را متفکر و نمایشگاه را مافوق فهم و درک مخاطب نشان دهند.
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ / نمایشگاه عکس / کاخ نیاوران / باکو / ایران
نمایشگاه عکس «کاخ نشین» در تفلیس
باکو - ایرنا -  مراسم افتتاح نمایشگاه مجموعه آثار منتخب عکاسی به عنوان " کاخ نشین " سعید فلاح فر هنرمند ایرانی در موزه  تاریخ تفلیس پایتخت گرجستان برگزار شد.
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ / نمایشگاه عکس / خانه هنرمندان ایران / موزه هنرهای معاصر تهران / سعید فلاح فر / انجمن عکاسان ایران / عکاسی
برپایی دوسالانه عکس ضروری است/ دلیل برگزاری مجدد یک نمایشگاه
سعید فلاح‌فر معتقد است برآیند تلقی جامعه عکاسی بر این است که برپایی جشنواره های عکس لزوم برگزاری دوسالانه عکس را برطرف نکرده است و تفاوت‌های ماهوی بین این رویدادهای عکاسی وجود دارد.
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ / عکاسی / خانه هنرمندان ایران / موزه هنرهای معاصر تهران / مسعود زنده‌روح کرمانی / محمدرضا شریف زاده / کورش ادیم / سعید فلاح فر / اردشیر میرمنگره / اسماعیل عباسی / انجمن عکاسان ایران
جامعه عکاسی ایران به یک شوک نیاز دارد/ ارائه تعریفی برای دوسالانه
اسماعیل عباسی معتقد است وارد کردن یک شوک به جامعه عکاسی ایران جایز است و دوسالانه عکس آینده باید این شوک را وارد کند.
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ / عکاسی / همایون ارشادی / محمدمهدی رحیمیان / محمدرضا خاکی / ساغر مسعودی / علیرضا رئیسیان / سعید فلاح فر / حسن غفاری / بهناز جعفری / فاطمه بهبودی
عکاسان در ۲۴ ساعت خود را به چالش بکشند/ساخت مستند پروژه «۲۴ ساعت»
کیوریتور اولین نمایشگاه بین المللی پروژه «۲۴ ساعت» از ساخت فیلم مستند این پروژه عکاسی در ایران و اکران آن در گروه «هنر و تجربه» خبر داد.
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ / عکاسی / عکس / عکس سلفی / سعید فلاح فر
چرا عکاسی می‌کنیم/ پدیده «خود عکاس‌پنداری» چیست
یک عکاس و کارشناس هنری معتقد است «عکس و عکاسی» پاسخ صریح و صادقانه به «چرا عکاسی می‌کنیم؟» اولین و تنها راه ورود به دنیای بزرگ عکاسی است که البته بخش مهمی از سرانجام آن را هم تعیین می کند.
۱۳۹۸/۰۵/۰۷ / انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران / سعید فلاح فر / موزه هنرهای معاصر تهران / مجسمه / مجسمه سازی / دوسالانه مجسمه‌سازی تهران
حال مجسمه‌های ما خوب است اما تو باور نکن!
یک منتقد هنری معتقد است در حال حاضر به زحمت می‌توانیم مجسمه‌ای جدید که قابل افتخار باشد و در حافظه عمومی ماندگار شود، در بین آثار حجم و مجسمه‌های شهری پیدا کنیم.
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ / اقتصاد هنر / سعید فلاح فر / وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی / وزارت صنعت معدن و تجارت / حراج تهران / گالری های تهران / نقاشی / مجسمه سازی / عکاسی
رونق «اقتصاد هنر» رونق «هنر» نیست/ برنده حراج میلیاردی تهران کیست؟
سعید فلاح‌فر هنرمند و منتقد حوزه تجسمی ضمن نقد برخی تحلیل‌های ارائه شده درباره فروش میلیاردی آثار در حراج تهران، بر لزوم بازتعریف نسبت اقتصاد و هنر تاکید کرد.
۱۳۹۸/۰۴/۲۳
برگزاری «گذرها و نظرها» در کانادا
تهران-ایرنا- نمایشگاه عکس‌های سعید فلاح فر با عنوان «گذرها و نظرها» درکافه گالری «اونجا» در شهر «کبک» کانادا برگزارمی شود.
 •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •