چهارشنبه, ۲ مهر, ۱۳۹۹ / 23 September, 2020
صنایع فرهنگی
فراخوان اولین مسابقه کمیک انتشارات هورخش منتشر شد
۲ روز قبل / استودیو هورخش / صنایع فرهنگی / انیمیشن
فراخوان اولین مسابقه کمیک انتشارات هورخش منتشر شد
فراخوان اولین مسابقه طراحی و نویسندگی «هورخش کمیکس» از سوی انتشارات هورخش منتشر شد.
امضای تفاهم‌نامه برای استانداردسازی لباس فرم دانش‌آموزان
۵ روز قبل / محمدحسین ایمانی خوشخو / وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی / شورای عالی انقلاب فرهنگی
امضای تفاهم‌نامه برای استانداردسازی لباس فرم دانش‌آموزان
تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه آموزشی میان انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس ایران و پارک ملی علوم و فناوری‌ های نرم و صنایع فرهنگی به امضا رسید.
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ / بازی رایانه ای ایرانی / صنایع فرهنگی / فرهنگ عمومی / خلیج‌فارس
کاراکترسازی در حوزه بازی‌ رایانه‌ای/استفاده از فرهنگ وقصه‌ ایرانی
محمدرضایی، بازی‌ساز و تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای می‌گوید، همیشه سعی داشته در خلق بازی‌های به المان‌های فرهنگی و خلق کاراکتر توجه ویژه‌ای داشته باشد.
۵۰ شرکت در نخستین پارک ملی علوم و فناوری‌ های نرم و صنایع فرهنگی مستقر شدند/ تقاضا برای استقرار بسیار است
۱۳۹۹/۰۶/۲۰ / فرهنگ / فناوری / وزارت علوم / پارک / محمد حسین ایمانی خوشخو رییس پارک ملی علوم و فناوری ‌های
۵۰ شرکت در نخستین پارک ملی علوم و فناوری‌ های نرم و صنایع فرهنگی مستقر شدند/ تقاضا برای استقرار بسیار است
رئیس پارک ملی علوم و فناوری ‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی از استقرار ۵۰ شرکت در نخستین پارک ملی صنایع فرهنگی و احتمال توسعه موضوعات مرتبط با این پارک در آینده نزدیک خبر داد.
توسعه صنایع فرهنگی موجب افزایش اشتغال می‌شود
۱۳۹۹/۰۶/۲۰ / امین عارف‌نیا / پارک علم و فناوری / فرهنگ
توسعه صنایع فرهنگی موجب افزایش اشتغال می‌شود
در شرایط اجتماعی همانگونه که اقتصاد متأثر از فرهنگ است، فرهنگ هم بر اقتصاد تأثیر می‌گذارد و توسعه صنایع فرهنگی نه تنها اندیشه و خلاقیت را تقویت می‌کنند، بلکه باعث افزایش اشتغال می‌شوند.
استفاده ازفرهنگ ایرانی راه‌ موفقیت در رقابت با بازی خارجی است
۱۳۹۹/۰۶/۱۹ / بازی رایانه ای ایرانی / صنایع فرهنگی / بازی های رایانه ای
استفاده ازفرهنگ ایرانی راه‌ موفقیت در رقابت با بازی خارجی است
آرمان، بازی‌ساز رایانه‌ای معتقد است، استفاده از فرهنگ ایرانی و بومی‌سازی، یکی از راه‌های موفقیت و رقابت با بازی‌های خارجی است.
بررسی تاثیر کرونا بر میراث، گردشگری و صنایع فرهنگی
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ / همه_باهم_علیه_کرونا / پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا بر حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فرهنگی خلاق / پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری
بررسی تاثیر کرونا بر میراث، گردشگری و صنایع فرهنگی
دبیر اجرایی همایش ملی «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا بر حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فرهنگی خلاق» از تغییر زمان برگزاری، تمدید مهلت ارسال چکیده مقالات و مقالات به این همایش خبر داد.
همایش «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا بر حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فرهنگی خلاق» برگزار می‌شود
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ / اجتماعی و فرهنگی / ایران / گردشگری / مطالعات فرهنگی / رونمایی از پوستر
همایش «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا بر حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فرهنگی خلاق» برگزار می‌شود
ایلنا: دبیر اجرایی همایش ملی «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا بر حوزه‌های میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع فرهنگی خلاق» از تغییر زمان برگزاری، تمدید مهلت ارسال چکیده…
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ / بازی رایانه ای ایرانی / صنایع فرهنگی / بازی رایانه ای انگاره
اهمیت اِلمان ایرانی در بازی‌های رایانه‌ای/انتشار بازی‌ها در خارج
رجبی، بازی‌ساز رایانه‌ای معتقد است، هنوز راه زیادی در رقابت با بازار خارجی داریم. ولی اگر بازی‌های ایرانی گیم پلی جدیدی داشته باشند می‌توانند امید به موفقیت در بازار خارج را داشته باشند.
آمار استفاده از صنایع فرهنگی در فرانسه بسیار بیشتر از قبل شده است
۱۳۹۹/۰۶/۱۰ / صنایع فرهنگی / رایزنی فرهنگی / فرانسه / صنعت نشر
آمار استفاده از صنایع فرهنگی در فرانسه بسیار بیشتر از قبل شده است
آمارها نشان می‌دهد که فرانسویان در هیچ دوره‌های مانند دوره حاضر از محصولات فرهنگی تا بدین حد استفاده نمی‌کردند.
تاسیس بنیاد هنرهای عاشورایی
۱۳۹۹/۰۶/۰۴
تاسیس بنیاد هنرهای عاشورایی
دبیر شورای هنر و رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی از تاسیس بنیاد هنرهای عاشورایی به انگیزه حفظ و ترویج این هنرها خبر داد.
سند ساماندهی نشر دیجیتال تصویب می شود/ حجم بازار کتاب دیجیتال ۳ برابر شد
۱۳۹۹/۰۶/۰۳ / ویروس کرونا / کتابخانه دیجیتال / امیر خوراکیان / مرکز ملی فضای مجازی / نشر دیجیتال
سند ساماندهی نشر دیجیتال تصویب می شود/ حجم بازار کتاب دیجیتال ۳ برابر شد
معاون امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی بر گسترش روزافزون صنایع فرهنگی دیجیتال و تحول بسترهای انتقال محتوا تاکید کرد و گفت: سند راهبردی ساماندهی و توسعه نشر دیجیتال در کشور تصویب می شود.
پرماجراترین مدیوم هنری بازی‌های رایانه‌ای/ اهمیت آموزش
۱۳۹۹/۰۵/۲۹ / بازی رایانه ای ایرانی / صنایع فرهنگی / سرگرمی
پرماجراترین مدیوم هنری بازی‌های رایانه‌ای/ اهمیت آموزش
تدریس تاریخچه بازی‌های ویدئویی در دانشگاه‌ها و تلاش برای تعلیم هر چه بیشتر و آشناسازی عموم و دانش‌آموزان با صنعت بازی اهمیت بالایی دارد.
دعوت از فعالان صنایع خلاق فرهنگی برای استقرار در پارک ملی علوم
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ / پارک علوم و فناوری‌های نرم
دعوت از فعالان صنایع خلاق فرهنگی برای استقرار در پارک ملی علوم
شرکت‌ها و هسته‌های نوآور و خلاق در حوزه صنایع خلاق فرهنگی برای استقرار و جذب در پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی فراخوانده شدند.
۱۰ کاراکتر اول محبوب کودکان ایرانی آمریکایی‌اند
۱۳۹۹/۰۵/۲۸
۱۰ کاراکتر اول محبوب کودکان ایرانی آمریکایی‌اند
محمد یقینی معتقد است در حوزه صنایع فرهنگی چرخه اقتصادی درستی شکل نگرفته و بازارسازی قوی نداریم، این امر باعث شده کاراکتر بومی در کشور شکل نگیرد.
«فورت‌نایت» از اپل شکایت کرد/ فراخوان گیمرها و مقابله با انحصارگر
۱۳۹۹/۰۵/۲۴ / صنایع فرهنگی / بازی های رایانه ای / اپل
«فورت‌نایت» از اپل شکایت کرد/ فراخوان گیمرها و مقابله با انحصارگر
سازنده «فورت نایت» بازی‌ای که حداقل محبوب ۳۵۰ میلیون نوجوان است پس از آن که از کابرانش خواست کارمزد ۳۰ درصدی به اپل ندهند از اپ استور حذف شد و به دنبال آن از اپل برای انحصارطلبی شکایت کرد.
صنعت گیمینگ منتفع از کرونا/ بازی‌های کودکان درقرنطینه برنده بزرگ‌
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ / بازی های رایانه ای / صنایع فرهنگی / شیوع کرونا / ویروس کرونا
صنعت گیمینگ منتفع از کرونا/ بازی‌های کودکان درقرنطینه برنده بزرگ‌
کووید-۱۹ بیشترین سود صنعت گیمینگ را برای نینتندو به ارمغان آورد و با فاصله زیاد آن را از رقبا پیش انداخت.
بازی‌های رایگان کامپیوتری به سرویس آمازون اضافه شد
۱۳۹۹/۰۵/۲۱ / بازی های رایانه ای / آمازون / صنایع فرهنگی
بازی‌های رایگان کامپیوتری به سرویس آمازون اضافه شد
آمازون با بازی‌های رایگان و محتوای اختصاصی سرویس «پرایم» راه انداخت.
سهل‌انگارانه فکر نکنیم؛ طراحی اسباب‌بازی یک شبه شکل نمی‌گیرد
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ / آیدین مهدی زاده / باب اسفنجی / عروسک بومی / اسباب بازی ایرانی / صنایع فرهنگی
سهل‌انگارانه فکر نکنیم؛ طراحی اسباب‌بازی یک شبه شکل نمی‌گیرد
آیدین مهدی‌زاده فعال صنایع فرهنگی می‌گوید، اینکه طراح در عرض یک روز کتاب ادبی بخواند و تا فردایش ۱۰ نمونه اسباب‌بازی بومی براساس ادبیات وتاریخ‌مان طراحی کند، به‌نوعی نگاه سهل‌انگارانه است.
فرهنگ و هنر قطعا ماهیت اقتصادی دارند/ ضرورت بهره‌گیری از صنایع خلاق فرهنگی
۱۳۹۹/۰۵/۱۵ / صنایع دستی / صنایع فرهنگی / فرهنگ و اقتصاد
فرهنگ و هنر قطعا ماهیت اقتصادی دارند/ ضرورت بهره‌گیری از صنایع خلاق فرهنگی
ایلنا: محمودیان اظهار کرد: این روزها بحث اقتصاد فرهنگ و اقتصاد هنر به عنوان یک مقوله جدید و یک نگاه ویژه از جایگاه فرهنگ به مقوله اقتصاد و از جایگاه اقتصاد به مقوله…
تفکر قدیمی معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ و هنر از کجا شکل گرفت؟ نگرانی همیشگی صاحبان ایده از سرقت معنوی برطرف شد
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ / فرهنگ / فناوری / علوم / پارک / محمد حسین ایمانی خوش خو رییس پارک ملی علوم و فناوری ‌های نرم و c
تفکر قدیمی معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ و هنر از کجا شکل گرفت؟ نگرانی همیشگی صاحبان ایده از سرقت معنوی برطرف شد
رئیس پارک ملی علوم و فناوری ‌های نرم و صنایع فرهنگی می گوید: تلقی شده که فرهنگ یک بخش صرفا یارانه بگیر و نیازمند حمایت است؛ اما در شرایط محدودشدن درآمد نفتی و تلاش برای پیدا کردن راه های درآمدزای دیگر، قطعا فرهنگ یک حوزه مولد بکر است.
برپایی اختتامیه جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری به صورت مجازی
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ / دانشگاه علم و فرهنگ / جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری / پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی
برپایی اختتامیه جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری به صورت مجازی
مراسم اختتامیه و اعطای جوایز برگزیدگان دومین دوره جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری به همت پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی ۱۴ مرداد به صورت مجازی در دانشگاه علم و فرهنگ و فقط با حضور تعداد محدودی از نمایندگان تعالی مجموعه‌های گردشگری برگزار می‌شود.
ایمانی خوشخو: جهاددانشگاهی در توسعه‌ی علمی و فرهنگی کشور سهم بزرگی داشته است
۱۳۹۹/۰۵/۰۵ / چهل سال با جهاد دانشگاهی / محمدحسین ایمانی خوشخو
ایمانی خوشخو: جهاددانشگاهی در توسعه‌ی علمی و فرهنگی کشور سهم بزرگی داشته است
رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی از عملکرد نهادی انقلابی می‌گوید که هر زمان، هر نهادی توان انجام کاری را نداشته است، به میدان ‌آمده و با پوشیدن جامه‌ی عزم و خدمت، کمر به رفع نیاز از کشور بسته است.
جهاددانشگاهی؛ نماد مبارزه علمی برای رفع خلاء‌های کشور
۱۳۹۹/۰۵/۰۵ / زنجان / چهل سال با جهاد دانشگاهی / مرکز رشد / صنایع فرهنگی
جهاددانشگاهی؛ نماد مبارزه علمی برای رفع خلاء‌های کشور
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: جهاددانشگاهی نماد مبارزه علمی برای رفع خلاء‌های کشور است.
لزوم یک نهضت ادبی و تاریخی در صنایع فرهنگی/ آشتی با ادبیات ایرانی
۱۳۹۹/۰۵/۰۱ / صنایع فرهنگی / اسباب بازی ایرانی / ادبیات ایران
لزوم یک نهضت ادبی و تاریخی در صنایع فرهنگی/ آشتی با ادبیات ایرانی
در حوزه صنایع فرهنگی نیاز به یک نهضت و انقلاب ادبی و تاریخی داریم؛ شاید نیاز باشد یک‌بار تصمیم بگیریم تا با ادبیات غنی خودمان آشتی کنیم و نگاهمان را بیشتر از گذشته معطوف به ادبیات کنیم.
"بانک پدیدآورندگان محتوای صنایع فرهنگی"راه اندازی شد+ انتشار فراخوان
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ / پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی
"بانک پدیدآورندگان محتوای صنایع فرهنگی"راه اندازی شد+ انتشار فراخوان
«بانک پدیدآورندگان محتوای صنایع فرهنگی» توسط پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی راه‌اندازی شد.
کارگاه آموزشی «خط بنایی» برگزار می‌شود
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ / معماری / معماری ایرانی اسلامی / صنایع فرهنگی
کارگاه آموزشی «خط بنایی» برگزار می‌شود
کارگاه فشرده آموزشی «خط بنایی» با حضور اکبر زمانی برگزار می‌شود.
از کم‌کاری نویسنده تاجسور نبودن طراحان؛ شکست کاراکتردر اسباب‌بازی
۱۳۹۹/۰۴/۲۵ / شاهنامه / اسباب بازی هوشمند / اسباب بازی ایرانی / آیدین مهدی زاده
از کم‌کاری نویسنده تاجسور نبودن طراحان؛ شکست کاراکتردر اسباب‌بازی
آیدین مهدی‌زاده ، پژوهشگر صنایع فرهنگی می‌گوید، در حوزه صنایع فرهنگی نه تنها طراحان و شخصیت‌پردازان بلکه نویسندگان هم جسور نیستند و نوعی از خودبیگانگی نسبت به ادبیات کهن وجود دارد.
«همه چیز با اتصالات ساده» بازتولید شد
۱۳۹۹/۰۴/۲۰ / کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان / اسباب بازی ایرانی / صنایع فرهنگی
«همه چیز با اتصالات ساده» بازتولید شد
سرگرمی «همه چیز با اتصالات ساده» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال جهش تولید بازتولید شد.
دوران کرونا را با بازی‌های باستانی همچون (گبتا Gebet’a )سپری کنیم
۱۳۹۹/۰۴/۱۳ / اریتره / اتیوپی / صنایع فرهنگی
دوران کرونا را با بازی‌های باستانی همچون (گبتا Gebet’a )سپری کنیم
به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا بازی «گبتا» باعث ایجاد همبستگی بین خانواده‌ها می‌شود. برخلاف بازی‌های رایانه‌ای که نوجوانان کاملاً در بازی غوطه‌ور شده و محیط اطراف خود را فراموش کنند
معضل جدی نگرفتن کاراکتر دربازی‌های رایانه‌ای/ضعیف بودن داستان گیم
۱۳۹۹/۰۴/۱۱ / محسن یحیی / بازی رایانه ای ایرانی / صنایع فرهنگی
معضل جدی نگرفتن کاراکتر دربازی‌های رایانه‌ای/ضعیف بودن داستان گیم
برخی از کارشناسان و منتقدان بازی‌سازی معتقدند کاراکتر را در بازی‌های رایانه‌ای جدی نگرفتیم و پرداخت خوبی نداشته‌ایم.
اولین رویداد صنایع‌دستی فرهنگی در دوران کرونا برگزار می‌شود
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ / ویروس کرونا / سازمان میراث فرهنگی
اولین رویداد صنایع‌دستی فرهنگی در دوران کرونا برگزار می‌شود
شتاب‌دهنده سبک زندگی ایلسا با همکاری انجمن عرضه‌کنندگان صنایع فرهنگی ایران (صف)، اولین رویداد خود با عنوان «آینه» را با هدف شناسایی فعالان صنایع فرهنگی در دوران کرونا برگزار می‌کند.
تجاری‌سازی در حوزه صنایع فرهنگی را یاد نگرفتیم/ باز تعریف کاراکتر ادبی
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ / حامد تأملی / خبرگزاری مهر / شاهنامه / اسباب بازی ایرانی
تجاری‌سازی در حوزه صنایع فرهنگی را یاد نگرفتیم/ باز تعریف کاراکتر ادبی
حامد تأملی، طراح و پژوهشگر در حوزه صنایع فرهنگی معتقد است ابعاد تجاری‌سازی در حوزه فرهنگ را به‌خوبی یاد نگرفتیم و از آن بهره نبرده‌ایم.
آغاز دوره‌های آموزش مالکیت فکری در صنایع فرهنگی
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ / پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی
آغاز دوره‌های آموزش مالکیت فکری در صنایع فرهنگی
پیرو انعقاد تفاهم‌نامه میان پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی با وزارت دادگستری، سلسله دوره‌های آموزش مالکیت فکری در صنایع فرهنگی برگزار می‌شود. بر این اساس اولین جلسه دوره‌های آموزش مالکیت فکری نیز با عنوان «مبانی مالکیت فکری در صنایع فرهنگی» روز دوشنبه ( ۲۶ خردادماه) برگزار می‌شود.
سوگیری‌ها و جانبداری‌های فکری در انتصاب مدیران کشور مهم‌تر است
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ / حوزه هنری / اقتصاد هنر / صنایع خلاق / پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی
سوگیری‌ها و جانبداری‌های فکری در انتصاب مدیران کشور مهم‌تر است
رییس پیشین حوزه هنری گفت: در حوزه انتصابات مدیریت کشور بیشتر از این‌که به ظرفیت‌های مدیریتی فرد توجه شود، به سوگیری‌ها و جانبداری‌های فکری او توجه می‌شود.
فرمانروایی کاراکترهای غربی بر بومی/ راه‌مان به سمت غرب کج شده است
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ / باب اسفنجی / اسباب بازی ایرانی / صنایع فرهنگی
فرمانروایی کاراکترهای غربی بر بومی/ راه‌مان به سمت غرب کج شده است
مسئولان، متولیان، تولیدکنندگان، طراحان و... تا چه زمانی کمبود شخصیت و کاراکتر در حوزه اسباب‌بازی را حس خواهند کرد!
بازی‌های ویدئویی خلاقیت، منطق وقدرت حل مسئله افراد را بالا می‌برد
۱۳۹۹/۰۳/۱۸ / بازی رایانه ای ایرانی / صنایع فرهنگی / بازی های رایانه ای
بازی‌های ویدئویی خلاقیت، منطق وقدرت حل مسئله افراد را بالا می‌برد
در آینده‌ دانشمندان اثبات خواهند کرد که بازی‌های ویدئویی می‌تواند خلاقیت، منطق و قدرت حل مسئله افراد را بالا ببرد.
دست نامرئی بازار لیبرال‌ها حتی برای دفن مردگان‌مان نیز نیامد
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ / فرید قدمی / نظم پساکرونا / شیوع کرونا / کارگران / فرهنگ عمومی / صنایع فرهنگی / کتابفروشی
دست نامرئی بازار لیبرال‌ها حتی برای دفن مردگان‌مان نیز نیامد
قدمی می‌گوید که طبقه کارگر ایران به دلیل عدم تامین مالی نتوانست به قرنطینه برود و به همین دلیل توسط رسانه‌ها احمق معرفی شدند. در اقتصاد ایران دست نامرئی بازار حتی برای دفن مردگان نیز نیامد.
مناسبات تولیدکنندگان صنایع فرهنگی با انیمشین‌سازان بن‌بست است
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ / محسن رجبی / هندوستان / چین / اسباب بازی ایرانی / صنایع فرهنگی
مناسبات تولیدکنندگان صنایع فرهنگی با انیمشین‌سازان بن‌بست است
محسن رجبی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی معتقد است رابطه انیمیشن‌سازان و تولیدکنندگان صنایع فرهنگی همیشه با بن‌بست مواجه بوده است.
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان جهاددانشگاهی و کمیته امداد امام خمینی(ره)
۱۳۹۹/۰۳/۰۷
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان جهاددانشگاهی و کمیته امداد امام خمینی(ره)
مراسم امضای تفاهم‌نامه و انعقاد قرارداد همکاری در زمینه حمایت و توسعه صنایع فرهنگی و خلاق میان جهاد دانشگاهی و کمیته امداد امام خمینی (چهارشنبه، 7 خرداد) در پارک ملی علوم و فناوری ‌های نرم و صنایع فرهنگی برگزار شد.
توسعه‌ صنایع فرهنگی و خلاق با رویکرد ایجاد اشتغال/ راه‌اندازی مراکز تخصصی این حوزه
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ / امضای تفاهم نامه / کمیته امداد امام خمینی
توسعه‌ صنایع فرهنگی و خلاق با رویکرد ایجاد اشتغال/ راه‌اندازی مراکز تخصصی این حوزه
تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان جهاددانشگاهی و کمیته امداد امام خمینی(ره)…
کرونا آغاز یک ذهن فرهنگی جدید است/ما جسم زیبای‌مان را می‌خواهیم!
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ / نظم پساکرونا / فرزاد امینی / شیوع کرونا / ویروس کرونا / فرهنگ عمومی / صنایع فرهنگی
کرونا آغاز یک ذهن فرهنگی جدید است/ما جسم زیبای‌مان را می‌خواهیم!
کرونا عبور از آخرین مرحله نسخ تاریخ معنویِ نفس ایرانی در جهان فرهنگی‌مان خواهد بود. در جهان فرهنگی ما، عالم صورتی از یک مثال اعلی است که زحمت وجود است و میل به طرد و ترک آن، تنها معنی سعادت.
صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق راه‌اندازی شد
۱۳۹۹/۰۳/۰۳ / پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی / وزیر علوم / صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق
صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق راه‌اندازی شد
با مشارکت پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق راه‌اندازی شد.
تبدیل شهر فرودگاهی امام خمینی به قطب صنایع خلاق
۱۳۹۹/۰۲/۲۷
تبدیل شهر فرودگاهی امام خمینی به قطب صنایع خلاق
بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای منطقه شهر فرودگاهی امام خمینی به پایگاه توسعه صنایع فرهنگی و خلاق در کشور تبدیل می‌شود.
تغییر نسبت سلامت با انسان در دوران کرونا/دوگانه مرگ و زندگی
۱۳۹۹/۰۲/۲۷ / نظم پساکرونا / امیرحسین اللهیاری / شیوع کرونا / صنایع فرهنگی / ویروس کرونا
تغییر نسبت سلامت با انسان در دوران کرونا/دوگانه مرگ و زندگی
اللهیاری می‌گوید که بسیاری از مفاهیم در سنت ما در ذات خود ضد ارزشند، چرا که بر پایه مسائلی چون مهرطلبی قرار گرفته‌اند و باید در جهان پساکرونا در نظام ارزش گذاری فرهنگمان تجدید نظر کنیم.
توانمندسازی و کمک به کسب‌و‌کارها با برگزاری وبینار‌های تخصصی
۱۳۹۹/۰۲/۲۰ / کرونا / توانمندسازی / وزارت تعاون ،‌ کار و رفاه اجتماعی / پساکرونا / حمایت از کسب‌و‌کار‌ها
توانمندسازی و کمک به کسب‌و‌کارها با برگزاری وبینار‌های تخصصی
ایلنا: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری وبینار‌های تخصصی فناوری و صنایع فرهنگی در شرایط پسا کرونا خبر داد.
وبینارهای آنلاین تخصصی فناوری و صنایع فرهنگی برگزار می شود
۱۳۹۹/۰۲/۲۰ / وبینار / وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی / عیسی منصوری
وبینارهای آنلاین تخصصی فناوری و صنایع فرهنگی برگزار می شود
معاون توسعه کارآفرینی واشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری وبینارهای آنلاین تخصصی فناوری و صنایع فرهنگی در شرایط پسا کرونا خبر داد.
پیامدهای فرهنگی و اجتماعی شرایط کرونایی را فراموش کرده‌ایم
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ / ویروس کرونا
پیامدهای فرهنگی و اجتماعی شرایط کرونایی را فراموش کرده‌ایم
رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی گفت: استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی در دوران پساکروناست کمتر مورد توجه قرار گرفته است و هم‌اکنون به قدری درگیر کرونا هستیم که پیامدهای فرهنگی، اجتماعی آن را نادیده گرفته‌ایم!
از «راپونزل» و «رودابه» تا سیطره نظام سرمایه‌داری بر صنایع فرهنگی
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ / شورای نظارت بر اسباب‌بازی / ویدا ملکی / اسباب بازی ایرانی
از «راپونزل» و «رودابه» تا سیطره نظام سرمایه‌داری بر صنایع فرهنگی
ویدا ملکی، رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی می‌گوید، باید بدانیم طراح و تولید کننده ما با ادبیات ایرانی چقدر آشناست؟ چقدر با آن عجین است؟ چقدر آن را دوست دارد تا به آن عینیت ببخشد.
انتشار فراخوان ملی نخستین نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب رمضان
۱۳۹۹/۰۲/۱۵ / نمایشگاه عفاف و حجاب / مد و لباس / صنایع فرهنگی
انتشار فراخوان ملی نخستین نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب رمضان
نخستین نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب رمضان از ۲۰ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد برگزار می‌شود.
از یک اسفنج، کاراکتر محبوب ساختند/ جای سیمرغ ایرانی کجاست؟
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ / صنایع فرهنگی / بهنام زنگی / اسباب بازی ایرانی
از یک اسفنج، کاراکتر محبوب ساختند/ جای سیمرغ ایرانی کجاست؟
بهنام زنگی، پژوهشگر حوزه صنایع فرهنگی درباره خلق کاراکتر می‌گوید باید به روز سازی و درک اقتضائات را اولویت‌مان در کاراکترسازی اسباب‌بازی قرار دهیم.
فراخوان ارسال مقاله درباره تاثیر فرهنگی و اجتماعی کرونا بر گردشگری
۱۳۹۹/۰۲/۰۶ / کروناویروس / پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی / پژوهشگاه میراث فرهنگی / پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات / همه_باهم_علیه_کرونا
فراخوان ارسال مقاله درباره تاثیر فرهنگی و اجتماعی کرونا بر گردشگری
«پژوهشکده مردم‌شناسی» پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، «پژوهشکده فرهنگ» پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و «پژوهشکده مطالعات اجتماعی» پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، همایش ملی «پیامدهای فرهنگی و اجتماعی کرونا را بر حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فرهنگی ایران» (از منظر علوم اجتماعی و مردم‌شناسی) با همراهی و همکاری سایر مراکز دانشگاهی و پژوهشگاهی برگزار می‌کنند.
برگزاری مجازی همایش ملی «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا در ایران»
۱۳۹۹/۰۲/۰۶ / میراث فرهنگی / همایش
برگزاری مجازی همایش ملی «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا در ایران»
تهران- ایرنا- همایش «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا بر حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فرهنگی ایران» از سوی سه پژوهشگاه «میراث فرهنگی و گردشگری»، «فرهنگ، هنر و ارتباطات» و «علوم انسانی و مطالعات فرهنگی» به صورت مجازی برگزار می‌شود.
«شوآن» سرگرمی جدید کانون پرورش فکری تولید شد
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ / کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان / خبرگزاری مهر / صنایع فرهنگی / اسباب بازی ایرانی
«شوآن» سرگرمی جدید کانون پرورش فکری تولید شد
«شوآن» سرگرمی دیگری از طرح‌های‌ دومین رویداد ملی «ایده‌آزاد اسباب‌بازی» است که در سال گذشته از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد و اکنون به مرحله تولید انبوه رسید.
کاراکترسازی شخصیت‌های ادبی یا کپی‌ محصولات غربی؛ اولویت کدام است؟
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ / صنایع فرهنگی / اسباب بازی ایرانی / اسباب بازی هوشمند
کاراکترسازی شخصیت‌های ادبی یا کپی‌ محصولات غربی؛ اولویت کدام است؟
پرونده جدید خبرگزاری مهر در حوزه صنایع فرهنگی و اسباب‌بازی است که از وجه مفهوم‌ساز و معنابخشی کاراکتر و شخصیت‌پردازی با اقتباس از ظرفیت‌های ادبی دور مانده است.
زمین به عروسک‌های دوست‌دار محیط زیست لبخند می‌زند
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ / شورای نظارت بر اسباب‌بازی / عروسک بومی / صنایع فرهنگی
زمین به عروسک‌های دوست‌دار محیط زیست لبخند می‌زند
فراخوان نمایشگاه گروهی عروسک‌سازان با عنوان «لبخندِ زمین» با حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.
معماری یا طراحی اکولوژیک، اثرات زیست‌محیطی مخرب را کم می‌کند
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ / معماری / معماری و شهرسازی / صنایع فرهنگی
معماری یا طراحی اکولوژیک، اثرات زیست‌محیطی مخرب را کم می‌کند
معماری یا طراحی اکولوژیک در تعریفی ساده عبارت است از هر نوع طراحی که اثرات زیست‌محیطی مخرب را با فرایندهای زندگی به حداقل برساند.
راه رسیدن به فلسفه حاکم بر ارگانیسم‌های طبیعت
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ / معماری / معماری و شهرسازی / صنایع فرهنگی
راه رسیدن به فلسفه حاکم بر ارگانیسم‌های طبیعت
کتاب «دانشنامه معماری بیومیمیکری و بیوفیلی» به مقوله نظریه‌های مشهود در معماری بیومیمکری و بیوفیلی پرداخته است.
نگران کپی‌کردن اسباب‌بازی غربی نباشیم، از کپی‌شدن فرهنگشان بترسیم
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ / بهنام زنگی / انجمن علمی پژوهش های هنری ایران / ایالات متحده آمریکا / اسباب بازی ایرانی
نگران کپی‌کردن اسباب‌بازی غربی نباشیم، از کپی‌شدن فرهنگشان بترسیم
بهنام زنگی، پژوهشگر صنایع فرهنگی معتقد است، کپی کردن محصولات اسباب‌بازی از محصولات خارجی تفکر غلطی نیست بلکه باید از کپی شدن فرهنگ غربی در کشور بترسیم.
بازی‌های؛ ویدئویی تهدید یا فرصت؟
۱۳۹۹/۰۱/۰۹ / بازی رایانه ای ایرانی / بازی رایانه ای انگاره / صنایع فرهنگی
بازی‌های؛ ویدئویی تهدید یا فرصت؟
بازی‌های ویدئویی درجایگاه رسانه، ابزارنوین ارتباطی عصرحاضر برای جذب و تحت تأثیر قراردادن کاربران این بازی‌ها است.
پذیرفته شدن مقالات انگلیسی بازی جدی۹۸ درپایگاه استنادیIEEE Xplore
۱۳۹۹/۰۱/۰۹ / بازی رایانه ای ایرانی / دانشگاه شهید بهشتی / صنایع فرهنگی
پذیرفته شدن مقالات انگلیسی بازی جدی۹۸ درپایگاه استنادیIEEE Xplore
سمپوزیوم بازی‌های جدی سال ۱۳۹۸ یکی از بخش‌های جانبی سومین دوره جایزه بازی‌های جدی است که در دی ماه ۱۳۹۸ در دانشکده شهید بهشتی برگزار شد.
۱۱نکته کلیدی برای والدین درچالش مواجهه با بازی‌ ویدئویی فرزندان
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ / بازی رایانه ای ایرانی / بازی های رایانه ای / صنایع فرهنگی
۱۱نکته کلیدی برای والدین درچالش مواجهه با بازی‌ ویدئویی فرزندان
امروزه بازی‌های رایانه‌ای بخش مهمی از زندگی و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان شده که موجب نگرانی والدین شده است و محدودیت‌هایی را برای فرزندانشان اعمال می‌کنند.
فصلنامه «معمار و مد امروز» منتشر شد
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ / معماری / مد و لباس / صنایع فرهنگی
فصلنامه «معمار و مد امروز» منتشر شد
شماره ۱۶ فصلنامه فرهنگی هنری «معمار و مد امروز» ویژه زمستان ۹۸ منتشر شد.
کتاب «معماری مافوق طبیعی»، تصویری شفاف از معماری بایونیک
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ / دانشگاه هنر اسلامی تبریز / معماری / صنایع فرهنگی
کتاب «معماری مافوق طبیعی»، تصویری شفاف از معماری بایونیک
نویسندگان «معماری مافوق طبیعی»، قصد دارند به رابطه در حال تغییر بین محیط طراحی شده و دنیای طبیعی بپردازند و فرصت‌هایی را که از این تغییرات به‌وجود می‌آیند را بیان کنند.
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ / دانشگاه سیستان و بلوچستان / توانمندسازی / صنایع فرهنگی
اولین بوت کمپ آموزش و توانمند سازی مربی و تسهیلگر در صنایع فرهنگی
مدیر مرکز نوآوری هامون زاهدان گفت: اولین بوت کمپ آموزش و توانمندسازی مربی و تسهیلگر در صنایع فرهنگی در دانشگاه سیستان وبلوچستان برگزار می‌شود.
۱۳۹۸/۱۱/۲۶
جایزه ملی طراحی و بسته‌بندی در صنایع فرهنگی
آیین اختتامیه نخستین دوره جایزه ملی طراحی و بسته‌بندی در صنایع فرهنگی، شنبه ۲۶ بهمن با حضور علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد و از منتخبین رشته‌های مختلف تقدیر به عمل آمد.
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ / نخستین دوره جایزه ملی طراحی بسته‌بندی در صنایع فرهنگی
بسته‌بندی را «فروشنده خاموش» می‌نامند
آیین پایانی نخستین دوره جایزه ملی طراحی بسته‌بندی در صنایع فرهنگی روز شنبه (۲۶ بهمن) با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در سالن همایش‌های دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود.
۱۳۹۸/۱۱/۲۲ / جهاد دانشگاهی / وزارت دادگستری
مالکیت فکری، کلید توسعه صنایع خلاق
تفاهم نامه همکاری میان معاونت حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی به منظور رفع نواقص قانونی و مالکیت فکری فناوری‌های نرم و صنایع خلاق امضا شد.
۱۳۹۸/۱۱/۱۵ / بازی رایانه ای ایرانی / صنایع فرهنگی / ایران
اگر بگویم صنعت بازی رایانه‌ای جایگاهی در جهان ندارد کم‌لطفی کردیم
اگر بخواهیم به جایگاه و ترقی صنعت بازی کشور کمک کنیم، فقط باید روی فرهنگ‌سازی تمرکز کنیم.
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ / صنایع فرهنگی / بازی رایانه ای ایرانی / بازی های رایانه ای
نقش بازی‌های ویدئویی در پیشرفت فناوری/شاکله‌ای از سینما و ادبیات
یکی از مهم‌ترین دلایلی که سرگرمی‌های تعاملی، نظیر ویدئو گیم را همچنان به عنوان هشتمین هنر رسمی جهان نمی‌شناسیم، مجزا نبودن آن از سایر هنرهای هفت‌گانه است
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ / مد و لباس / نمایشگاه مد و لباس / صنایع فرهنگی
طراحی کمپین‌های تبلیغاتی برای افزایش فروش در صنعت پوشاک
کمپین‌های تبلیغاتی حوزه مد و لباس، بخشی از فرآیند طراحی کمپین‌های بازاریابی هستند که تمرکزشان بر انتشار پیام تبلیغاتی برندهای مختلف است.
۱۳۹۸/۱۱/۰۸
نوجوانان مخاطبان فراموش شده فیلم کوتاه
غفلت صنعت ـ هنر فیلم کوتاه از خیل عظیم مخاطبان نوجوان که از جدی‌ترین مشتریان صنایع فرهنگی در سراسر جهان هستند، به ریزش شدید مخاطبان و تاثیرگذاری اجتماعی، فرهنگی و کاهش بازدهی اقتصادی فیلم کوتاه در ایران انجامیده است.
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ / مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی / صنایع فرهنگی / نوشت افزار
فراخوان ساخت تیزر حمایت از نوشت‌افزار ایرانی منتشر شد
فراخوان ساخت تیزر با موضوع حمایت از نوشت‌افزار ایرانی توسط مجمع ایران‌نوشت منتشر شد.
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ / حضور هنر ایران در جهان / ایران / صنایع فرهنگی
لزوم توجه به هنرهای بومی و اصیل ایران
شهره جوادی می‌گوید: هنرهای بومی و اصیل ایران کم‌توجهی و گاه به شکل افراطی منکوب و هنر وارداتی غرب تأیید و تقلید شده است.
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ / محمد شریعتمداری / وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی / صادرات غیر نفتی
وزیر کار: سال گذشته ۵۰۰ میلیون دلار صادرات فرهنگی داشتیم
تهران- ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته ۵۰۰ میلیون دلار صادرات صنایع فرهنگی داشتیم، در حالی که با توجه به جمعیت کشور و بازار جهانی، حجم صادرات می‌تواند بیش از پنج میلیارد دلار باشد.
۱۳۹۸/۱۰/۲۴ / خبرگزاری مهر / فرهنگ عمومی / صنایع فرهنگی
بهشت گمشده، زندگی و شهادت یاس کبود به روایت کانون نمایش حورا
«بهشت گمشده» عنوان نمایشی است که به مناسبت ایام فاطمیه و با هدف آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با زندگی و سیره حضرت فاطمه زهرا (س) برای دانش آموزان ابتدایی به روی صحنه می‌رود.
۱۳۹۸/۱۰/۲۲ / بازی رایانه ای ایرانی / بازی های رایانه ای / صنایع فرهنگی
داوران جشنواره منتقدان بازی‌های ویدیویی معرفی شدند
پس از به اتمام رسیدن فرصت ارسال به جشنواره منتقدان بازی‌های ویدئویی، هیأت داوران این جشنواره معرفی شدند.
۱۳۹۸/۱۰/۰۳ / مد و لباس / نمایشگاه مد و لباس / صنایع فرهنگی
برپایی نمایشگاه پارچه‌های دستباف و چاپ دستی
نمایشگاه پارچه‌های دستباف و چاپ دستی همراه با یک کارگاه چاپ قلمکار و یک نشست تخصصی در خانه هفت‌دست برپا می‌شود.
۱۳۹۸-۰۹-۱۴
ادبیات ناپسند درباره هنرمندان به بهانه موضوع مالیات
معاف شدن هنرمندان از پرداخت مالیات را می‌توان از مباحث پرحاشیه این روزها دانست. تصمیمی که گفته می‌شود به منظور حمایت از هنرمندان، کمک به بهبود صنایع فرهنگی و تقویت مشاغل فرهنگی و هنری اتخاذ شده است اما به باور بسیاری اینکه از کارگران و کارمندان با آن درآمد ناچیز مالیات دریافت می‌شود ولی هنرمندان با درآمدهای میلیاردیشان معاف از مالیات می‌شوند به دور از عدالت است.
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ / صنایع فرهنگی / معرفی نشریات / کیوسک مطبوعاتی
انتشار شماره دوم «کوبه» با پرونده «معماری و انقلاب»
دومین شماره گاهنامه «کوبه» با پرونده‌ای ویژه درباره «معماری و انقلاب» منتشر شده است.
۱۳۹۸/۰۹/۱۲
دستور فوری نوبخت برای معافیت مالیاتی 100 درصدی هنرمندان در سال آینده
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با صدور یک دستور فوری با کاهش معافیت مالیاتی هنرمندان در لایحه بودجه 99 مخالفت کرد.به گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور، معافیت مالیاتی فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری در لایحه بودجه۹۹ پایدار شد.دستور فوری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور د‌رخصوص پیش‌نویس یکی از تبصره‌های لایحه بودجه ۹۹ بوده است که بر اساس یکی از بندهای آن «تمامی فعالیت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی، فرهنگی و هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشمول ۵۰ درصد معافیت مالیاتی می باشند.» که با دستور نوبخت این بند حذف شد لذا فعالیت‌های مزبور کماکان از معافیت صد درصدی برخوردار خواهند بود.گفتنی است این تصمیم به منظور حمایت از هنرمندان، کمک به بهبود صنایع فرهنگی و تقویت …
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ / بنیاد ملی نخبگان / فناوری‌های نرم
تسهیل استقرار شرکت‌های خلاق در پارک ملی فناوری‌های نرم
با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امکان استقرار شرکت‌های خلاق در پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تسهیل می‌شود.
 •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •